• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch indelen doormiddel van een formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chillem483

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2015
Beste mede excel gebruiker.

Ik weet niet of het mogelijk is, vandaar dat ik dan ook hier uitkom.

Ik heb een aantal leden die verdeelt zijn in groepen. Die groepen verdeelt zijn weer verdeelt in teams. Ik heb een printblad waarop aangegeven wordt hoeveel leden van het team om een bepaalde tijd mogen starten.

Deze leden die in teams zijn ingedeeld, moeten om een bepaalde tijd starten of om een bepaalde interval starten.

Als er om een interval gestart wordt moet er alleen een begintijd worden aangegeven plus het aantal keer de interval tijd.
Voorbeeld: Als er als interval 1 uur staat. En deze interval duurt 5x vanaf 07:00 dan moet er elk uur een team starten tot en met 11:00.

Als er geen interval tijd wordt aangegeven. Moet het team op de gezette tijden vertrekken. Deze tijden zijn variabel. En moeten de overlappende tijd dat er in de tussen liggende uren niet wordt vertrokken bij elkaar optellen.
Voorbeeld: Als er op de gezette tijden 08:00, 14:00, en 23:00 vertrokken moet worden, dan moet er tussen 08:00 en 14:00, tussen 14:00 en 23:00 en tussen 23:00 en 08:00 de volgende dag uit gerekend worden hoeveel leden er totaal moeten vertrekken.
Dit moet dan weer op het printblad komen op de gezette tijden zoals eerder aangegeven.

Op het printblad zou ik het liefste een formule zien die ik gewoon zou kunnen doorvoeren en dan automatisch uitzoekt of er per interval gerekend moet worden, of met de gezette tijden.
Het printblad is eigenlijk een blad die via een macro wordt geprint en verborgen met een wachtwoord is.
Dus om hier verschillende formules te gaan gebruiken is niet handig, daar ik niet zomaar bij het printblad kan om even snel de formules aan te passen.

Misschien is het helemaal niet mogelijk wat ik wil bereiken, graag zou ik dan toch wat alternatieven willen. Waarmee ik toch enigszins kan bereiken waar ik naar op zoek ben.

Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd voor de duidelijkheid. Helaas omdat ik met fictieve informatie moet werken en omdat de data uit verschillende documenten en tabs komt is het niet heel erg overzichtelijk geworden.
Ik heb geprobeerd om alles van de verschillende documenten/tabs in vakken(velden) in te delen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Voorbeeld staat hier -Bekijk bijlage voorbeeldje.xlsx

Mocht je nog geen antwoord hebben:

het is vrij lastig om je te helpen als het uiteindelijk in een tabblad komt dat nog niet bestaat.
Wellicht om je verder te helpen kan je een macro vrijwel elke formule in een cel laten zetten met FORMULAR1C1

Wellicht dat je dan ook wat gerichter vragen kan stellen.

in de print tabel staan voor team1 tm team5 de zelfde formules.

en voor de andere teams staan andere formules. waarom is dat niet overal het zelfde.

en kloppen de formules wel met wat er eigenlijk in moet komen?

zou je met de hand op een plek in de print tabel willen zetten?

en wel op deze manier: = A2 * G5 * enz enz.

op die manier kan ik volgen waar de gegevens vandaan moeten komen. dus geen vertikaal zoeken e.d. gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan