Het grootste gedeelte van wat je schrijft klopt / ben ik het mee eens.
Het gedeelte waar jij schrijft dat het product pas in de markt moet worden gezet als het goed werkt ben ik het ook mee eens, maaaaaaaaaaaaaaar :
voor mijn machine waren volgens de 'winkel' waar ik 'm gekocht heb, officieel geen stuurprogramma's voor Windows 10 en het bedrijf kon dan ook niet garanderen dat mijn machine goed zou werken onder 10. Pas met machines die een half jaar later door dat bedrijf in de markt werden gezet, kon men garanderen dat zij goed zouden gaan draaien onder Win 10.
Idd. door wat meer dan gemiddelde ervaring én door eigenwijsheid heb ik toch in juli 2015 mijn perfect draaiende Win 7 gemigreerd naar Win 10, met alle gevolgen die ik beschreef. Derhalve in september 2015 teruggegaan naar Win 7...... (Leve de mirror / systeemkopie van mijn C schijf.........

)
Pas toen ik aan het eind van de winter las dat Microsoft een heleboel verbeteringen aan de eerste build(s) had aangebracht, heb ik opnieuw de migratie geprobeerd en wonder boven wonder draaide alles toen in één keer perfect en draait het sinds die tijd ook perfect onder 10.
Waar ik het ook mee eens ben is dat de fora vol staan met problemen over Win 10. Echter, je kunt als user ook heel eventjes verder kijken dan je neus lang is. Veel problemen ontstaan omdat mensen zonder te weten wat ze doen, maar 'opties' aanklikken in Windows (ongeacht de versie) en soms nog erger, de meest fraaie tweaktooltjes op Windows loslaten. Als dan later, na de zoveelste muisklik in de instellingen en / of de volgende fraaie tweak van het één of andere vage tweakprogje problemen oplevert, worden de fora bestookt met vragen / problemen.
Dit geldt natuurlijk lang niet voor alle probleemhouders, maar ik durf gerust te stellen, juist door mij redelijk lange aanwezigheid hier op het forum, dat een groot gedeelte van de problemen van topicstarters simpelweg door hun eigen gemier wordt veroorzaakt. Ik heb geen verstand van autotechniek, je zal mij dan ook zelden bij een geopende motorkap aantreffen..............
Ik herhaal wat ik eerder schreef, maar breid het wat uit : kijk naar dat 1e stomme voorbeeldje dat ik in bericht 6 noemde. (over IE onder Win 10). Hoeveel mensen op dit forum en op andere fora die vraag hebben gesteld, het is echt ongelofelijk.
Laat ik de volgende vraag stellen:
moet je een computerdeskundige / zeer ervaren computeruser zijn om de volgende zoekopdracht in het zoekvak van Google in te toetsen? :
explorer onder windows 10
Wat Google dan aan je retourneert?
Klik (Meer dan 92.000 hits................ )
Volgens mij hoef je daar geen deskundige voor te zijn, of bovengemiddeld computerslim te zijn om een dergelijke zoekopdracht te verzinnen, toch............? De 'easy way' is echter bij velen om het 'probleem' gelijk maar op het eerste en beste computerforum te donderen, er zijn toch altijd wel behulpzame zielen die staan te springen om het antwoord te geven. (scheelt heel even zoeken binnen Google voor de probleemhouder..........)
Tot slot? Sinds kort heb ik mijn (lege handtekening) volgeschreven met een tekstje. (zie het blauwe gedeelte hieronder). Waarom? Omdat er op de Helpmij.nl week in, week uit, wel mensen zijn die hun dierbare bestanden kwijt zijn en om hulp vragen. Zeg nou eerlijk? Je hoeft toch geen deskundige te zijn om te beseffen dat je backups moet hebben? Ik durf gerust te stellen dat er anno 2016 mogelijk geen enkele computerbezitter 'rondloopt' die niet eens in zijn directe omgeving gehoord heeft van een crashende computer / hdd, dan wel dit zelf heeft 'mogen' ervaren. Waarom zijn er dan toch (honderd?)duizenden die geen backups hebben................?