automatisch installeren van updates uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
heel interessant allemaal. maar geen antwoord op mijn vraag. hoe verhinder ik dat ik zomaar ineens te maken krijg met een spontaan opnieuw opstartende pc? het instellen van een tijdvenster (max 8 uur) is niet een oplossing. mijn opmerking daarover afdoen als het zoeken van een problemen bij een oplossing vind ik badinerend. de 'oplossing' lost niets op.

ik vroeg of ik er goed aan zou doen de pro-versie aan te schaffen. maar daar kreeg ik geen antwoord op.
wie helpt mij verder?
 
ik vroeg of ik er goed aan zou doen de pro-versie aan te schaffen. maar daar kreeg ik geen antwoord op.
wie helpt mij verder?

Niemand kan die beslissing voor je nemen. JIJ zult die beslissing moeten nemen. Met de PRO versie los je dit probleempje op. Het karakter van Windows verandert. De eerste versies kon je kopiëren en doorgeven. De kopieer beveiliging verhinderde dat later. Nu wordt de gebruiker als consument gezien die moet worden voorzien van 'informatie'. Microsoft heeft het bedrijfsmodel van Google deels overgenomen. Microsoft wil nu dolgraag dat iedereen inlogt d.m.v. een account en is bereid concessies te doen. De Home versie van Windows 10 zal goed genoeg zijn voor een grote groep mensen. De zakelijke markt stelt iets andere eisen.
 
Als je terug wilt naar Win 7 is hier een workshop, moet wel binnen een maand gebeuren.
ik vroeg of ik er goed aan zou doen de pro-versie aan te schaffen. maar daar kreeg ik geen antwoord op.
Gaat dat niet meer dan zou ik Windows Pro aanschaffen als je wat meer grip op de beperkingen van de "gratis" Win Home wilt krijgen.
 
Laatst bewerkt:
heel interessant allemaal. maar geen antwoord op mijn vraag. hoe verhinder ik dat ik zomaar ineens te maken krijg met een spontaan opnieuw opstartende pc? het instellen van een tijdvenster (max 8 uur) is niet een oplossing. mijn opmerking daarover afdoen als het zoeken van een problemen bij een oplossing vind ik badinerend. de 'oplossing' lost niets op.

ik vroeg of ik er goed aan zou doen de pro-versie aan te schaffen. maar daar kreeg ik geen antwoord op.
wie helpt mij verder?
Ja, wel degelijk lost het instellen van de 'gebruikerstijden' jouw probleem (gedeeltelijk) op, je zit toch niet 24h per dag achter / voor je machine? Je kunt tot max. 12 uren de tijd 'inregelen'. Waar lees jij dat dat gelimiteerd is tot 8 uren?

Met de PRO versie los je dit probleempje op.
Is niet waar. In beide versies zijn de instelmogelijkheden voor ‘gebruikerstijden’ identiek in te regelen.

Afb. 1 : van mijn Toshiba laptop met Win 10 home :

10 home.jpg

Afb. 2 : van mijn 17" BTO laptop met Win 10 Prof.

10 Prof.jpg


En dat ze nooit automatisch geinstalleerd zouden kunnen worden.
vannacht ging de pc uit de sluimerstand en werden alle openstaande bestanden vernietigd. zo juist is het systeem zichzelf zomaar ineens opnieuw gaan opstarten en bleken er nieuwe bestanden geintalleerd. weer alles kwijt...

hoe kan ik dit soort verrassingen voorkomen?

Ik denk dat Microsoft dus precies de oplossing(en) biedt waarom jij in je startbericht vraagt. (door mij nu even gedeeltelijk ge-quote) ………. tenzij je 24h per dag op je machine aan het werk bent, ja dan houdt het even op v.w.b. het instellen van de gebruikerstijden, maar dan heeft Microsoft weer een andere oplossing voor je probleem : het meldt aan je dat er een opstart aan zit te komen en die kun je dan handmatig weigeren. Kortom, zelfs als je 24 uur per dag achter je machine zit en dat 7 dagen achtereen, kun jij bepalen of het ding opnieuw gaat opstarten of niet.

Voor 50% van een etmaal regel je het in met de gebruikerstijden, voor de overige 50% zit je zelf achter de machine en kun je een opstart weigeren, of je stelt als er 12 uren zijn verstreken een nieuwe periode van 12 uren in............ "Dekking" derhalve in alle gevallen 24 uur per dag.
 
Laatst bewerkt:
...............en idd. 'badinerend' bedoeld zoals in bericht 21 is geschreven, want de oplossing IS er gewoon. Ik blijf derhalve bij mijn opmerking : voor elke oplossing is een probleem te bedenken.
 
Laatst bewerkt:
Even terug naar mijn probleem.
waar word ik meer geconfronteerd?
1. ik zet de pc altijd in de sluimerstand. het is heel vervelend als je dan 's morgens wakker wordt en ziet dat de pc automatisch is opgestart om updates te installeren en vervolgens opnieuw is opgestart waarbij het openstaande werk verloren is gegaan. Tja, dan zet je het tijdvenster (van 10 uur dat klopt, dus niet 8 uur) op de nachtelijke uren. maar dan kan het probleem zich toch blijven voordoen. Stel je bent er een dag niet, dan kan dit overdag ook gebeuren met hetzelfde gevolg. . ik weet het: dan maar niet in de sluimerstand zetten. Maar dat werkt een stuk minder prettig.
2. de aanleiding voor mijn vraag was dat - zomaar uit het niets, toen ik zat te werken en zonder dat ik enige actie had genomen- het scherm op blauw ging en de pc 'zomaar' ineens begon opnieuw op te starten omdat er updates waren geïnstalleerd . gevolg: alle werk weg. ik moet er niet aan denken dat dit weer kan gebeuren. want het probleem onder 1. kun je met enige zelfdiscipline nog wel tackelen bijvoorbeeld door eerst het werk op te slaan. in dit geval kan dat niet.
 
Even los van de rest van je verhaal zijn het geen 10 uren, maar 12 uren die je in kunt stellen.
Vanzelfsprekend met alle respect, maar je werkt zelf mee aan hetgeen ik ietwat ludiek / badinerend bedoelde.
Je hebt nu voor 24 uur per dag oplossingen aangereikt gekregen (door Microsoft zelf aangeboden) en nu opper je "wat als je een dag of meer dan een dag weg bent".
Dat was nu net precies wat ik bedoelde : voor elke oplossing is wel een (nieuw) probleem te vinden.
 
kan ik de vraag niet meer als opgelost markeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan