automatisch laten antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

markus20

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Hallo..

Weet iemand een programma voor msn zodat ik
berichten automatisch kan laten beantwoorden voor als ik weg ben? bv.. dat iemand op msn vraagt hoe is het? dat mijn computer antwoord: met mij gaat goed ,met jou?

Ik heb ooit zoiets bij iemand gezien dus ik weet dat het mogelijk is..

alvast bedankt!

Mvg Mark Kamstra

Ik dacht dat dit in MSN plus zat.

Let op,
Installeer MSn plus zonder sponsors!!! Anders heb je Spyware op je computer.

Nee ik heb net nog even gekeken maar het zit niet in msn plus.
wel bedankt alvast.

gr Mark

Wat jij bedoelt is een complete MSN Messenger-bot.

Deze zijn er wel, maar ze werken niet goed. Dit komt omdat een (MSN Messenger)-bot gewoon een aantal regels zegt achter elkaar en niet kijkt naar wat die ander zegt.

Als voorbeeld:
persoon: Hey
Bot: ey
persoon: Hoe gaat het met jou??
Bot: Goed en met jou??
persoon: Met mij ook
Bot: Dat is mooi
persoon: Zeker
Bot: Nog iets leuks gedaan vandaag??
persoon: Ja, maar ik wilde eigenlijk weten wat voor huiswerk we hebben.
Bot: Ik heb vandaag gevoetbalt.

De Bot verwachte eigenlijk het volgende: Heb jij nog iets leuks gedaan??

Dit heb ik zelf getypt als voorbeeld, maar je ziet dat een bot alleen regels zegt die al op volgorde staan. Wanneer er dus een vraag tussen komt die niet klopt met wat de ander vraagt krijg je een raar antwoord (zie laatste twee regels van het bovenstaande "gesprek").

Het is onmogelijk om een bot voor MSN te maken die kijkt wat er wordt gezegt en daar antwoord op geeft. Dit komt door alle typfouten en verschillende manieren van zeggen. Een voorbeeld:
Er zijn heel wat manieren om te begroeten: hoi, ej, ejj, ey, hey, hallo, goeiemiddag, goedenmiddag, hello, hai, enzovoort...

Een goed werkende bot voor MSN Messenger is er dus niet.

Met behulp van StuffPlug NG kan je eventuele Bot-scripts instellen: www.stuffplug.com
Je kan dan zelf een vbs-file kiezen en die instellen als Auto-Talker. Deze vbs-files zal je echter op moeten zoeken via internet of zelf moeten schrijven (met Visual Basic).

Er zijn ook bots die je alleen maar hoeft aan te zetten. Niet via StuffPlug NG of een ander programma. Dat zijn gewoon toepassingen.

In Messenger Plus kan je onder Plus->Voorkeuren->Persoonlijke Statussen->Voorgedefineert, wel een automatisch bericht instellen/status. Dus dan kan je wanneer jou status op Afwezig staat, Messenger Plus laten zeggen: Ik ben er niet, of iets anders. Het is maar net wat je wilt.
Het is op deze manier niet mogelijk automatische gesprekken te voeren, daar is een bot voor nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan