• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch sorteren & Fill cell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurriaan24

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2005
Goeiedag!

Voor mijn werk stuur ik elke dag rapportages rond met betrekking tot de vorderingen van de maand. Echter, elke dag als ik gegevens invoer, wil ik dat automatisch een aantal rijen worden gesorteerd (aflopend). Dit moet ik elke keer handmating doen via 'sort'.

Tevens wil ik automatisch een kleur geven aan een cel, afhankelijk of het percentage hoger (groen) of lager (rood) ligt dan een waarde in een bepaalde cel.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen! Voor de volledigheid heb ik een attachment bijgevoegd met een voorbeeld.

Gr Jurriaan

Bijlagen

Helaas is het bestand wat je geupload hebt exact hetzelfde als die ik er in eerste instantie bij had gedaan. Misschien heb je de verkeerde geupload?

Gr Jurriaan

klopt,doch indien er gegevens veranderen klik je op de knop "sorteer" en worden je gevens gesorteerd en gekleurd volgens wat ik uitmaakte uit je vraag

Dan worden de gegevens wel geupdate, maar niet automatisch gesorteerd en gekleurd. Als bijvoorbeeld cel D18 wordt veranderd in de waarde 15, wil ik dat rij 18 automatisch naar rij 16 wordt verplaatst en cel D18 (na sorteren D16) van rood automatisch overspringt op groen.

wijzig eens wat gegevens en klik daarna op de knop sorteer en zie wat er dan gebeurd? dat is de gele knop

nee helaas, gaat niet lukken. de kleuren veranderen niet mee en het sorteren gaat niet als gewenst...

Beste Jurrian,

Het bestandje van rgo27 werkt bij mij prima en doet precies wat jij omschrijft. De volgorde van de tabel wordt bepaald door de hoogte van het percentage in kolom G, en de kleur wijzigt wanneer het percentage boven/onder de norm in cel G10 komt.

heb je bij het openen de macro's geactiveerd of staat het beveiligingsniveau van windows te hoog?

Groeten,

Richard

Hoi Jurrian,

Ik heb het bestandje van ichard niet gezien, maar hier is mijn volledig automatische versie, plus de wijze zodat je het bestand kan aanpassern naar jouw wensen.

Het werkt overigens met een macrootje voor het sorteren, daar kom je niet onderuit als je dat automatisch wilt doen. Kun je geen macro's activeren vanwege het beveiligingsniveau van de computer dan heb je pech.

Jeroen

Bijlagen

Allemaal bedankt voor de genomen moeite! Ik ben er zelf nog even dieper ingedoken en kwam tot de conclusie dat de kleuren automatisch veranderen via 'conditional formatting'.

Dat het automatisch sorteren niet gaat werken ligt waarschijnlijk aan de beveiliging. Is maar een paar stappen meer, maar die kleuren hebben we zeker geholpen tijd te besparen. Dank!

Gr Jurriaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan