automatisch starten CD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

fniels

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2003
Om de een of andere reden worden mijn cd's niet meer automatisch gestart als ik ze in mijn CD of DVD speler stop. Ik zou namelijk graag zien dat mij elke keer gevraagd wordt wat ik wil doen.
Ik heb dit ook zo ingesteld onder de eigenschappen van de cd en dvd speler bij automatisch afspelen. Toch gebeurt dit niet.
Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is?

Bedankt, heb deze gedownload. Krijg hem alleen niet geinstalleerd. Ik heb het uitgepakt en dan zijn er 4 bestanden.
2 read bestanden en 1x .cpt en 1x .dll. BIj dit laatste staat "configuratiescherm uitbreiding" Steeds als ik hierop dubbelklik geeft deze aan dat deze vanuit het configuratiescherm geinstalleerd moet worden. Als ik ja aanklik bij de vraag of ik nu wil installeren gebeurt er echter niks.
Ook door via configuratiescherm en nieuwe software instaleren te gaan lukt het met niet.
Enig idee hoe dit wel moet?

Hoy,

Heb je CloneCD op je computer staan?
Kijk dan daar eens in naar de instellingen

succes

Nog steeds start niets op.

Ben erin geslaagd Tweak UI te installeren, maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat de cd's automatisch starten en mij de keuze geven wat te doen (bijv. openen of afspelen). Kan deze instelling in Tweak niet vinden.
Zie alleen onder Paranoia de optie om geluid en data cd's automatisch te starten. Staan beide aangevinkt. Help niets.
P.s. nee geen clone cd aanwezig. alleen Roxio cd creator.
Iemand een idee waar dit te veranderen?

Heb het aan het register toegevoegd en opnieuw opgestart. Veranderd echter niets. In iedergeval wel bedankt voor de poging.

Hoy,

Is het niet in Roxio cd creator te veranderen? Er zijn CD programma's waar dit ingesteld moet staan dat zij niet automatisch opstarten. Toen ik met het zelfde euvel zat
kreeg ik de tip, "zet het in CD brandprog terug" en het was opgelost.

Kan hier niets vinden. Roxio was trouwens al op mijn systeem geinstalleerd en heb hierin niks gewijzigd.
Volgens mij zijn geinstalleerd rond de tijd dat de problemen opdoken Office XP professional, logitech wireless desktop (ook weer gedeinstalleerd), Kazaligth, Norton Antivirus 2003 en Norton Personall Firewall. Deze stonden echter ook alle op mijn oude computer en gaven nooit problemen.

Heeft het wel gewerkt? (automatisch starten). Anders zou je kunnen overwegen om een herstelpunt terug te zetten naar de tijd toen hij nog goed was.

Ja, heeft wel gewerkt. Is echter al een tijdje terug en sindsdien heb ik aardig wat geistalleerd en veranderd. Heb eigenlijk geen zin dit allemaal weer opnieuw te doen.
Ben er net achter dat de DVD af en toe wel automatisch opstart (zowel met dvd als met audio cd) alleen 5 minuten later weer niet.
CD-rw doet het nooit.
Ben er tevens achter dat soms de naam van de cd die er inzat nog aangegeven wordt onder deze computer achter de letter van de schijf wanneer de cd er al niet meer inzit. Of geen naam wordt weergegeven terwijl er wel een cd inzit.
Vreemd!
Verder trouwens nergens problemen mee. Niet met afspelen, of branden enz.

Zie hier de specificaties van de schijven.
DVD/CD-ROM spelers HL-DT-ST CD-RW GCE-8481B
SAMSUNG DVD-ROM SD-616T

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan