• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch versies opslaan met behoud van eerdere back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik ben bezig met een grote sheet waarin diverse gegevens moeten worden verplaatst, gesplitst, samengevoegd. Daarin kan wel eens iets mis gaan wat ik niet meteen in de gaten heb.
Daarom zoek ik naar een mogelijkheid om automatisch om de zoveel tijd het document op te slaan, waarbij een vorige back-up bewaard blijft. Op die manier kan ik ook terug naar een situatie van 3 back-ups terug...

Wie weet daarvoor een oplossing?

Vriendelijke groet,
Guido

Dat zou kunnen met een Timer routine die het document op een vaste plek opslaat voorzien van datum en tijd in de naam.

Laatst bewerkt:
Ik ben geen programmeur en zie zelf geen kans om zoiets te maken. Is zo'n routine op internet te vinden of te koop?

Vriendelijke groet,
Guido

Gaat toch allemaal automatisch met de juiste instellingen en/of een goed back-up programma?

En anders kan je deze code gebruiken in 1 van de events voor het opslaan of sluiten van het document

Code:
With ThisWorkbook
    .SaveCopyAs .Path & "\" & Format(Now, "yyyymmdd hhmmss") & " Backupvan " & .Name
End With

Laatst bewerkt:
Zoiets dan.
Bijvoorbeeld dit in een module:
Code:
Sub StartTimer1()
    Application.OnTime Now + TimeValue("00:01:00"), "NextTick1"
End Sub

Sub NextTick1()
    With ThisWorkbook
        .SaveCopyAs .Path & "\" & .Name & Format(Now, "_DDMMYYYY_HHMMSS") & ".xlsm"
    End With
    StartTimer1
End Sub

Sub StopTimer1()
    On Error Resume Next
    Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:01"), "NextTick1", , False
End Sub

En dit in de ThisWorkbook sectie:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    StartTimer1
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    StopTimer1
End Sub

Volgens de gebruikte tijd wordt dan het document iedere minuut opgeslagen in dezelfde map als het document zelf.
Dat kan je uiteraard naar wens aanpassen.

Helemaal gratis ;)

Laatst bewerkt:
Niks te zien! :P
timthumb.jpg

Ik zou dit wel willen uitproberen. De crux zit hem erin dat mijn spreadsheet gebouwd is op een met een wachtwoord afgeschermd werkblad. Ik denk nog na hoe ik dat oppak.
In elk geval bedankt voor de macro.

Vriendelijke groet,
Guido

Dat staat er helemaal los van.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan