• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch verwijderen bij nieuwe update

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeute

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2006
Beste Mensen,

Ik vind het moeilijk om mijn vraag uit te leggen, ik hoop dat iemand mij begrijpt.

We hebben een excel sheet gemaakt die gegevens importeerd vanuit een txt bestand, deze tekstbestand wordt ongeveer wekelijks geupdate.

Het probleem dat we hebben is al volgt; dit is een regel uit een excel sheet:

Nummer Merk Type Prijs:
JKI354 Michelin 195/60R15 55H XX

Als we een nieuw txt file krijgen voor een update en op regel 20 op de excel lijst staat artikelnummer ABC648 en in de nieuwe txt bestand staat op regel 20 artikelnummer YTH539, dan wijzigt heel regel 20 in het nieuw artikel met daarbij het merk en type en prijs. Ik wil dat de oude regel 20 blijft en dat excel alleen kijkt naar de nummers en daarvan de rijen update en dus ook de prijs.

Graag hoor ik of dit mogelijk is, ik zou echt blij zijn wanneer dit opgelost wordt.

Alvast bedankt.

Hallo,

Misschien een voorbeeldbestandje(misschien zonder (of fictieve) prijzen), dan kunnen een aantal van ons zich uitleven. ;) :p

Joske

Hierbij een stukje uit de txt bestand die wekelijks veranderd.

KR49 ,Michelin,17580 HR 14 88H,BRILLANTIS,, 78, 85, 0, H39304843209,
KR65 ,Michelin,17570 TR 13 82T,BRILLANTIS,, 65, 80, 0, H38939475526,
KR74 ,Michelin,17570 TR 14 84T,BRILLANTIS,, 78, 90.5, 0, H338463783936,

Excel kan ik hier niet posten omdat het te breed is, alles zie ik dan onder elkaar.

Maar met excel krijg ik zeg maar het zelfde, alleen waar de komma staat is een kolom.

Jeute,

je kunt een Excel bestand als bijlage hier plaatsen.
Wel zul je het waarschijnlijk eerst moeten "zippen" (kleiner maken) omdat het op dit forum maar maximaal 100KB groot mag zijn.

Als ik op je vraag reageer staat een stuk naar beneden "beheer bijlagen"
Als ik daar op klik dan kan ik met bladeren naar de map op mijn pc gaan waar het zip
bestandje in zit. Dit kan ik dan selekteren en daarna op uploaden klikken.
Als alles goed is gegaan kan ik het zip bestandje dan zien in het "beheer bijlagen" schermpje.

Waarschijnlijk zit er VBA-code in het bestand die aangepast moet worden.
Je kunt wel de vertrouwelijke informatie uit het Excel bestand veranderen.

Dan is iemand beter in staat om het voor je in orde te maken

Koosl

Bedankt nog voor de aangeboden hulp, het is niet meer nodig. Ik had het helemaal verkeerd aangepakt. De fout die ik maakte was dat ik dacht dat de database naar de regels keek. Ik dacht dat als regel 20 verwijderd wordt in Excel dat de database regel 20 zal veranderen in een ander artikel, dit is gelukkig niet zo. De database kijkt naar de unieke artikelnummer.

Ik zit nog wel met een ander vraag, mocht iemand het weten dan hoor ik het graag.

De Vraag; Ik heb een Excel sheet die zijn gegevens krijgt van een ander Excel sheet. Zo krijgt een kolom alle bandmerken van de ander Excel sheet. Nu moet ik een aantal bandmerken, de naam veranderen in huismerk. Kan dit op een automatische manier. Dus de kolom krijgt van de ander excel sheet bijvoorbeeld Michelin maar er wordt Huismerk getoond.

Alvast bedankt.

koosl,

Je bent Super, erg bedankt.

Ben nu bezig de script aan het aanpassen om de juiste merken te veranderen.

Nogmaals bedankt.

koosl,

nog twee laatste vragen, het is me gelukt om een aantal merknamen te vervangen in huismerk. Alleen wil ik ook het volgende:

Ik heb in een kolom vele merken met erachter ZO staan, bijvoorbeeld; Michelin ZO, Dunlop ZO, Bridgestone ZO enz.Ik wil alleen de ZO veranderen in Zomerband, dus bijvoorbeeld Michelin ZO wordt Michelin Zomerband. Er staan ook merknamen met WI erachter( voorbeeld Dunlop WI) ook hier wil ik alleen de WI veranderen in Winterband. Ik heb ik geprobeert de door jouw gemaakte script aan te passen maar helaas zonder resultaat

Mijn tweede vraag gaat over een kolom waar de bandmaten worden opgegeven: Er staat nu bijvoorbeel 22545, 19565, 17570 enz, ik wil na de derde cijfer een / teken, dus 22545 wordt 225/45 en 19565 wordt 195/65 enz.

Ik hoop dat je hierop ook een oplossing voor weet.

En mocht je nieuwe autobanden nodig hebben, dan kun je ze van mij krijgen met een flinke korting, dit omdat je mij erg helpt.

Alvast bedankt.

En mocht je nieuwe autobanden nodig hebben, dan kun je ze van mij krijgen met een flinke korting, dit omdat je mij erg helpt.

Als ik dat geweten had, dan ik ook geantwoord... :eek:

Alleen heb ik voor het moment nog geen autootje, dus dat gaat ook niet veel uitrichten, niet?

Wigi

Als ik dat geweten had, dan ik ook geantwoord... :eek:

Alleen heb ik voor het moment nog geen autootje, dus dat gaat ook niet veel uitrichten, niet?

Wigi

Helaas kan ik geen fietsbanden leveren:D

Jeute,

achter sommige merken staat ZO of WI (in dezelfde kolom). Zijn dit soms ook merken
die moeten wijzigen in "Huismerk"?? Of hoeven deze nooit in "Huismerk" te wijzigen?
Kan er achter Huismerk ook Zomerband of Winterband komen te staan?

Kun je anders toch niet een klein voorbeeldje in Excel maken?
Dan is het een stuk gemakkelijker voor iemand die hier mee aan de slag kan / wil.

koosl

sorry, zag niet dat er gereageerd werd, Koosl, weer super bedankt.:thumb: Dit is precies wat ik wil.

Nogmaals bedankt.

Groetjes,

Jeute

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan