• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch waarde in cel tenzij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaalbartje

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2020
Berichten
91
Hoi,

Ik wil 1 rij gebruiken waar een standaard waarde staat (of eigenlijk in een andere cel gedefinieerd). De cellen mogen gewijzigd worden maar als deze leeg gemaakt wordt (lees gedelete)dan moet de "standaard waarde weer terug komen). Mag met een macro
 

Bijlagen

  • Voorbeeld standaard cel.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 37
Zoiets:
 

Bijlagen

  • Voorbeeld standaard cel (1).xlsb
    14,4 KB · Weergaven: 38
Ja super, dat is precies wat ik bedoel.
Dit is een onderdeel van een groter geheel (hele jaar) en met meerdere afdelingen. Hoe moet ik hem aanpassen voor het hele jaar en voor andere afdelingen? Die kunnen dus andere waarde hebben, net als in het voorbeeld.
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld standaard cel (3).xlsm
    14,9 KB · Weergaven: 35
Hoi,

Volgens mij doet ie het niet goed. Als ik een waarde weg haal komt niet de waarde die in kolom B staat.
Daarbij moeten alle diensten hetzelfde doen. Dus terugkeren nar de waarde die in Kolom B staat.
 
Dus als de waarden in kolom Dag, avond en nacht niks is, wil je de waarde uit kolom B
 
Laatst bewerkt:
Zo dan?

Wanneer je bereik groter wordt dan 20 regels moet je de code even aanpassen. Nu staat er intersect(target, range("3:20")).

Wanneer je over de 20 rijen komt kun je die even aanpassen, of gewoon van te voren groot genoeg maken
 

Bijlagen

  • Voorbeeld standaard cel (3) (2).xlsm
    14,8 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
2 x de events op True zetten heeft weinig nut.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  Application.EnableEvents = False
  If Not Intersect(Target, Columns(4).Resize(, 5)) Is Nothing Then
    If Target.Count = 1 And Target.Value = "" Then Target.Value = Cells(Target.Row, 2)
  End If
  Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Foutje bedankt:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan