• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische Formule aanpassing blokkeren/vergrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saturnus twente

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Hallo,

hoe kan ik een Formule vergrendelen

en dan bedoel ik niet met cel blokeren en dan pagina beveiligen
maar
als ik van sheet 2 naar sheet 1 A20 verwijs dan is de formule =sheet1!$A$20

maar nu haal ik regels weg of voeg regels toe aan sheet 1
dan gaat nu de formule automatish mee dat wil ik dus niet

de formule moet blijven kijken naar A20 ook al haal ik A19 of A20 weg op sheet 1 ( er komt vanzelf weer een nieuwe A20)
dus hij moet wat er ook gebeurd de formule niet aan passen.

ik hoor graag.
Groet Gert-jan

Laatst bewerkt:
Verwijder geen regels, voeg geen regels toe. Maak gebruik van het invullen/leegmaken/verplaatsen inhoud van cellen.

Hiervoor kan je indirect gebruiken.

Bv =INDIRECT("'Test materiaal'!"&ADRES(RIJ();2)) De als voorwaarde mag je even zelf uitvogelen.:d

Beter kan je ook geen samengevoegde cellen gebruiken. Totaal lijkt nu in D18 te staan maar staat in B18. Wat in de uitkomst een beetje raar beeld geeft.

Bijlagen

VenA bedankt,

dit is idd een stuk beter,

Maar ik merk dat hij met deze formule ook b.v. wat in row 2 staat op regel 8 hij hier overneemt op regel8..

maar wat nu als ik de uitkomst niet in regel 8 wil hebben maar met een aantal cellen er tussen

Graag hoor ik.

In rij twee staat niets dus hoe dat dan in rij 8 terecht kan komen geen idee. Ga eens een beetje spelen met de ingebouwde functie RIJ(). RIJ() geeft de huidige rij. RIJ()+1 kijkt één rij naar beneden. Je kan er ook wat formules op loslaten. Als je bv in rij 4 staat en je wil gegevens ophalen uit rij 2 Dan wordt het RIJ()/2. Dus is even puzzelen maar ga je wel uitkomen.:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan