Automatische verplaatsing records

Status
Niet open voor verdere reacties.

Civie

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
Ik wil vanuit een tabel/rapport records automatisch laten verplaatsen naar een andere tabel/rapport ALS EEN BEPAALDE KOLOM IS INGEVULD.

Ik denk dat dit via een If/Then-code moet, maar kan geen manier vinden om het te realiseren. Kan iemand helpen?

in een genormaliseerde database doe je dat niet. uit het oogpunt van redundantie.

waarom wil je dat?

Het is een opdracht vanuit mijn opleiding (ROC niveau <_<)

Het is de bedoeling dat er een rapportage komt met een tabel voor 'Nog te versturen facturen' en een tabel met 'Nog te betalen facturen'. In de tweede moeten alleen de facturen komen waar het vakje 'Rekening verstuurt' aangevinkt is.

daar moet je een tabel niet voor misbruiken. daar zijn queries voor!
je maakt een query "met nog te versturen" waarbij 'Rekening verstuurt' = False en een tweede query "reeds vertuurd" waarbij 'Rekening verstuurt' = True.

Als een rekening nu verstuurd is dan hoef je niet een tabel te wijzigen maar kan je gewoon de query runnen.

Hoe kan je dit precies doen? Ik snap de werking van querys niet helemaal.

Update: Ik weet hoe je de query's kan instellen, maar hoe kan ik de rapportages dusdanig koppelen dat als ik in de tabellen/query's alles op de juiste manier aanpas, de juiste records worden verwijdert/toegevoegd?

Laatst bewerkt:
Met rapporten kan je geen records toevoegen of verwijderen uit een database. Daar hebben we formulieren voor.

De bedoeling is dat je een query maakt en als die goed is dat je op basis van die query een rapport maakt.

Op dit moment is het handig als je een database bijsluit. Kijk even bij de tips hoe je dat het beste kan doen.

Dat praat makkelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan