• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatish nummering doorzetten en veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny8

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Geachte sciptkoningen !

ik wil in excel 2010 een artikel bestand aan maken en database ervoor.

wat ik wil bereiken is

mijn oude artikel nummers veranderen omdat ik hiermee in de war raak,
de vorige artikel nummers staan in Kolom A en de nieuwe reeks wil ik in Kolom B hebben, maar het addertje is, mijn nieuwe artikel bestand reeks moet zijn tussen bepaalde waarden,

Bijvoorbeeld,
Kolom a staat 016HJ4589
en in kolom B moet dan worden E00450001

mijn vraag is om dit te automatiseren zodat ik niet mijn hele artikel bestand opnieuw moet aanmaken.. want dat zal maanden duren,

mocht het automatisch overzetten niet lukken ben ik al tevreden met een automatisch doorzetten van de nummering, dus beginnend bij E00450001 en deze automatisch doorzetten tot E00460000.

mogelijkheden zouden heel veel werk kunnen schelen !

ik hoop dat dit lukt, !

mocht het nodig zijn kan ik wel een excel bestandje maken met daarin een voorbeeld als dit niet duidelijk is

alvast bedankt !:thumb:

Groetjes Danny

Zou je dat even in een voorbeeldje willen zetten want 't is moeilijk te begrijpen en volgens mij gemakkelijk te doen als je weet wat de juiste bedoeling is.

hierbij de link naar de spreadsheet voorbeeld Klik

ik hoop dat ik het hierbij wat duidelijker maakt :) alvast bedankt ! :thumb:

Als het dat maar is?
Zet de celeigenschappen op Aangepast: "E"00000000 (8nullen)
Je vult de eerste cel in 450001
En in cel 2 zet je =b1+1 en klaar is ....

Bijlagen

Ha het is wel de opzet die ik zoek, maar ik wil hem automatisch, omdat mijn artikel bestand bestaat uit 20 groepen van elk ongeveer 50000 artikelen zou ik die regel graag automatisch maken om mijn leven een stuk makkelijker te maken.

de opzet is wel goed maar maakt het niet automatisch
het is wel de insteek waar ik naar wil werken :)

bedankt alvast

Sorry maar wat bedoel je met 'ik wil dit automatisch" ?
Je sleept cel B2 toch via het kruisje(in de cel rechtsonderin rechtsklikken) naar beneden zo ver als nodig.

niet alle artikel nummers in kolom A zijn van dezelfde groep en ik wil er juist ene systeem in krijgen dat het overzichtelijker is in een totaal lijst,

dus

Kolom A heeft 20 producten met artikel code 016FG0001 tot en met 016FG0020 en die wil ik verwijzen naar E00450001 tot en met E00450020 volgende groep is 89DH0001 tot en met 89DH0020 en die dan laten verwijzen naar E00451001 tot en met E00451020

en mogelijk als er dubbele nummers in zitten om deze te verwijderen zonder de unieke reeks te verwijderen zodat groepering overzichtelijk is en makkelijker te zoeken in de totale sheet, omdat de totale sheet heel lang gaat worden zoals ik al zei.

ik kan best handmatig gaan slepen met zelf de aanmaak van de opzet die ik wil, maar dat betekent nog handmatig weer reeks invoeren voor productgroepen./ kortings groepen. maar als ik dit kan automatiseren scheelt dit gewoon super veel werk

Nou na enig wat werk heb ik het voor elkaar gebokst in combinatie met Acces en excel,

De nummering loopt nu door zoals het hoort, en vult automatisch aan naar invoeging nieuw artikel ( zonder dubbele nummers ) enige werk wat ik nu moet doen is mijn excel bestanden in acces inlezen ( importeren ) en toevoegen aan de database, daarna is alles automatisch geworden en mij leven dus een stuk makkelijker !, :D

Nu heb ik dus mijn eigen database met eigen artikel codering in plaats van die van de leverancier ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan