• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autonummering

• Onderwerp starter Onderwerp starter bs317
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bs317

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Hallo,
In acces bestaat er zoiets als een autonummering voor elk bestand dat je toevoegd. Nu ben ik bezig in excel met een bestand te maken van leden van een club. Voor elk nieuw lid maak ik een nieuwe rij aan maar in deze rij moet dan in kolom A dan ook een nieuwe en unieke nummer aanmaken voor dit lid.

bs317,
De meest eenvoudige manier is heel simpel en dat is de nummering dan ook. Zet in A1: =ALS(ISTEKST(B1);1;"")
In A2 zet je: =ALS(B2="";"";A1+1) en deze trek je door naar beneden zoveel als je nodig hebt. M.a.w. de nummering begint bij 1. Wil je iets meer tik dan in het zoekveld 'nummer' in, kies voor de sectie Excel en je vindt ongetwijfeld wat je zoekt.

Hallo,

Ok Cor ik heb het getest en het werkt goed. Bedankt voor de snelle reactie.

Groetjes,

Bernard.

Nog mooier is de formule =INDEX(A:A;RIJ()-1)+1 te gebruiken als de nr.s in kolom A staan
1 regel er tussen uit halen blijft alles op volgorde zonder fout melding.
mvg Imod

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan