Autorun voor een Dos.bat op een USB, kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghoxer

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2011
Ik wil graag mijn command (dos.bat) automatisch laten openen zodra ik mijn usb in een computer doe (Windows XP). Ik heb al een paar dingen met Autorun geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Kan dit überhaupt wel? Zo ja, hoe dan?

Daan.

jazeker.
Hoe ziet jouw autorun.inf eruit?
En het is de vraag of autorun actief is voor usb-sticks.

[autorun]
open=dos.bat

Het rare is dat deze autorun het wel doet op mijn eigen Windows 7 computer, maar niet op een andere Windows 7 computer.
Misschien dat ik ergens heb aangeklikt dat hij automatisch dos.bat bestanden opent en dat die autorun daar helemaal geen effect op heeft..

Volgens mij meot de autorun.inf ook een derde regel bevatten, icon=.
Zoek eens op internet.
Als het dan nog niet werkt, dan vraag ik me af of de autorun wel geactiveerd is op de W7 waar autorun het niet doet.

Er waren allerlei dingen.. Icon, action en label.. Ik bijna nergens vinden wat ik moeten gebruiken om een dos.bat automatisch te laten openen met autorun op een usb.. Misschien kan het inderdaad niet.

Autorun.inf is standaard UITgeschakeld, sinds Microsoft ontdekt heeft dat een hoop malware er gebruik van maakte.
Zie (o.a.) deze link, waar ook in staat hoe je het weer zou kunnen (re-)activeren via de registry.
PS: Zet Autorun evt. alleen (weer) aan op je eigen computers, niet op computers van anderen(!) Dit dus vanwege het virus risico.

Tijs.

Precies wat dnties zegt. Het gaat dus wel werken op je eigen systeem. Maar juist het draagbare aspect werkt niet, omdat je niet weet hoe de instellingen zijn op een ander systeem.

Ik gebruikte deze oplossing om mijn bestanden te synchroniseren. Dat heb ik opgelost door Allwaysync te gebruiken. Deze is beter in staat een sync uit te voeren, maar kan ook een USB herkennen als deze wordt aangesloten en dan een sync starten.

Dat is jammer, he was bedoeld als een school grap maar ik kan de registry niet bewerken op school :/

Dan ben ik blij dat Microsoft het onmogelijk gemaakt heeft.
Juist tegen 'pranks', virusverspreiding en (ongemerkt) bestanden van anderen kopiëren/verwijderen is Autorun uitgeschakeld.

Je hoeft hier niet op te reageren, maar ik vraag me af wat de 'lol' is van het misbruiken van ICT-voorzieningen voor dergelijke doeleinden, terwijl juist de beschikbaarheid voor schooldoeleinden zo belangrijk is (denk aan verslagen maken van (gezamenlijke) scholierenprojecten etc.)
Nu werk ik niet op een school, maar als ik dergelijke praktijken zou opmerken van scholieren dan zouden de rapen gaar zijn voor de schuldigen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dan ben ik blij dat Microsoft het onmogelijk gemaakt heeft.
Juist tegen 'pranks', virusverspreiding en (ongemerkt) bestanden van anderen kopiëren/verwijderen is Autorun uitgeschakeld.

Je hoeft hier niet op te reageren, maar ik vraag me af wat de 'lol' is van het misbruiken van ICT-voorzieningen voor dergelijke doeleinden, terwijl juist de beschikbaarheid voor schooldoeleinden zo belangrijk is (denk aan verslagen maken van (gezamenlijke) scholierenprojecten etc.)
Nu werk ik niet op een school, maar als ik dergelijke praktijken zou opmerken van scholieren dan zouden de rapen gaar zijn voor de schuldigen.

Tijs.

Het was tevens ook niet bedoeld om het te doen tijdens verslagen maken, maar eerder bij een tussenuur waar toch iedereen maar spelletjes aan het spelen is.
Maar ik moet je nu inderdaad gelijk geven, misbruik maken van ICT op school is geen goed plan. Het was gewoon bedoeld om vrienden tijdens het spelen van spelletjes te 'pranken'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan