Autorun

• Onderwerp starter Onderwerp starter loop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
@ROYONIX

Hier ga je mijnsinziens in de fout.
Dat regbestand moet je met die link downloaden.
Daarna op dat bestand klikken en dan wordt gevraagd of het aan het register toegevoegd moet worden, en ja, dat moet.

Daarna zou hij het moeten doen.

Dat regbestand kun je met de kladblok openen om te kijken wat er in staat.

:) Nee dit is geen fout ik heb met die screenshot duidelijk aangegeven dat die in kladblok geplakt moet worden, en dat die opgeslagen moet worden als alle bestanden (geen als text !) met extensie op eind .reg ( punt reg dus :D ) anders werkt niet ...:(

Laatst bewerkt:
Moet je wel de inhoud van de reg bestand opslaan en niet de naam. :D

Dus dit:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\Explorer]
"NoAutoplayfornonVolume"=-

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows\Explorer]
"NoAutoplayfornonVolume"=-

Moet in de .reg bestand staan.
(Je mag dan het bestand "Enable_AutoPlay_for_Non-volume_Devices.reg" noemen)

Laatst bewerkt:
:) Hier hebben we een klein misverstand :D

Tijdens een reg bestand making je moet als je die opslaat een nam wel geven bijv. USB Autoplay.reg ooof Autoplay.reg oof ook bijv.FIX.reg enz..enz..
en als je die opslaat en er op klikt pas dan krijg je vraag of je die naar register toe toevoegen echt wil :D

xfuqyt.jpg

Laatst bewerkt:
Klopt. Maar inhoud moet dan wel register informatie bevatten.
En niet een reg naam zoals wat je in je post #20 hebt staan. :o
En wat je noemt in post #18
:) Kopieer en plak volgende text in kladblok --> Enable_AutoPlay_for_Non-volume_Devices.reg
Want dan krijg je wat loop in #19 laat zien.

Laatst bewerkt:
:D Bij post 20 is ook zeer goed uitgelegd alleen maar hoe je reg bestand maakt, met die daar aangegeven code ( het is helemaal niets mis mee :D met post 20 ) en hoe je dat opslaan moet, als alle bestanden dus met aangegeven naam en op eind met .reg ... :D

Klopt. Maar inhoud moet dan wel register informatie bevatten.
En niet een reg naam zoals wat je in je post #20 hebt staan. :o
En wat je noemt in post #18

Want dan krijg je wat loop in #19 laat zien.
En dat klopt ook :D omdat je die code wel in kladblok plakken moet :D en vervolgens opslaan ....:D als alle bestanden met een naam punt reg ...

Laatst bewerkt:
Met je uitleg over het maken van een reg bestand vanuit kladblok is niks mis mee. Maar....
Enable_AutoPlay_for_Non-volume_Devices.reg is geen register code, maar de naam van het bestand.
Als je dit zo opslaat als bijvoorbeeld: USB Autoplay.reg en je dubbel klikt dan start registereditor wel (het is immers een .reg bestand) maar na 'ja' (Je post #24) krijg je wat loop in post #19 ziet.

De inhoud van de reg bestand moet namelijk zijn wat je hebt gedownload van die site. (Zie mijn post #23)

:D Na jah ...hoe dan ook ( heb geen zin meer voor uitgebreide uitleg sessies :D ) ...bedoeling met making van deze reg bestand mogelijk kan Autoplay ( en geen Autorun ! ) van die hier topic verhelpen, en dit is geen virus of zoiets :D
mocht niet werken ( wat ik wel twijfel dat dat niet zo zal zijn ) makkelijk ook te verwijderen is :D

Ik bezoek dit soort forums ook niet alleen om uitgebreid uitleg sessies te geven.

Soms kan ik wat leren, van iemand die er meer verstand van heeft.
Of ontdek ik dat mijn gedachte gang niet klopte en verrijk ik mijn kennis.
Dat betekend wel dat ik er dan ook open voor moet staan. :confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb de code gekopieert en geplakt in kladblok, daarna opgeslagen als .reg en als alle bestanden op het bureaublad. Daarna het bestand geprobeert op te starten, wat dus niet lukte.

ALS je code op juiste manier gekopiert hebt ( ? :( ) ALS je naam gegeven hebt en pas dan punt reg gezet ( .reg dus :D ) en als je als alle bestanden opgeslagen hebt, ...dan lukken moet :D ;):thumb:

Laatst bewerkt:
@loop, Download die reg bestand gewoon hier dan hoef je niet te martelen met kopieeren, 'opslaan als' e.d.

BikerBill64, ik heb je raad opgevolgt, bestand gedownload en geinstalleerd. Laptop opnieuw opgestart. USB stick met autorun geplaatst, dan komt alleen de verkenner in beeld met opgave wat er op de stick staat, maar wat auorun moet doen gebeurt niet, namelijk een programma starten.

Tja een boel gedoe om niks. Duidelijke uitleg in post #17. Autoplay werkt wel nog (en dat gedrag kun je gewoon wijzigen via het configuratiescherm, is geen gedoe in de registry voor nodig). Autoplay is de pop-up die je te zien krijgt na het insteken van een USB of plaatsen van DVD. Autorun werkt niet meer (behalve dat je een icoontje aan je USB stick kunt koppelen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan