AVG 7.5 fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
Ik heb sinds lange tijd weer is een virus scanner geinstaleerd na mn formatatie.
Dus ik blij eindelijk geen virussen meer. maar AVG zag wininet.dll (in C:\windows\system32) als een virus:eek: dus ik denk gelijk verwijderen! daarna starte internet explorer niet meer op (behalve vensters die open stonden deden het nog wel) bestand vanaf cd naar system32 kopieren en van DL_ dll maken lukte ook niej meer, moest ik windows WEER formateren, en instaleren, ik wil deze ervaring mee delen dat je dus beter wininet.dll niet kan verwijderen:thumb:

als ik jou was zou ik de mensen van AVG even waarschuwen, lijkt me een gevaarlijke glitch:confused:

Altijd eerst proberen of het bestand te cleanen is ipv. het direct te verwijderen is de les die je uit je ervaringen leren moet.

Bestanden zomaar direct verwijderen is geen goed plan. Mocht het anti-virus programma niet in staat zijn om de zaak te 'cleanen', zoek dan eerst op een schoon systeem uit of daar het programma/bestand ook voorkomt, en kopieer het vandaaruit naar een memorystick of zo. Laat dan pas het anti-virus programma het geïnfecteerde bestand verwijderen.
Kopieer daarna de kopie van het bestand op memory-stick op de plaats waar het geinfecteerde bestand stond toen je het met de anti-virus software verwijderde (in dit geval: In de map C:\windows\system32, als je Windows gewoon op C: geïnstalleerd hebt staan, dat is de plaats voor wininet.dll).

Tijs.

Laatst bewerkt:
zelfde euvel op 3 pc's tegelijk

Ik had hetzelfde probleem op 2 laptops en 1 pc; allemaal tegelijk.
Ik twijfel er niet aan dat het aan AVG ligt.
t/m de laatste update van 17/8 is er niets aan de hand; daarna vliegt ie gelijk in brand.
Ik gebruik ghost en heb een img teruggezet, internet eruit; alles gecheckt en niets aan de hand. Ik gooi internet erop; nog steeds niets aan de hand, ongeacht welk progje ik gebruik.
Zodra AVG gaat updaten, gaat het echter gelijk mis

En ik twijfel er niet aan dat het NIET aan AVG ligt, gebruik het al jaren op diverse PC's, geen centje pijn, enige euvel is de systeemdatum, staat die niet goed, werkt AVG niet.

leg me dat 's uit

Zeker nog nooit belegd, zeker? resultaten uit het verleden, bla bla bla
Nee, geintje hoor...
Het bestand wininet.dll is sinds 2004 niet meer gewijzigd... Hoe kan 't dat AVG er met de laatste update van 17/8 geen enkel probleem in ziet, en met de update daarna wèl?

nogmaals: dmv het terugzetten van een image in ghost, heb ik het bestand zoals het van de originele servicepack2 cd afkwam (of daarbij aangepast werd) teruggezet (ik ben 100% consequent in het terugzetten van een oude image, wijzigingen doorvoeren, nieuwe image maken)...

Ik heb AVG heel hoog zitten maar er zijn maar 2 mogelijkheden:
1. Ik heb sinds een paar maanden op onmogelijke wijze een besmet bestand in alle images van 3 verschillende pc's meegenomen dat AVG al die tijd niet kon zien maar na de update van 24/8 ineens wèl
2. Er is iets met de laatste update van AVG

Laatst bewerkt:
Ik heb ook altyd een voorkeur voor avg gehad, maar ik had net een uur gelede mn windows opnieuw geinstaleerd (na te formateren) en gelijk al een virus:o lijkt me sterk!

Ik heb ook altyd een voorkeur voor avg gehad, maar ik had net een uur gelede mn windows opnieuw geinstaleerd (na te formateren) en gelijk al een virus:o lijkt me sterk!

Hoeveel virussen wil je hebben die in de bootsector van je harddisk staan (blijft ongemoeid met formatteren) of zelfs een paar exemplaren die in je flash bios kunnen zitten??
Je zal niet de eerste zijn die na een format erachter komt dat hetzelfde virus nog aanwezig is.

Overigens hier ook drie pc's met AVG en geen last.

Laatst bewerkt:
Leuk, maar het gaat hier over wininet.dll in je system32 map
lees de rest van de posts ook ff aub; dat scheelt een aantal keer herhalen

Laatst bewerkt:
Ik baal er wel van dat ik Windows opnieuw heb geinstalleerd ipv de oplossingen te gebruiken die ik hier lees. Norton Ghost had ik helaas niet en systeemherstel stond bij mij uitgeschakeld.:o

Leuk, maar het gaat hier over wininet.dll in je system32 map
lees de rest van de posts ook ff aub; dat scheelt een aantal keer herhalen

Inderdaad, even lezen, denkelijk is het bestand AccessDrv.sys is verantwoordelijk voor de verandering in die wininet.dll.

Vervolgens infecteert het virus de volgende bestanden:

• %System%\kernel32.dll
• %System%\wininet.dll
• %System%\dllcache\kernel32.dll
• %System%\dllcache\wininet.dll

En er zijn er wel meer, hier te lezen.

Is Google stuk ofzo?:confused:

In dit geval zal het toch aan AVG liggen, heb zojuist 10 telefoontjes gehad van mensen met exact hetzelfde probleem.....weer telefoon, slachtoffer 11 dus :eek::confused:

Voorlopig lijkt het erop dat mensen met de virus database 269.12.4 nog goed zitten, de laatste uptdate (van vanmorgen ongeveer 11.00) met versie nummer 269.12.6 lijkt de veroorzaker van het probleem.

(ben ik blij dat de pc's hier om 9.00 updaten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan