AVG 7.5 fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje : waarom ? Hopenlijk geen domme vraag ! Wat gaat er dan fout ?
hier gaat er niks fout maar ik wil dat zo houden, als ik een scan uitvoer gaat het msichien wel fout.
Maar ik heb begrepen dat je die virusmelding al keeg als je geupdate had 24 augustus en dat is hier dus niet het geval geweest maar ben toch nog even vorzichtig.

en je 2e vraag is hier oook gelijk mee beantwoord.:D

Ik heb zojuist een complete scan uitgevoerd en geeen problemen ondervonden.
Ik heb wel in AVG bij resident shield "scan infectable files aangevinkt maar dat stond standaard zo ingesteld.Ik heb opgelet tijdesn de scan en hij heeft ook de system32 map compleet gescant.

De scanner mag nimmer iets veranderen in je systeem of aan files of wat dan ook zonder jouw toestemming. Wat ik eigenlijk bedoelde ( met excuus dat ik dat niet erbij schreef ) : als je automatically heal infected files NIET aangevinkt laat staan ( default waarde ) dan zullen er geen veranderingen worden aangebracht, als het OK is:D. Je kan dan eens rustig even alles overzien en een quarantaine overwegen. Zie ook elders gisteren abt dat probleem. Je kan wel een hele scan doen om te kijken of er een of meer vervolgmeldingen zijn.

Ik heb alles met interesse gelezen en wil hier ook nog even kwijt dat wat jullie ( sommigen :o) is overkomen hier ( gelukkig ) niet heeft plaatsgevonden ..... :)

Gr. leon25

PS : in eerste instantie meende ik dat de bewuste dll file bij de (on)gelukkigen NIET veranderd was, dat was even onduidelijk .....

De scanner mag nimmer iets veranderen in je systeem of aan files of wat dan ook zonder jouw toestemming. Wat ik eigenlijk bedoelde ( met excuus dat ik dat niet erbij schreef ) : als je automatically heal infected files NIET aangevinkt laat staan ( default waarde ) dan zullen er geen veranderingen worden aangebracht, als het OK is:D. Je kan dan eens rustig even alles overzien en een quarantaine overwegen. Zie ook elders gisteren abt dat probleem. Je kan wel een hele scan doen om te kijken of er een of meer vervolgmeldingen zijn.

Ik heb alles met interesse gelezen en wil hier ook nog even kwijt dat wat jullie ( sommigen :o) is overkomen hier ( gelukkig ) niet heeft plaatsgevonden ..... :)

Gr. leon25

PS : in eerste instantie meende ik dat de bewuste dll file bij de (on)gelukkigen NIET veranderd was, dat was even onduidelijk .....
de optie 'automatically heal infected files' is niet aanwezig in AVG Free edition. zover ik kan zien.
Ik heb ook niks in quarantaine hoeven zetten want AVG heeft niks gevonden na een complete scan dus ook niet die false positive.

de optie 'automatically heal infected files' is niet aanwezig in AVG Free edition. zover ik kan zien.
Ik heb ook niks in quarantaine hoeven zetten want AVG heeft niks gevonden na een complete scan dus ook niet die false positive.

Zie : 'foutje in AVG 7.5 gratis versie ?' ..... Suc6 ermee.

:) ik deed alleen maar een medelinh hoor:o niet om een oplossing (A)

:) ik deed alleen maar een medelinh hoor:o niet om een oplossing (A)
sorry maar mogen gebruikers dan niet met een oplossing komen? dat zou wel héél vreemd zijn.:confused:
Er zijn meer mensen die dat probleem hadden/hebben en blij zijn met een oplossing.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand met een probleem komt en niet wil dat het opgelost word.

Laatst bewerkt:
bij deze 3 opossingen:

Er zijn meerdere oplossingen:
1. Start windows XP in veilige modus en kijk of wininet.dll zich in de VAULT van AVG bevind. Kopieer het bestand terug naar de WINDOWS\SYSTEM32\ folder. Verwijder ook AVG Free vanuit software in het control panel. Deze kun je overnieuw downloaden na een succesvolle reboot.
2. Zit wininet.dll niet in de fault, kijk dan of wininet.dll aanwezig is in WINDOWS\SYSTEM32. Zit het hier wel in deinstalleer dan AVG. Na een restart start windows XP weer normaal en kun je AVG free gewoon weer downloaden en herinstalleren
3. Mocht optie 1 en optie 2 niet werken probeer dan het volgende:
- Stop de Windows XP cd in je pc en boot van deze cd
- Start de recovery console (hier een uitleg ervan)
- Gebruik het commando EXPAND wininet.dll (staat op de cd) om het bestand in de directory Windows\System32 te zetten:
expand x:\i386\wininet.dl_ c:\windows\system32\wininet.dll is het commando.

Let op: X:\ is het cdromstation waar de XP cd in zit. De schijfletter van je Windows kan natuurlijk ook anders zijn dan C:\.

- Typ nu EXIT en herstart je pc.

Indien mogelijk deinstalleer dan hier ook AVG. AVG is door zijn verkeerde update van 24 augustus de boosdoener bij deze error.

van een ander forum:

Zomaar DLL's downloaden om DLL's te vervangen lukt niet altijd,
de bestandsversie + de taal moet in de meeste gevallen nog kloppen.
De DLL's van dll-files.com zijn ALLEEN voor Engelse Windows versies + zijn zo oud als de straat qua bestandsversie.
De versie die dll-files.com aanbied ter download is 6.0.2600.0
dit is voor XP zonder Service Pack 1 of Service Pack 2.
De bestandsversie van wininet.dll voor XP met Service Pack 2 is 6.0.2900.2180
Ik heb namelijk vandaag hetzelfde probleem ervaren bij een klant,
zelfs het vervangen van de DLL met de juiste versie en taal helpte niet, aangezien de foutmelding rond inialisatie van explorer.exe bleef opduiken.
Zelfs een herinstallatie heeft het probleem niet opgelost, enige oplossing was een volledige herinstallatie, ook hier was het XP Pro + AVG Free

met dank aan DeLorean

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan