AVG 7.5 fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook ik heb sinds gisteravond te kampen met dit probleem.
AVG gaf aan dat wininet.dll geinfecteerd was, in quarantaine gezet.
PC opnieuw opgestart, pc kan niet verder opstarten omdat wininet.dll mist.
Bestandje opnieuw in system32 map gezet met als gevolg dat als ik windows nu opstart ik kan inloggen maar vervolgens mijn bureaublad telekens opnieuw blijft opstarten.
Kan er nu dus niets mee.
Ook ik had net de laatste update van AVG binnengehaald.

Laatst bewerkt:
De oplossing is vrij simpel.
Zoek de juiste wininet.dll versie, deze is afhankelijk van je IE versie, en zet die op een USB stick/diskette o.i.d.
Boot de pc met de win XP cd en kies voor 'een windows installatie repareren' (en meld je aan bij de juiste installatie, indien nodig).
Kopieer vervolgens het bestand naar de map c:\windows\system32 (copy X:\wininet.dll C:\windows\system32 gevolgd door enter, de X staat voor de driverletter waar je het bestand hebt staan)
Herstart vervolgens de pc en alles werkt weer (9 van de 11 mensen zijn alweer blij, de twee laatsten komen morgen)

Zoek het bestand wininet.dll eens op en vraag de eigenschappen op, AVG begint hier direct te zeuren (ja, ik heb hier een pc laten updaten) een simpel 'ignore' volstaat om AVG gerust te stellen en niet verder te zeuren. De pc draait vervolgens vrolijk verder.

Nope, hadden ze misschien de update al hersteld,:) deze was voor morgen bedoeld, de 269.12.6/971.

Ook op mijn andere PC's getest, geen probleem.

Misschin de datum van dat bestand? deze zijn van 25-4-2007.

Volgens mij ligt het niet aan AVG!!!

Hallo jongens,

Gelukkig ik ben niet de enige :) Na al heel wat uurtjes, zeg maar gerust de hele dag aan het *****n te zijn, vind ik toch wel wat vreemd:

(1) Heb wat zitten experimenteren met verschillende herstelpunten. Nu bevat mijn map system32 de volgende files met backups:

wininet(3)(2).dll - 647 kb 26-6-2007 16:15
wininet(4).dll - 644 kb 4-8-2004 1:03
wininet.dll - 647 kb 647 kb 26-6-2007 16:15

de timestamps 26-6 hebben niks met mijn herstelpunten te maken want heb ze vandaag aangemaakt!!!

(2) mijn firewall geeft na windows update telkens vreemde dubbele meldingen (iets van backdoor, trojan, gevaar in ieder geval). Durf IE7 niet te herinstalleren wegens dit gezeik. Er is is fouts met de windows update in mijn ogen. Ik vertrouw dit niet meer.

Johan

Nope, hadden ze misschien de update al hersteld,:) deze was voor morgen bedoeld, de 269.12.6/971.

Ook op mijn andere PC's getest, geen probleem.

Misschin de datum van dat bestand? deze zijn van 25-4-2007.

Dat zijn dan inderdaad andere bestanden, degene die ik net had was van de 24ste

Versie die bij IE 6 hoort: 6.0.2900.3164 datum: 24-08-2007
Versie die bij IE 7 hoort: 7.0.6000.16512 datum: 02-05-2005 :confused:

Mijn verdachte firewall meldingen nader toegelicht

Hi guys,

In aansluiting op mijn vorige bericht over verdachte firewall activiteiten nav. WIN32/Pepatch.AV, hier de logfiles:

Datum/tijd: 2007-08-24 22:12:06
Ernst: Hoog
Reporter: Toepassing gedragsanalyse
Beschrijving: Verdacht gedrag (iexplore.exe)
Toepassing: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exeOuder: C:\WINDOWS\explorer.exe
Protocol: TCP uit
Bestemming: 212.79.247.24::http(80)
Details: C:\WINDOWS\explorer.exe heeft de gebruikersinterface van C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe gewijzigd door specale Windows-berichten te sturen.

Datum/tijd: 2007-08-24 22:12:05Ernst: Hoog
Toepassing: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
Ouder: C:\WINDOWS\explorer.exe
Protocol: UDP uitBestemming: 192.168.1.254::dns(53)
Details: C:\WINDOWS\explorer.exe heeft de gebruikersinterface van C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe gewijzigd

Datum/tijd: 2007-08-24 22:08:56Ernst: Hoog
Toepassing: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exeOuder: C:\WINDOWS\explorer.exe
Protocol: TCP uit
Bestemming: 207.46.248.248::http(80)
Details: C:\WINDOWS\explorer.exe heeft getracht C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe te gebruiken door OLE-automatisering, die kan gebruikt worden om andere toepassingen te kapen.

Ik word hier niet zo vrolijk van, en mijn inziens heeft dit ermee te maken. Echter, na de herinstallatie heb ik een nieuwe firewall geinstalleerd (Comodo)..... Of is Comodo onbetrouwbaar danwel hypergevoelig?

Wat denken jullie, word ik paranoide? Dit namelijk NA herinstallatie...... Ik word gek.

O ja...... het begon allemaal met een AVG virus check, ennuh reden van mijn herinstallatie was dat mijn verbinding na verloop van tijd werd afgeknepen uiteindelijk wegviel, om later weer spontaan terug te komen en weer te verdwijnen. Herkennen jullie deze symptomen?
Johan deel 2.

Laatst bewerkt:
Op al mijn XP machines en ook in Vista 7.00.6000.16473 (vista_gdr.070420-1500), deze info staat bij de zowel de XP bestanden alswel in het Vista bestand.

Groote 822.784 bytes, datum van de XP dll 25-04-2007 voor het Vista bestand 16-05-2007.

Misschien dat iets in die dll AVG op tilt brengt, alleen bij deze versie niet?

hallo allemaal,

heb het zelfde probleem gehad,
xp pro sp2 met avg als beschermer voor de pc, 23-08 omstreeks 19:00
kreeg ik de melding van vga dat er een gevaar schuilde in het wininet.dll.
daarna kwamen de problemen geen browser meer geen toegang tot de cd dvd roms
en ga zo maar door.
na 2 x formateren kwam ik er achter (via forums ) dat het hoogstwaarschijnlijk aan
avg ligt.
en dit blijkt te kloppen.
had daarna opnieuw xp geinstaleerd met opnieuw avg als beschermer van de pc,
niks was er loos tot dat ik sp2 ging instaleren ,
na instalatie pc auto opstarten en pc liep in een lus (aan uit aan uit)
opnieuw formateren en instaleren van xp pro maar nu geen avg (uitgegooid) maar avast ,
daarna sp2 geinstaleerd en hoppa no problems.

groetjes.

Firewall te gevoelig

Inderdaad, het lag aan AVG anders zouden wij aan de bron hebben gestaan van een hele lange thread.

Over de firewall..... Comodo is zeeeeeer gevoelig, en geeft zonder blikken of blozen het idiote prutserige Redmond een schop onder zijn ****... althans zo interpreteer ik het onzinnige verkeer tussen IEXPLORE.EXE en EXPLORE.EXE via allerlei Oleeeeeh bochten.

Dossier gesloten, lijkt me.

Ik zal voorlopig AVG maar niet meer gebruiken totdat er een patch voor is.
Mijn laatste scan is van 18-08-07 maar heb wel een paar dagen geleden nog een onlinescan gedaan met Bitdefender dus hier niks aan de hand.
Ik vind het wel een beetje dom van Grisoft om zo'n blunder te maken.

Ik hoop dat er een melding van gemaakt word in het forum als de patch uit is.

nog een vraagje:
krijg je die virusmelding alleen na een scan of al na een reboot???
Ik heb die melding in iedergeval niet gekregen na een reboot

Gisteren en vandaag waren er weer nieuwe updates voor AVG mischien zit daar die patch al bij.

Grappig dat er mensen zijn die zelf foutloos zijn, nooit geweten.:rolleyes:

Overigens heb ik van alle mensen waar ik de PC van in onderhoud heb, geen meldingen gekregen en waarbij deze gewoon zijn geüpdated en ook op de diverse fora over AVG zie ik er maar een paar, zou de oorzaak dan toch ergens anders liggen?

In ondersteuning van LP's verhaal: Ik heb zonder problemen AVG Free AV software elke dag geupdate zonder welke melding dan ook betreffende welk virus ook (dus ook niet over wininet.dll).
Overigens meld ik er wel bij dat ik gewoon vertrouw op de realtime scan, en dus geen aparte volledige scan van de pc gedaan heb. Daar dan weer bij gemeld dat wininet.dll wel degelijk meerdere keren gebruikt is (en dat heeft ook geen melding opgeleverd).

Tijs.

Ik heb ook elke dag gewoon geupdate zonder virusmeldingen maar die melding verschijnt alleen tijdens een (volledige)scan heb ik begrepen, vandaar dat ik dat voorlopig even geen volledige scan doe tot het probleem opgelost is. Als ik een scan wil doen doe ik dat wel online met bitdefender.

ik heb elders vernomen dat die virusmelding direct komt na updaten zeg maar van de OnDemand-scanner maar heb dus geen melding gehad.
Ik heb XP Home SP2

Ik gebruik AVG 7.5 Free ook al een lange tijd op zowel XP Home, XP Pro en Vista Premium alle met automatische updates van microsoft en AVG aan. Tot op heden op geen enkele PC/Laptop melding gekregen. Moet er wel bijzeggen dat de Vista Premium laptop en de XP Pro vrijdag niet aan hebben gestaan en Vista pas zaterdagavond geupdate is. Mogelijk was toen inderdaad de patch al verwerkt.

ik heb automatische updates niet aanstaan in AVG ik controleer altijd handmatig elke dag dus ik heb vrijdag ook handmatig de updates gedownload, maar geen virusmelding dus.Maar ik durf toch (nog) niet een volledige scan uit te voeren omdat het dan wel mischien fout gaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan