AVG met melding van PSW.Keylog.J???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pablo

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Ik kreeg een melding van AVG over een Trojan Horse "PSW.Keylog.J". Als dat in de VAULT staat, wat doe ik er dan mee??? Wipe???

Kan iemand mij vertellen, wat dit "PSW.Keylog.J" inhoudt. Volgens Housecall is alles clean!

Bedankt!

Als het in de Vault staat, is het onschadelijk gemaakt. Wat bij AVG de "Vault" heet, heet bij andere antivirusprogramma's meestal "quarantaine". In de opties van AVG kun je wel vinden hoe je de Vault kunt leegmaken. (Iemand die ook AVG heeft kan je vast wel vertellen hoe.)

ja housecall en die andere online virusscansites zijn niet geupdated. dus zijn niet te vertrouwen.
ik had eerst met 3 online virusscanners gescand bij 2 gaf tie aan clean en bij mcaffee gaf tie aan dat er 2 virussen waren. toen had ik AVG geinstalleerd en gescant maar toen gaf tie 26 virussen aan:|.
maar ik kon ze niet verwijderen ,want AVG kan alleen scannen. toen heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd en gebruik nu avast.

www.avast.com

hij is heel goed. helemaal geen problemen met virussen meer. als je het gaat downloaden kan je maar 30 dagen gebruiken ofzo maar als je gratis registreert kan je het een jaar gebruiken;).

GO AVAST:)

Geplaatst door visha
ja housecall en die andere online virusscansites zijn niet geupdated. dus zijn niet te vertrouwen.

Dit is (1) totale onzin en (2) geen antwoord op de vraag.

1 is wel waar. (is een stukje eigen ervaring)
en 2 ik probeer hem ook alleen maar te helpen.

Geplaatst door buffy
Iemand die ook AVG heeft kan je vast wel vertellen hoe.
De inhoud van de Virus Vault kan op twee manieren verwijderd worden - op de moeilijke manier en op de makkelijke manier. :)

De moeilijke manier:

Dubbelklik op het icoontje van AVG in de taakbalk.
Het hoofdvenster van AVG verschijnt.
Selecteer in het componentenscherm de Virus Vault.
Klik onder in het scherm op Open.
In het nieuwe scherm dat verschijnt klik je met je rechter muisknop op het virus en vervolgens op Delete file(s).
Sluit vervolgens beide schermen.

De makkelijke manier:

Open Windows Verkenner en verwijder de map C:\$vault$.avg
Dat is de Virus Vault en AVG maakt gewoon een nieuwe wanneer er weer iets in quarantaine gezet moet worden.

Zie ook de bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Pablo
Wat bedoelt VISHA dan hiermee???
Waarschijnlijk bedoelt hij dat hij een virus is tegengekomen dat AVG niet kon verwijderen.
Virusscanners kunnen nu eenmaal niet alles verwijderen wat ze vinden.
In dat geval moet je op internet even zoeken naar de methode om het ontdekte virus onschadelijk te maken.
En kom je er dan nog niet uit, dan kun je altijd hier of op het ASO-forum even vragen hoe je ervan af komt.

Guus.

Dat is logisch. Ik dacht dat hij/zij bedoelde: AVG kan alleen maar scannen, maar dan niet verwijderen. Nog een keer voor de duidelijkheid: VAULT bij AVG betekent dat het bestand verwijderd is?

Bedankt

Ik ben van NIS overgestapt naar AVG en probeer het programma nu uit!

Trouwens:

Kan iemand mij vertellen, wat dit "PSW.Keylog.J" inhoudt???

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Pablo
VAULT bij AVG betekent dat het bestand verwijderd is?
Nee, dat betekent dat het bestand geïsoleerd is en geen kwaad meer kan. Het bevindt zich dan in de map C:\$vault$.avg - die je dus kunt legen of verwijderen.
Geplaatst door Pablo
Ik ben van NIS overgestapt naar AVG en probeer het programma nu uit!
Ik gebruik AVG al jaren en er is nog nooit een virus doorheen gekomen. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door visha
ik had eerst met 3 online virusscanners gescand bij 2 gaf tie aan clean en bij mcaffee gaf tie aan dat er 2 virussen waren. toen had ik AVG geinstalleerd en gescant maar toen gaf tie 26 virussen aan:|.
maar ik kon ze niet verwijderen ,want AVG kan alleen scannen. toen heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd en gebruik nu avast.

www.avast.com

hij is heel goed. helemaal geen problemen met virussen meer. als je het gaat downloaden kan je maar 30 dagen gebruiken ofzo maar als je gratis registreert kan je het een jaar gebruiken;).

GO AVAST:)

Graag alleen reacties plaatsen die terzake doen en die je met bewijzen kunt onderbouwen.

-AVG kan prima virussen verwijderen
-goed mogelijk dat je online minder virussen ziet dan bij een geïnstalleerde versie. Online scanners scannen je systeemherstel niet, de meeste geïnstalleerde scanners wel. Overigens een virus in je systeemherstel doet pas kwaad als je het systeemherstel gebruikt, niet een directe bedreiging dus.
-Online virusscanners zijn meestal sneller ge-update dan de geïnstalleerde versie, omdat je bij de geïnstalleerde versie afhankelijk bent van de 'scheduled update time'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan