AVG ziet wpa.dll als trojan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
vandaag 5 meldingen gehad van computers die in de activatie loop van windows xp zaten. Bij eentje ben ik gaan kijken, windows xp home er opnieuw opgezet, niks aan de hand, toen avg virus scanner met updates. Toen wij de pc herstartte kwam de melding dat hij een trojan gevonden had, en wel wpa.dll . Natuurlijk op ignore geklikt, maar vermoedelijk is dit het probleem dat andere mensen sinds vandaag hebben, die zitten zonder wpa.dll en dan wil windows niet meer activeren.

De vraag is hoe AVG erbij komt dat wpa.dll opeens een trojan is en of avg dit zonder medeweten van de gebruiker bij een reboot verwijderd?

Fijn he,die AVG.
Maar je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Koop een antivirusscannner,die zijn doorgaans veel beter

Kan hier op geen van de pcs wpa.dll vinden, hebben ook geen avg en werken als een zonnetje. Dus denk dat het toch geen false positive is.

Groetjes Erik Rothuis

Je hebt helemaal gelijk,roto.
geen wpa.dll te vinden.
of eline heeft iets illegaals draaien.
maar ik blijf bij mijn standpunt dat een koop scanner beter is.

Helemaal mee eens, alle pc hier zijn voorzien van avast pro, en op de server mcafee geintegreerd in kerio winroute firewall/mailserver.

Groetjes Erik Rothuis

Fijn he,die AVG.
Maar je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Koop een antivirusscannner,die zijn doorgaans veel beter

@Palomino, graag eerst tips geven die kunnen helpen, en dan pas (als die tips niet geholpen hebben) de tip geven over te gaan naar een andere virusscanner.

@topic-starter: Er bestaat inderdaad geen wpa.dll, dus de melding van AVG is correct: Het is niet iets dat hoort bij Windows XP. Het feit dat je praat over activatie-loop geeft mij te denken dat je probeert illegale versies van XP te installeren. Zou mij dus niet verbazen dat je 'anti-activatiemethode' verantwoordelijk is voor de melding van AVG.

Is dat het geval, dan kun je nog de map waar dat wpa.dll instaat uitsluiten van scannen door AVG:
Open de AVG user interface
Tools -> Advanced settings -> Resident shield -> Exceptions -> [doe Add Path, en geef de map op waar dat wpa.dll staat].
Hierna pc herstarten.

Is dat niet het geval, dan kan dat WPA.dll gewoon een virus zijn, en moet je het gewoon laten healen.

Tijs.

Volgens mij is dat wpa.dll inderdaad een virus. Want voor activatie heb je wGa nodig.Wat staat voor: Windows Genuine Advantage

Bestand is inderdaad een virus om de wpa activatie te omzeilen. Alle gevallen waren gekochte pc's bij 2 computerbedrijfjes in Assen en Tilburg die een copy van de windows stickers op de kast plakten. Beide bedrijfjes bestaan niet meer. (niet vreemd natuurlijk)

Gebruik dan die methode waar ik het over had om mappen in AVG uit te sluiten, en herstart daarna de pc opnieuw.

Zie vorige posting.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan