Avi bestanden en ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ken zelf avisub niet dus ik weet niet wat daarmee wel en niet kan.
van virtualdub ken ik dat probleem idd ook, dan stap je gewoon over op nandub.

ik zit net ff te lezen op de site van avisub en het is wel een hele mooie tool
zo te zien muxt ie de subs er in. (bij muxen zet je simpel en snel dingen in een video bestand zodat ze wel onderdeel zijn maar ook uitschakelbaar -denk aan een dvd met meerder audio- en ondertiteltalen etc)
kom net wat tegen dat het probleem in 2005 ook al bestond :(

er zijn heel veel wegen naar rome, één van de makkelijkste is denk ik toch over stappen op nandub voor het ondertitelen.
maar dan duurt het wel veel langer.
een wat moeilijker -maar ook goed te doen met uitleg- en veel sneller ; split het geluid uit de avi , zet alleen het geluid om (naar cbr) , en zet het geluid weer terug in de avi.

je zal dus hoe dan ook een ander programma moeten leren kennen.
laat maar weten war je intresse ligt.

Hoy Turn,

Ik denk dat ik toch voor het vbr geluid naar cbr ga kiezen.

Hoelang duurt het eigenlijk bij Nandub? :) , de ondertitelingen erbij zetten ..
 
Hoy Turn,

Ik denk dat ik toch voor het vbr geluid naar cbr ga kiezen.

Hoelang duurt het eigenlijk bij Nandub? :) , de ondertitelingen erbij zetten ..

de eerste doe ik in 20 minuten, het leren duurt iets langer.
de tweede optie valt heel weinig van te zeggen, dat hangt af van je hardware welke codec en de instellingen voor die codec.
een oude P3 pc 24 uur of meer , een moderne snelle dualcore een paar uur.
 
de eerste doe ik in 20 minuten, het leren duurt iets langer.
de tweede optie valt heel weinig van te zeggen, dat hangt af van je hardware welke codec en de instellingen voor die codec.
een oude P3 pc 24 uur of meer , een moderne snelle dualcore een paar uur.

Een oude P3? Bedoel je wanneer ik de vbr geluid ga omzetten naar cbr ? Dat het lang kan duren..
 
download nandub-binary 0.29.1
http://ndub.sourceforge.net/
nandub (virtualdub ook) behoeft geen installatie, gewoon uitpakken en start Nandub.exe

open de avi >> menu video klik "direct stream copy" >> menu audio klik "AVI audio" >> menu file "Save WAV..."
zet deze wav om met je favoriete muziek tool naar mp3 cbr en let op 48.000 Hz,
ik gebruik zelf audacity.

je hebt nandub nog steeds open staan met de video,
klik menu audio "(VBR) audio..." >> menu audio "direct stream copy" >> menu file "save as AVI..."
 
Kan je ook zeggen dat de kwaliteit even goed blijft, als ik het ga converteren? :rolleyes:
 
Wat een gedoe allemaal terwijl je met alleen het installeren van DirectVobSub in 1x klaar bent
 
Je bent denk ik op de verkeerde weg......

Voor afspelen op de pc:
Installeer DirectVobSub
Plaats de avi en srt file in 1 map
Speel de avi nu af en DirectVobSub start automatisch op en toont de ondertitels

Voor branden voor DVD speler
Niets extra nodig, mits de dvd speler dit ondersteunt
Gewoon de map met avi en srt ALS DATA branden (dus NIET als video files)

Voor omzetten naar DVD:
Conversie-programma zoals b.v. WinAvi opstarten
Kiezen voor converteren van avi naar dvd
DirectVodSub start automatisch op en zorgt dat de ondertitels meegenomen worden
 
Je bent denk ik op de verkeerde weg......

Voor afspelen op de pc:
Installeer DirectVobSub
Plaats de avi en srt file in 1 map
Speel de avi nu af en DirectVobSub start automatisch op en toont de ondertitels

Voor branden voor DVD speler
Niets extra nodig, mits de dvd speler dit ondersteunt
Gewoon de map met avi en srt ALS DATA branden (dus NIET als video files)

Voor omzetten naar DVD:
Conversie-programma zoals b.v. WinAvi opstarten
Kiezen voor converteren van avi naar dvd
DirectVodSub start automatisch op en zorgt dat de ondertitels meegenomen worden

Voor branden voor DVD speler
Niets extra nodig, mits de dvd speler dit ondersteunt
Gewoon de map met avi en srt ALS DATA branden (dus NIET als video files)

Dit wil ik. ( Bovenstaande )

Ik heb het al geprobeerd, de avi bestand 1 map met ondertiteling ---> en branden maar!
Maar de ondertiteling verschijnt niet. Toen heb ik het met Avisub geprobeerd, en het lukte toen wel ..
Wat bedoel je met ' Niet als videofiles' ?
 
Wat bedoel je met ' Niet als videofiles' ?

Dat je bij het branden van AVI files in je brandprogramma niet moet kiezen voor branden van Video Files, maar voor branden van DATA cd of dvd
 
Goed, mrmusic.

Je hebt gelijk, het begint allemaal ingewikkeld te worden..

Ik heb ( Direct)Vobsub gedownload.. Kun je me uitleggen hoe het verder moet? :rolleyes:
 
Je bent denk ik op de verkeerde weg......

Voor afspelen op de pc:
Installeer DirectVobSub
Plaats de avi en srt file in 1 map
Speel de avi nu af en DirectVobSub start automatisch op en toont de ondertitels

Voor branden voor DVD speler
Niets extra nodig, mits de dvd speler dit ondersteunt
Gewoon de map met avi en srt ALS DATA branden (dus NIET als video files)

Voor omzetten naar DVD:
Conversie-programma zoals b.v. WinAvi opstarten
Kiezen voor converteren van avi naar dvd
DirectVodSub start automatisch op en zorgt dat de ondertitels meegenomen worden
 
CKCA zei:
Kan je ook zeggen dat de kwaliteit even goed blijft, als ik het ga converteren?
wel goed lezen, er wordt geen video geconverteerd. Je zet alleen de audio om.
de term "direct stream copy" betekend dus dat het prog niets hercodeert.

mrmusic zei:
Wat een gedoe allemaal terwijl je met alleen het installeren van DirectVobSub in 1x klaar bent
heb je op zich gelijk in, alleen ts had aangegeven directvobsub niet te willen.
maar zoals ik al aangaf zit er voor ts niets anders op dan toch iets anders te moeten leren, aan hem/haar is het welke manier.

CKCA zei:
Voor branden voor DVD speler
Niets extra nodig, mits de dvd speler dit ondersteunt
Gewoon de map met avi en srt ALS DATA branden (dus NIET als video files)

Dit wil ik. ( Bovenstaande )

Ik heb het al geprobeerd, de avi bestand 1 map met ondertiteling ---> en branden maar!
Maar de ondertiteling verschijnt niet. Toen heb ik het met Avisub geprobeerd, en het lukte toen wel ..
Wat bedoel je met ' Niet als videofiles' ?

dat betekend dus dat je dvd speler geen srt ondersteunt.
En er van uitgaande dat je op de dvd speler af wil spelen (dus niet op de pc),
je mogelijkheden:
1 - je hercodeert de avi samen met de srt, dit betekend dat de ondertitel in de video gebakken wordt en er dus nooit meer uit kan [dit duurt een aantal uur tot 24 uur, afhankelijk van je pc snelheid]
2 - omzetten naar dvd, je hebt dan een echte dvd hij speelt op iedere speler en je kan de ondertitel aan/uit zetten. [ook dit duurt een aantal uren of langer, afhankelijk van de snelheid van je pc]
3 - de ondertitel er in muxen (zie mijn eerdere uitleg) , dit is wat jouw progje doet. Maar omdat die niet om kan gaan met vbr-geluid moet je dat omzetten. [dit gaat snel omdat er geen video hercodeert moet worden]

aanvullingen:
a - hercoderen (omzetten) van geluid is niet zwaar voor een pc en gaat dus snel
b - hercoderen van video is wel zwaar voor een pc en duurd dus lang
c - hercoderen van video naar een zware codec duurd langer, want meer werk voor de pc - voordeel beter beeld en/of een kleiner bestand-
d - hercoderen van beeld of geluid kost altijd kwaliteit, het hangt van de codec of hoe veel.
--- een divx of xvid van 1400 MB is bijna net zo goed als de orginele dvd van 6 gig
--- een divx of xvid van 700 MB is ook nog heel goed te doen, maar wordt duidelijk minder op een groot scherm
--- een dvd van 1400 MB wil je niet eens op een oude tv bekijken (zo een met een tiet aan de achterkant)

uiteraard is dit hoever mijn kennis gaat en er zijn talloze progjes om bovenstaande manieren uit te voeren
maar als iemand nog een andere manier weet hoor ik dat graag.

Programma installeren als eerste uiteraard.

In een map de avi en srt file plaatsen, dan de avi afspelen, DirectVobsub start dan automatisch op, ook wanneer je de avi gaat branden
hoi mrmusic,
wat doet DirectVobSub als je gaat branden ?? hoe brand je de avi dan en met welk prog ??
ik heb het progje ook al heel lang maar die functie ken ik niet, ik brand dan ook nooit wat omdat mijn tv aan de pc hangt.
 
wel goed lezen, er wordt geen video geconverteerd. Je zet alleen de audio om.

Ik bedoel de kwaliteit van het geluid! Blijft de kwaliteit van het geluid even goed? :confused:

En je hebt een hele boterham aan informatie toegevoegd, nu nog zien dat ik het wel begrijp;

Dit is Chinees voor mij :p ;

--- een divx of xvid van 1400 MB is bijna net zo goed als de orginele dvd van 6 gig
--- een divx of xvid van 700 MB is ook nog heel goed te doen, maar wordt duidelijk minder op een groot scherm
--- een dvd van 1400 MB wil je niet eens op een oude tv bekijken (zo een met een tiet aan de achterkant)


Ziezo;

Ik heb 3 mogelijkheden gekregen;,

De 1ste 2 mogelijkheden.. Nee,dat is Bullsh*t. Zoveel elektriciteit gebruiken :evil:
Ik pak de Mix/Mux, of wat dat ook hoe heet.

Ik heb het gevoel dat we zo rond de pot draaien.. Ik wil ACTIE! :)

Ik heb Audacity gedownload, hoe moet het nu verder? Ik kan het knopje ' converteren ' niet vinden ..

Danku
 
oke actie dan,

je hebt audacity gedownload en geinstaleerd
download ook aub de lameMP3 encoder, dit is één van de beste mp3 encoders en zorgt dat de geluidskwaliteit goed blijft.
-- de eerste keer dat je mp3 gaat gebruiken in audacity komt er een vraag waar de lameMP3 staat, blader er naar toe en geef aan dat je deze wil gebruiken als mp3 codec --

open audacity >> menu bestand , openen.. >> blader naar de wav toe die je net gemaakt hebt >> en open.
de wav wordt geladen en je ziet allemaal lijntjes die omhoog en omlaag gaan.
klik menu bewerken >> voorkeuren >> tabblad bestands formaten >> stel de bitfrequentie in op 128
>> ga naar tabblad kwaliteit >> standaard samplefrequentie op 48000 Hz >> klik OK
menu bestand >> exporteren als MP3...

nu heb je een mp3 van goede kwaliteit voor video
extra info: die 48000hz (hertz) is voor video, als je met muziek gaat werken gebruik dan 44100 Hz
 
oke actie dan,

je hebt audacity gedownload en geinstaleerd
download ook aub de lameMP3 encoder, dit is één van de beste mp3 encoders en zorgt dat de geluidskwaliteit goed blijft.
-- de eerste keer dat je mp3 gaat gebruiken in audacity komt er een vraag waar de lameMP3 staat, blader er naar toe en geef aan dat je deze wil gebruiken als mp3 codec --

open audacity >> menu bestand , openen.. >> blader naar de wav toe die je net gemaakt hebt >> en open.
de wav wordt geladen en je ziet allemaal lijntjes die omhoog en omlaag gaan.
klik menu bewerken >> voorkeuren >> tabblad bestands formaten >> stel de bitfrequentie in op 128
>> ga naar tabblad kwaliteit >> standaard samplefrequentie op 48000 Hz >> klik OK
menu bestand >> exporteren als MP3...

nu heb je een mp3 van goede kwaliteit voor video
extra info: die 48000hz (hertz) is voor video, als je met muziek gaat werken gebruik dan 44100 Hz

Alles is gelukt. Behalve 1 stap.
Als ik op " exporteren als MP3 ' klik, dan krijg ik een melding dat ik dan de Lame MP
Encoder moet erbij voegen. Ik heb die Lame .. op mijn pc, maar wel met véél mappen en bestanden.. Op welke moet ik klikken? :)
 
een les voor de toekomst; als je iets instaleert, kijk waar het naar toe gaat.

als je de link op audacity,sourceforge.net hebt gevolgt dan staat ie als het goed is hier
C:\Program Files\Lame for Audacity
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan