Prima plaatje, perfect gedaan!
Ik denk dat we eruit zijn!
Uit het plaatje kun je afleiden dat er 2 harde schijven in jouw pc zitten:
een schijf die verdeeld is in drie partities C,D en E en een tweede schijf die geen onderverdeling in partities heeft (F)
Voor de beeldvorming, stel een harddisk is een taart: : je "bezit" dus 2 "taarten":
1 taart is verdeeld in 3 stukken en de 2e taart is intact / niet aangesneden.
Het is nu redelijk simpel.
Kijk in de verkenner of er bestanden op de F staan die je niet kwijt wil. Staan die erop, dan die bestanden naar D en E kopieren.
Sluit de verkenner en ga naar je Windows buroblad. Dubbelklik op "Deze computer".
Klik vervolgens rechts op de F schijf en kies voor "formatteren".
Formatteer F "langzaam" en als de klus geklaard is heb je een prima lege schijf van bijna 80 giga die je kunt gebruiken als backupschijf voor de C: D: en E:
Als het mijn computer was en ik zou op de C,D en E schijf allerlei verschillende soorten bestanden / programma's / mappen hebben, dan zou ik het volgende doen:
ik zou op de zojuist geformatteerde F: schijf eerst 3 mapjes aanmaken en die mapjes respectievelijk noemen:
"kopie van C"
"kopie van D"
"kopie van E"
Vervolgens zou ik vanaf de respectievelijke schijven (C, D en E) de mappen met bestanden die ik bij rampen absoluut veilig wil hebben, in de Windows verkenner naar hun respectievelijke "broertjes" kopieren op de F schijf.