Back-up programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

JopTop

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo,

Ik ben voor school bezig met een project Back-up.
Ik heb 3 back-up programma's gezocht/gekozen.
Nu moet ik deze vergelijken.
-Windows 2000 server
-Norton Ghost
-SychronEX

Wie heeft hier ervaring mee?
Ik moet deze producten met elkaar vergelijken.

Raden jullie deze back-up programma's aan? of iets anders (en wat dan)

Moet het gaan om een backup programma voor een eenvoudige gebruikers pc, of voor servers?

Deze programma's lijken meer voor een kleine omgeving, paar werkstations.
Windows 2000 server is natuurlijk geen backup programma, maar een besturingssysteem. Wellicht heeft het een eigen backup tooltje, maar dat zal gok ik vrij standaard zijn.

Voor een grote omgeving zijn het volgens mij geen van allen een serieuze backup tool. In dat geval zou je o.a. kunnen denken aan:

http://www-5.ibm.com/nl/ibmsoftware/tivoli.html
http://www3.ca.com/Solutions/ProductFamily.asp?ID=115
En er zijn er nog wel een aantal

It-lycée heeft in haar computernetwerk naast een reekst werkstations met Windows98 een aantal Windows2000 servers draaien. de server worden onder andere gebruikt voor dataopslag, firewall en mailserver. op de server voor dataopslag worden de documenten van de cursisten op bewaard.

Systeembeheer heeft nooit tijd gehad om de backup een recovery te regelen van het netwerk en wil nu een advies hebben.

Men is wel op de hoogte van de termen als FULL BACKUP, DIFFERENTIAL BACKUP, INCREMENTAL BACKUP, PARTIAL BACKUP & BACKUP COPY, maar men weet niet hoe men deze zaken in de grootvader-vader-zoon strategie moet plaatsen. Men wil graag een procedure op papier die beschrijft hoe, wanneer, wat voor backup gemaakt moet worden en wat er gebackuped moet worden.
Men zou ... kunnen halen.

Ook wil met weten welke hardware en software er het best gebruikt kan worden om backups te maken. Men wil graag weten welke professionele paketen er op de markt zijn om dit uit te voeren en een advies voor aan te schaffen hard- software.

Om te zorgen dat een Windows98 PC in het netwerk na uitval weer snel ingezet kan worden wil met een disk-image maken van een standaard PC. Deze image kan dan via het netwerk snel op een PC gezet worden, zodat men niet ieder systeem weer opnieuw moet configureren.
De systeembeheerder ... uitgevoerd te worden.

En ik moet 3 of vier schillende programma's (of besturingssystemen) uitzoeken en vergelijken. en volgende week moete wij daar een demostratie van geven....

(volg nu de ICT opleiding van IT-Lycée van het Baronie College te Breda)

De pakketen die je dan noemt, zijn er niet professioneel genoeg voor. Je kan dan beter de websites bezoeken die ik heb opgegeven.

Ghost is wel goed genoeg voor een image van een windows 98 machine, waarmee je redelijk snel weer naar oorspronkelijke staat terug kan.
Je zou ook Thin-clients met citrix kunnen overwegen voor een school. Dan kun je helemaal weinig slopen.

naja tis niet voor school...
meer voor een denkbeeldig bedrijf...

Oke. Denkbeeldig, kan je het beste de links gebruiken die ik je gaf + norton ghost, met als alternatief om thin clients te gebruiken.
Als je daar een mooi opstel over maakt, krijg je vast genoeg punten.

Hej,

Ze hebben bij mij opschool de beveileging opgeschroefd.... kan dus niet op de links komen die jij mij gaf...:evil: demm rot school...

misschien ideetje om die beveileging te omzeilen (ja tis offtopic;)

Geplaatst door JopTop

misschien ideetje om die beveileging te omzeilen (ja tis offtopic;)

Nee. Die beveiliging zit er niks voor niks op. Spreek de beheerder op school erover aan

Ja dat weetik ook wel, maar ik kan niet eens naar microsoft.com heen...:( dat is echt niet leuk! +nog een heleboel andere site...

waaronder de pagina van Norton

Ja en?
Je moet dat project voor school maken, dan moet je school maar voor de faciliteiten of instructies zorgen. Ga naar je mentor ofzo, en leg het voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan