Background image in CSS element

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbiedh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Wie kan mij helpen met mijn vraag.

Ik ben een website aan het maken waarvan de layout volledig in CSS is. Nu wil ik in één van mijn elementen een afbeelding als achtergrond plaatsen zodat er nog tekst overheen kan komen. Dit leek mij een vrij simpel klusje en ik dacht ook te weten hoe ik dit moest doen, maar om een of andere duistere reden wordt de background image niet weergegeven als ik de website bekijk in mn browser.

zie de afbeelding ter verduidelijking. Het is de bedoeling dat het witte vlak wordt opgevuld met een background-image.
websiteak.jpg

de afbeelding die op de achtergrond moet komen heet content_bg.jpg en staat in dezelfde map als de pagina zelf.

op dit moment ziet de passage in mijn CSS bestand met betrekking tot dit element er als volgt uit:

#content {
color: #FFF;
width: 948px;
float: left;
padding: 0px;
height: 382px;
margin: 0px 0px 13px 10px;
background-image: url('content_bg.jpg')
}

het div-je in mijn HTML bestand ziet er zo uit:

<div id="content">

</div>

Wie ziet wat ik fout doe en kan mij vertellen waarom content_bg.jpg niet als achtergrondje verschijnt?

Alvast bedankt,
Robbert

Het pad naar de afbeelding moet relatief zijn aan de stylesheet, niet het HTML bestand.

Dus als je stylesheet in de map /style zit, dan moet het :

Code:
background-image: url('../content_bg.jpg');

worden.

Ja dat snap ik. Maar de stylesheet staat ook in dezelfde map als de afbeelding dus dan zou de url zoals ik die al had wel moeten kloppen toch?

Ja, dan zou het moeten kloppen.

Als je van:

Code:
background-image: url('content_bg.jpg')

Nou eens:

Code:
background: #f00;

maakt, wat verandert er dan?

Laat maar zitten hij doet het al :)
In ieder geval bedankt voor de hulp

Ja ik ook, maar ik weet het niet.. opeens deed hij het gewoon. vreemd :p

Status