Backup zekerheid

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Beste Helpmij

Om mijn website te beschermen en te voorkomen dat ik deze opnieuw moet bouwen, wil ik weten wat de beste en meest betrouwbare manier is om een volledige back-up te maken. Ik zoek een oplossing waarbij ik mijn website altijd kan herstellen, ook als er iets misgaat met mijn hostingprovider (Green Cloud) of als mijn website daar verloren gaat. Welke back-upmethode of welk alternatief raden jullie aan?

Waarom is dit bericht vet gedrukt?

Heb je al aan jouw hosting gevraagd hoe hun backup-procedure werkt? Vaak maken ze wel backups, al is het echt puur voor hunzelf, om je site bij calamiteiten weer terug te zetten. En verder weet ik dat je vaak in je controlpanel (Plesk, DirectAdmin etc) zelf de mogelijkheid hebt om een back-up van alles te maken. En uit ervaring weet ik dat je die ook weer op een andere server kan importeren als het nodig is.

Dus mogelijk is dit al toereikend. Een backup-procedure kan bovendien vaak maatwerk zijn, afhankelijk van hoe je website werkt.

Top bedankt Aar, mijn provider heeft Plesk.Ik ga daar kijken wat de mogelijkheden zijn.

Kijk eens onder Websites & Domains > Backup Manager > Back up.

Terug
Bovenaan Onderaan