Backupprogramma: Acronis True Image Home 2012

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik werk nu, niet echt tevreden ermee, met Cobian Backup. Het gaat mij erom dat ik geen onderhanden werk kwijtraak. Of Cobian op dat punt goed is weet ik niet. omdat ik elk half uur opsla heb ik op een extern medium veel lege mappen, dus iets terugzoeken is moeizaam werk.
heeft iemand ervaring met Acronis? is dat aan te bevelen?

Graag hoor ik van jullie!

Acronis is the best for me.
Heb er jarenlang ervaringen mee en heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Gezien de ervaringen ermee heb ik het bij div. relaties geïnstalleerd ( uiteraard de legale versie )
Zeer aan te raden.

En nee ik ben geen belanghebbende, aandeelhouder o.i.d.:)

kijk dat is nog eens antwoord waar ik wat mee kan! dank je!

Nee, je zult een licentie moeten kopen ( op dit moment ong. € 45,- )
Maar er bestaat wel een mogelijkheid om het uit te proberen met beperkte functies.

toch nog een aanvullend vraagje. ik vroeg hier ook wat het voordeel zou zijn om over te gaan op Office 2013. Een nieuwigheid is dat gegevens opgeslagen kunnen worden in de cloud. Is dat geen betere oplossing?

Of dat beter is zul je zelf moeten beoordelen.

Wat in ieder geval ook een oplossing zou kunnen zijn is synchroniseren met Skydrive van Microsoft.
Gratis.
Als je aan 10Gb niet genoeg hebt, maak je er simpelweg een 2de account bij.

Acronis is the best for me.
Heb er jarenlang ervaringen mee en heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Gezien de ervaringen ermee heb ik het bij div. relaties geïnstalleerd ( uiteraard de legale versie )
Zeer aan te raden.

En nee ik ben geen belanghebbende, aandeelhouder o.i.d.:)

ik heb het intussen aangeschaft, lijkt prima en stabiel
nog een vraagje: hoe kan ik controleren wat het programma heeft opgeslagen? het zijn TIB-bestanden en die kan mijn computer niet lezen. Ik wil wel even kunnen nakijken wat er precies gebackupped is.

Rechtsklik op je bestand en en explore of open, en ziedaar je details:)

wat ik ook probeer, ik krijg niks te zien.
in welk menu precies moet ik klikken? onder recover?

Waar heb je je backup geplaatst ?
In secure zone of op een extern medium of op je HDD ?

op een externe harde schijf (ik moet er niet aan denken dat mijn interne schijf crasht).

Kom er zeker op terug, maar als je op je interne schijf een secure zone aanmaakt dan kun je bij opties ook een kopie op een extern medium aanmaken zekerheidshalve.
Je secure zone kan niet aangetast door bv. windows.
Als je F11 activeerd, kun je als je je machine opstart gelijk je image ( backup ) terugzetten.
( indien nodig )
Je kunt ook elke dag een incrimentele backup maken, dan wordt er alleen aangepast wat je veranderd hebt sinds je laatste backup.

nu maak het het wat ingewikkeld voor mij. wat ik doe is elk uur een incrementele backup maken. dus geen volledige. ik wil gewoon kunnen zien wat er precies is gebackupped. zoals ik aangaf, ik kan dat niet controleren omdat het formaat niet herkend wordt.
wat een secure zone is: ik zou het niet weten! als dat betekent dat ik bijv de harde schijf zou moeten formatteren dan doe ik het zeker niet: er staat te veel op en dat ben ik dan kwijt!
dus nogmaals mijn vraag: hoe kan ik zien wat er gebackupped is. (Bij Cobian kon ik wel goed zien welke bestanden incrementeel gebackupped waren, alleen maakte de software iedere een een nieuwe map aan en het kostte daarom veel tijd uit te zoeken in welke map de backup stond.

help je me nog even? dank alvast!

Een secure zone maak je via de opties.
Daarbij ga je niet je HDD formatteren, maar je maakt een partitie aan die geheel onafhankelijk is van bestaande partitie(s).
Afhankelijk van je bestaande partitie(s) kun je de grootte bepalen. Je bestaande partitie(s) worden ingepakt en daarin gezet.
Bij opties kun je zekerheidshalve een kopie veilig stellen op je extern medium.
Activeer F11 ( ook bij opties ) dan kun je je partitie ( image ) eenvoudigweg terug zetten.
Wat je in je backup hebt gezet, kun je zien door op je .tib bestand te rechtsklikken en open of explore.
Zie bijlagen cq afbeelding.

Acronis.PNG

Bijlagen

• Acronis 2.PNG
    Acronis 2.PNG
    3,5 KB · Weergaven: 30
voor coenraad.jpg

Dag Coenraad,

ik krijg bij openen dit scherm. klik ik op dan op een van de figuurtjes, dan ga ik als het ware terug in geschiedenis. Ik krijg niette zien wat er is opgeslagen!
en nu?

Je bent op de goede weg.
Aan de rechterkant moet je op een van de iconen rechtsklikken, dan krijg je de keuze openen of explore.
Maakt niet uit welke je kiest, maar dan zie je wat erin staat.

beide gedaan, kom weer terug in de map (dus teruguit), geen inhoud van de backup map niet met open en ook niet met explore

Ga naar het hoofdscherm van Acronis en probeer het eens op de aangegeven wijze in de bijlage.Hoofdscherm Acronis.PNG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan