Bacup voor Waterfox.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WHartenheer

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2015
Ik had voor Firefox een programma waar ik een backup mee kon maken.

Bestaat die ook voor Waterfox.
Had gehoopt dat hij die ook zou doen, maar helaas :confused:

Zou het misschien helpen als ik het programma verwijder, en daarna opnieuw installeer?

Nu kan ik helemaal geen backup maken.

Programma verwijderd, en weer opnieuw gedownload.

Helaas de zelfde download als 9 okt.

Ik ben verder niet bekend met Waterfox, maar uit wat ik hier lees leid ik af dat Waterfox hetzelfde profiel gebruikt als Firefox.
Dat zou kunnen verklaren waarom je in MozBackup géén aparte vermelding voor Waterfox ziet. Ik gok dat wanneer je in MozBackup kiest om het Firefox-profiel te back-uppen alles wat je in Waterfox gebruikt/instelt ook meegenomen wordt. Maar uiteraard zul je dat moeten proberen.

@Tommy78, ik was ook al aan het zoeken en ik denk inderdaad dat je goed zit met je reply.

Ik heb al tijden geen firefox op mij computer staan. { nieuwe computer}

Hij kan daar dus ook het profiel hiervan niet gebruiken.
Moet ik Firefox downloaden, en dan hopen dat hij het doet?

Kan ik op een of andere manier controleren of het ook gebeurd?

Ik heb vanavond Waterfox eens geïnstalleerd en het volgende ontdekt:

Wanneer er een bestaand Firefox-profiel op de computer aanwezig is (opgeslagen in de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox), wordt ditzelfde profiel door Waterfox gebruikt.

Wanneer het Firefox-profiel verwijderd wordt door de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\ te verwijderen en je start daarna Waterfox op, wordt er een nieuw profiel gemaakt op exact dezelfde locatie, dus wederom in de submap Firefox van de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Mozilla\.
Op zich niet zo verrassend omdat Waterfox een afgeleide van Firefox is, maar je zou eigenlijk verwachten dat het profiel opgeslagen wordt in een map die ook Waterfox genoemd is.

Om te kunnen controleren of bovenstaande inderdaad op jouw PC ook van toepassing is, zou je het volgende kunnen proberen.

1. Ga in de Windows Verkennen naar de map C:\Users\(Gebruikersnaam)\AppData\Roaming\Mozilla\ en hernoem de submap Firefox naar Firefox.bak.
2. Start nu Waterfox op en je zult zien dat je je Bladwijzers en instellingen 'kwijt' bent. In de Verkenner is waarschijnlijk een nieuwe map met de naam Firefox gemaakt.
3. Sluit Waterfox af en verwijder de map Firefox (zónder .bak!).
4. Hernoem Firefox.bak weer naar Firefox.
5. Start Waterfox opnieuw op en ontdek dat alles weer zo was als vroeger ;).

Probeer het maar eens en ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Op basis van mijn eigen bevindingen blijf ik er bij dat wanneer je in MozBackup kiest voor een backup van Firefox (profiles only) er een backup gemaakt wordt van je profiel van Waterfox.

Zoals het beschreven staat kan ik AppaData niet vinden.
Die staat bij mij C:gebruikers>Defall.migratad>AppaData>Roaming

Bericht aangepast

Uiteindelijk gevonden.
Inderdaad dezelfde ervaring zoals er beschreven staat.

Moet ik die FF programma laten staan, of het nieuwe wat aangemaakt wordt.
De instellingen van FF blijven namelijk hetzelfde de pocket view list blijft staan, en dat is nieuw in FF

Laatst bewerkt:
Zoals het beschreven staat kan ik AppaData niet vinden.
Die staat bij mij C:gebruikers>Defall.migratad>AppaData>Roaming

Dat kan, je gebruikt waarschijnlijk een andere Windows-versie. Maar goed, je hebt de map gevonden die ik bedoelde en daar ging het om :).

Moet ik die FF programma laten staan, of het nieuwe wat aangemaakt wordt.
De instellingen van FF blijven namelijk hetzelfde de pocket view list blijft staan, en dat is nieuw in FF

Ik neem aan dat je met programma profiel bedoelt? Zo ja, dan is die keuze verder aan jou.

Heb je nog geprobeerd een back-up te maken met MozBackup, want dat was natuurlijk je oorspronkelijke vraag ;).

Ja hij maakt wel een backup, maar weet niet of het echt een volledige backup is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan