Bad Cheksum i.c.m. W7 installtie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo mensen,

Even brainstormen met jullie.

Oude Medion laptop met Windows Vista, liep niet lekker meer en zag even kort een Bad Cheksum staan in het BIOS tijdens het opstarten. Genegeerd ( misschien niet slim geweest) en een schone W7 installatie gedaan vanaf DVD.
Installatie loopt prima totdat hij opnieuw opstart. Hij laad Windows netjes en gaat services laden. Daar gaat het fout en krijg de melding dat er een fout is en ik opnieuw moet opstarten voor de afronding van de installatie. Ik blijf in die loop zitten en komt niet verder. Andere W7 versie zelfde verhaal. Zag overigens dat de BIOS tijd en datum ook niet goed staan. Houd het één verband met het ander of moet ik aan nog wat zaken denken ? BIOS batterij is zo vervangen indien nodig maar vraag of jullie even willen meedenken.

Dank vast....

Ray

Als je bios niet de juiste tijd en datum heeft mislukt de install van Win 7 Altijd!!
Dus eerst in bios tijd aanpassen en gewoon opnieuw installeren.

Zolang de PC aan de stoom blijft zal de datum correct blijven.
Een slecht batterijtje zal als, hij van de stroom af is geweest en op nieuw op start weer de verkeerde datum geven.
Windows update doet het dan ook niet, maar weet niet waardoor het komt.
Is dus gewoon een verkeerde datum.

Ga ik daarmee beginnen....al gezien dat het een aardig klusje is.

Klopt, als eerste de cmos batterij vervangen, is vaak de oplossing voor het checksum probleem.

Waarom toch per se die batterij vervangen. Zoals ik al zei "in het bios de datum aanpassen" en installeren.
Natuurlijk is het later wel slim de batterij te vervangen, anders moet je bij het opstarten telkens eerst naar het Bios toe.
Maar ook dat gaat vanzelf, want hij geeft de optie "naar het bios te gaan" zoals Raymond al zei.
Mijn oude laptop doet dat ook als ik hem wat langer niet heb gebruikt.
Bij een laptop is vaak het vervangen van de accupack al voldoende. Is het accupack dood of dan een reboot met netspanning dan gaat werken weet ik niet zeker, bij een desktop werkt het wel (heeft standaard 5 volt live).

Hoi Eric,

Gelijk maar doen joh, ben nou toch bezig.
Kan hem alleen nog niet lokaliseren. Betreft een Medion P8610 met MD97320 nummer. Ik ga ook nog even online zoeken......

Kan best een knoopcellen pakketje zijn, soms zijn ze gesoldeerd, kan er geen afbeelding van vinden.

Nope, ik ook niet....nu even datum aangepast. Even afwachten.....

Krijg nou een Crash dump.
Geloof niet dat ik er nog veel aan ga doen gezien de leeftijd.

Soms helpt opnieuw installeren, want Windows onthoudt waar het fout gaat en probeert dat dan de tweede keer te voorkomen.
Kan zijn dat hij de driver van je beeldscherm heeft geprobeerd.
De tweede keer geeft hij dan lage resolutie VGA en mag je zelf de driver zoeken.

Nou, van alles geprobeerd en hij pakt W7 gewoon niet en blijft fouten melden. Vista erop gezet want het betreft toch maar een oude internet laptopje van de buuv en totaal geen problemen. Draait als een tierelier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan