Bar programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandit0

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo,

Ik heb een programma van iemand gekregen dat gemaakt is met Visual Basic en draait onder Excel.
Nu is het zo dat het programma gesloten is, ik er niets aan kan veranderen en dat zou ik wel graag willen.
Het programma is in het verlden gebruikt door een tafeltennis vereniging en wij een hondensportvereniging zijn.
In dit programma is een afbeelding opgenomen van de tafeltennisvereniging en wij er graag ons logo in willen plaatsen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de beveiliging ervan af kan halen zodat ik toch wijzigingen aan kan brengen?

Hoor het graag.
Fred

Ik denk dat Bandit0 het heeft over een project in Excel waar een wachtwoord op zit. Dat is net iets anders dan een beveiligd Excel blad.
Bandit0?

Dat klopt; voor het verwijderen van een wachtwoord op een VBA module heb je een Hex editor nodig. Dan is het overigens vrij simpel; je hoeft in het bestand maar één letter te veranderen!

Het bestand dat ik heb is een excel bestand en moet ik opstaten met behulp van Excel.

Lijkt mij logisch voor een Excel bestand ;) In dit document staat beschreven hoe je het wachtwoord kunt verwijderen, en een link naar de Hexeditor.

Bijlagen

Hallo allemaal,

Alvast bedankt zover, ik ga het vanavond proberen.
Hopen dat het werkt.

Hier ben ik weer.
Helaas werkt het niet.
ik heb naar de string gezocht zoals omschreven, maar deze komt niet voor in het bestand.
Ik weet niet of er een mogelijkheid bestaat om het bestand te uploaden?
Anders zou ik dat eens kunnen doen.
De grote van het bestand is 856 kb.

Ik weet niet of er een mogelijkheid bestaat om het bestand te uploaden?
Anders zou ik dat eens kunnen doen.
De grote van het bestand is 856 kb.

Met Winrar kun je er pakketjes van 100kb van maken. Daarmee zou je het kunnen uploaden.

Dan heb je wel een aantal posts nodig, denk ik. Je kunt volgens mij nu pakketjes maken (en uploaden) van 200kb. Kijk even in de instructies....

Voor welke versie van Office werkt dit?
2003 of 2010 of beiden??

Want voor 2003 (xls file) lukt het mij wel :)
Maar niet voor 2010 (xlsm file) :(

Welke versie van Excel heb je Bandit0?
Dit is misschien de reden waarom het niet lukte... ...

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie's en sorry voor mijn late reactie maar ben vandaag teruggekomen van vakantie.
Ik zal het bestand even mailen naar puppie zodat deze het kan plaatsen.
Het bestand is gemaakt in de tijd van office 2003.

Alvast bedankt,
Fred

Het bestand is gemaakt in de tijd van office 2003.
Het is dus een XLS bestand, right?
Dan moet het lukken!
Het is mij toch gelukt :)

Dit deel "3. Zoek naar een waarde(string) in XVI32 met <Ctrl>+<f>. De te zoeken string is DPB(let op: hoofdletters!)" is wel tricky!

In het "Find" venster moet je eerst "Text string" input selecteren ipv "Hex string" en dan kan je die DPB invullen. Automatsich verschijnt dan "44 50 42" in het "Hex string" veld.

Nu je weet dat "DPB" = "44 50 42" is in hex kan je dat daar ook invullen natuurlijk :)

Hallo allemaal,

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp die men mij geboden heeft.
Ik heb het bestand kunnen aanpassen voor onze club zoals ik dat graag wilde.

Bedankt

't Is een goede zaak dat je probleem opgelost is :thumb:

Spijtig genoeg mogen we niet weten wát het probleem nu juist was en hóe je het hebt opgelost :(

O sorry, maar natuurlijk.
Ik heb nogmaals de DPB opgezocht en het gedaan zoals hierboven staat omschreven.
En het werkte, ik heb dus de aanpassingen kunnen doorvoeren.

Groetjes,
Bandit

dan plaats ik het bestand nog even.

Mod edit: Barber is freeware en is eigendom van tafeltennisvereniging ATC Almere
Er mogen geen wijzigingen worden aangebracht in het script anders dan met toestemming van Jan Lammersma. Voor contact, email is bij Helpmij crew bekend.

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Barber en Sticting Brein

Met verbazing zie ik hier mijn software staan welke op een oneigenlijke manier wordt gebruikt.

Ik begrijp niet dat software die gratis wordt verspreid met een stuk reclame voor mijn vereniging zelfs hiervan nog ontdaan moet worden.
Met een kleine vergoeding had ik eea, zoals al bij meerdere verenigingen gerealiseerd, eea aangepast.

Om je even wat minder blij te maken: ik heb eea doorgegeven aan stichting brein. Er berusten rechten op deze software!

Voor hen die gewoon gebruik willen maken van dit product voor verenigingen volgt binnenkort een nieuwe runtime versie met meer mogelijkheden!
Als Barber 2012 gereed is zal hij waarschijnlijk via tafeltennisvereniging ATC of via de NTTB worden verspreid.

Groet,
Jan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan