• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost basis, oud, en nieuwe data, verschillende regels op een regel weergeven

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

pietermathijssen

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Goedenavond,

graag zou ik in de goede richting worden gezet om onderstaand werkend te krijgen, misschien denk ik ook verkeerd en kan het makkelijker.

probleem:

Document heeft 8000 regels
Kolom A kan waarde meerdere malen voorkomen ( nummer) (max 3)

Ik zou in F willen controleren of er ergens in B een waarde staat en die dan kopieren naar F
als er meerdere dezelfde waarde in A zijn gevonden dan moet elke cel in F de waarde uit B krijgen

Voor G en H geld hetzelfde

Doel van dit is om de dubbele waarde eruit te kunnen filteren, en uiteindelijke de data in B/C/D behouden op een regel

voorbeeld bestand heet nummer 1 tot 3, het werkelijke bestand zijn random gekozen nummers, maar kunnen max 3x voorkomen. sommige komen maar 1 keer voor andere 2

Bijlagen

Is het een eenmalige actie of moet dit vaker uitgevoerd worden?

Is het een eenmalige actie of moet dit vaker uitgevoerd worden?
Het zou gaan om een eenmalige actie ( opschonen van een database) de nieuwste wordt geïmporteerd, de rest verwijderd
dit proces moet word herhaald voor 30 verschillende ( nieuwe ) kolommen.
Steeds de opzet zoals in het voorbeeld bestand

Het is mij niet helemaal duidelijk, wat bedoel je met dertig verschillende (nieuwe) kolommen?
Voldoet de oplossing van emields? Zo ja, dan dan kun je met bijgaande macro je Excelbestanden bewerken. Open het bijgaande bestand en het bestand dat je wilt bewerken. Start vanuit het te bewerken bestand de macro via Alt-F8, Enter. Als je de gecomprimeerde data liever op een nieuw leeg werkblad wilt hebben dan kan de macro met weinig moeite aangepast worden.

Bijlagen

Bedankt voor de hulp, het bestand van Emields kan ik werkt voor mij prima.

Wat betreft de 30 nieuwe kolommen. Dit is juist wat ik uit moet zoeken.

"A" veranderd namelijk niet, ik kan data uit andere tabel opnieuw plakken in B,C, en D

Bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan