Batch Copy naar Startup map

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikvitesse

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
21
Heey Helpmij Leden,

copy %CD%\script.vbs C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Opstarten

Het is dus de bedoeling dat als ik de batchfile opstart vanaf de USB stick hij het script.vbs (ook op de USB stick aanwezig) gaat kopieeren naar de map waar programma's worden opgestart met windows. Alleen het werkt niet.

Wat doe ik fout? En is er mischien een betere manier om het script.vbs bestand mee te laten opstarten met windows?

Groeten Maik
 
Beter iets anders proberen:

COPY script.vbs "%ALLUSERSPROFILE%\Menu Start\Programma's\Opstarten"

Dit werkt in de Nederlandse versie van XP. In de Engelse versie moet het eindigen met: Start Menu\Programs\Startup"

Of dit ook werkt in Vista moet je maar even uitproberen.

Succes,

Tijs.
 
Hartstikke bedankt!,

Maar kan ik ook beide (zowel de nederlandse als de engelse) mappen in de batch zetten?
Met het commando ''if - exist'' ofso?

Graag hoor ik nog van iemand.

Maik
 
Niet getest, maar lijkt me van wel.

Wordt dan zoiets als:

IF EXIST "%ALLUSERSPROFILE%\Menu Start\*.*" GOTO Nederlands
IF EXIST "%ALLUSERSPROFILE%\Start Menu\*.*" GOTO Engels
CLS
ECHO "Geen bekende taal gevonden (Nederlands of Engels)"
PAUSE
GOTO End
:Nederlands
COPY script.vbs "%ALLUSERSPROFILE%\Menu Start\Programma's\Opstarten"
GOTO End
:Engels
COPY script.vbs "%ALLUSERSPROFILE%\Start Menu\Programs\Startup"
GOTO End
:End

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nogmaals Hartstikke Bedankt,

Nu vind ik de programmeertaal geweldig.
Maar ik ga het nou over een heel andere boeg gooien. (word ik al irritant? :rolleyes:)

Ik heb met behulp van een autorun.inf bestand er voor gezorgd dat het batchbestandje automatisch word afgespeeld. Wat ik nou ga vragen is denk ik niet mogelijk, maar ik dacht laat ik het maar even vragen.

Nu krijg ik zo'n melding als ik mijn USB Stick in de computer duw.
screennim.png


Zou ik deze melding ook weg kunnen krijgen, zodat het gelijk opstart? Ook op andere PC's?

Groeten
Maik
 
Autorun is tegenwoordig niet meer zo algemeen ´als vroeger´, dus ik vrees dat je dat niet kun automatiseren dat het wél kan.
Natuurlijk kan het wel als je over een volledig beheer netwerk beschikt (dan zou je bijv. via groepsbeleid autorun voor usb-sticks kunnen inschakelen op de werkstations).
Vraag blijft natuurlijk of je dat wel wilt, en natuurlijk ook of je het dan tijdelijk wilt inschakelen of permanent.

Ik kom hier waarschijnlijk nog verder op terug in een latere posting, als ik wat meer achtergrondinformatie heb.

Tijs.
 
@vegras: Mooie introductie voor het inrichten van een autorun.inf, maar het probleem zit 'm niet in de autorun.inf, maar in de (huidige) door Windows updates ingestelde beperking van autorun voor (o.a.) usb-sticks.
Zoals ik al gezegd heb is dat eigenlijk alleen met gecentraliseerd beheer van de werkstations op te lossen of tijdelijk te omzeilen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan