batch en internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterprobleem

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Er is een bepaalde site waar ik altijd naartoe ga dus ik dacht: als ik nou gewoon een .bat maak, hoef ik niet de hele tijd het adres in de adres balk in te typen.

Dus ik wil graag een .bat die voor mij internet explorer opent (dit kan ik zelf ook) en daarna meteen naar de goede site gaat ( dit lukt me niet).

Weet iemand een code hiervoor?

Je kan je favoriete website ook instellen als startpagina. Dat gaat via Extra - (Internet)opties - Algemeen - Startpagina.

In Firefox is het ook mogelijk om de browser te openen met meerdere pagina's, in tabbladen. Om dit in te stellen open je de websites in tabbladen. Daarna ga je naar Extra > Opties en open je het paneel Algemeen. Klik onder Startpagina op de knop Huidige pagina’s gebruiken.

Of je maakt een knoppenbalk in je browser met je favorieten. Dan zijn ze te openen met 1 klik. In Internet Explorer heet dit de Koppelingen balk, in Firefox heet het de Bladwijzerwerkbalkmap.

ja, dat weet ik wel, maar ik wil het graag via batch doen..om mijn kennis enzo uit te breiden,

Maar ik weet ondertussen dat ik een site gewoon kan openen met het START command (en ik weet nu ook dat ik geen " om het adres heen moet plaatsen :p ).

Alleen nu het volgende probleem:
Hoe open ik twee internet explorers tegelijk, die allebei naar een andere site gaan?

want met deze code lukt het niet:

@echo off
echo mijneigentext
pause
start mijneerstesite
start mijntweedesite
exit

Hij opent dan alleen de tweede site...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan