beach_pictures_blanket.pif!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
2.541
der is weer een nieuw virus in msn, en hij is volgens mij niet zo lief als de andere vorige!!! het is namelijk zo dat ik sins vandaag al enkele 10tallen contactpersonen heb die massaal afkomen met die site: niet op klikken!! ik had eens gekeken wat het zou zijn en dit was de inhoud: een afbeelding die met ms-dos zou geopend worden. dit vond ik redelijk verdacht. ook heb ik tesamen met iemand proberen haar computer vrij te maken van het virus door op virussen te scannen en spyware. maar wat bleek: norton ging niet meer open, hij stond zelfs niet in de systray en nieuwe programmas downloadne of installeren ging neit. ik zei haar een half uur geleden om pc herop te starten, na een half uur was ze nog steeds nie op msn: wat bleek nadat ik juist heb gebeld: haar pc wou niet opstarten, hij bleef maar xp laden. zelfs na verschillende keren te resetten

gelukkig heb ik er nog niet mee te maken, maar hij is in ieder geval niet zachtaardig!(tenzij het natuurlijk toeval is, maar dat ben ik aan het uitzoeken, verschillende mensen hebben last van trage pc die niet doet wat gevraagd wordt)
 
Yippie:) weer een nieuwe.

Even zonder gekheid.
Dit zou betekenen dat er een lek in msn zit of dat de beveiliging is uitgeschakeld met msn plus of een patch. Het zou ook kunnen dat je msn 7.0 bèta of ouder gebruikt.

In msn 7.0 final zouden .pif bestanden automatisch worden geblokkeerd.

Probeer even een scan met het tooltje tegen serflog: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.serflog.removal.tool.html
Je zal deze waarschijnlijk via een andere computer moeten downloaden. Dan even op diskette/cd-rom/usb zetten.

Als ze aanmeld bij msn krijgt iedereen een bestandje. Ik raad dus af om aan te melden bij msn via die computer.

Het bovenstaande bestand staat er niet bij, maar er missen er wel meer.
 
nee, hoorl: ik heb eens getest op een testcomputer en kheb hem ook vast!!!!(officiele msn, default) het is een heel gedoe om hem eraf te krijgen
 
Geplaatst door skelle
nee, hoorl: ik heb eens getest op een testcomputer en kheb hem ook vast!!!!(officiele msn, default) het is een heel gedoe om hem eraf te krijgen

Nog een mogelijkheid. Als je de CD van NortonAV hebt, dan kan je nooddiskettes aanmaken. Die werken onder DOS en heb je meer kans om deze vervelende troep er af te halen.
 
dit is dus wat er exact gebeurt:

-je downloadt het bestand en je doet het open met als gevolg dat je msn begint te flippen en je virusscanner uitslaat. opnieuw openen van de virusscanner lukt jammergenoeg niet
-je denkt na herop te starten dat het probleem wel opgelost zal zijn, maar als je bent opgestart blijkt dat geen enkel internetprogramma meer werkt en dat je virusscanner nog steeds niet werkt

je zit dus vast en op het moment zie ik geen enkele oplossing en norton heeft mij vroeger ook niet gevraagd voor nooddiskettes, kheb nog gekeken op mijn andere pc waar dezelfde versie van norton opstaat, maar geen mogelijkheid om diskettes te maken:(

P.S. dit typ ik nu op dezelfde pc maar dan onder LINUX(knoppix) omdat ik onder windows dus nog steeds niet op internet geraak en er zijn er velen zo, ik vind het nu al verdacht veel rustiger op msn:confused:
 
Geplaatst door skelle


je zit dus vast en op het moment zie ik geen enkele oplossing en norton heeft mij vroeger ook niet gevraagd voor nooddiskettes, kheb nog gekeken op mijn andere pc waar dezelfde versie van norton opstaat, maar geen mogelijkheid om diskettes te maken:(

Die mogelijkhei heb je wel hoor. In je andere PC, plaats de CD van Norton en kies cd verkennen.Ga naar map "Support -> EDisk -> en open NED.exe. Je gaat nu 3 diskettes aanmaken. Zorg er wel voor dat deze geformatteerd zijn. Plaats nu disk1 in je pc en start op. Volg de aanwijzingen.
 
zal het strax es proberen(nu eerst leren: examens komen eraan:confused::() hoop dat het lukt, kan nog van pas komen voor andere mensen
 
Geplaatst door kellemen
wat is de exacte naam van dit virus? sober?
Waarschijnlijk W32.Serflog.

Het zou echter ook W32.Bropia of W32.Kelvir.

De variant is zou ik niet weten en ik heb geen zin om 50 virus-varianten te gaan controleren.

De reden dat ik Serflog verdenk:
- Antivirus werkt niet bij systeemstart.
- Antivirus opent niet.
- Het gaat om een *.pif-bestand
- Is binnengekomen via msn.

@Skelle. Doe even Ctrl+Alt+Del. Dit venster springt waarschijnlijk gelijk weg, maar dit is even ter controle van het virus-soort.
 
waar vind k removel tools voor dit virus en die bropia en kelvir
 
Serflog: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.serflog.removal.tool.html

Kelvir: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.kelvir.removal.tool.html

Bropia: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.bropia.removal.tool.html

Zoals je snel zal zien zijn de remove-tooltjes niet voor alle varianten.

Je kan ook de Stinger van McAfee proberen. Deze is niet voor één virus, maar voor meerdere: http://vil.nai.com/vil/stinger/

De opgeven namen (Kelvir, Serflog en Bropia) zijn van symantec. Bij andere antivirus-software-leveranciers (wat een rotwoord) heten deze virussen anders.
 
aha, en raad eens vanaf welke pc skelle dit bericht typt:D ja hoor vanaf de besmette pc: winsockxpfix was de oplossing, ik herinnerde mij dit nadat ik al eens zonder internet zat. nu werkt alleen mijn virusscanner nog niet dus zit ik nog steeds met een klein probleempje, maar zal tog eens veilige modus proberen:) oja: taakbeheer werkte wel normaal:)

virusprobleem dus half opgelost, alleen nog die virusscanner
 
een vriend van mij heeft dit virus ook hoe krijg ik het er makkelijk uit?
 
Download de remove tooltjes en zet ze op diskette/cd-rom/usb-stick of iets anders. Neem mee naar die vriend en zet het bestandje op de computer. Ga nu naar veilige modus: http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm
Draai daar de tooltjes.

De tooltjes moeten wel op de computer zelf staan. Anders helpen ze niet.

Vraag die vriend ook even om Ctrl+Alt+Del te doen en vertel wat er gebeurt. Vraag ook naar wat zijn antivirus-software doet.
Doe deze twee in normale modus.
 
welk virus heb ik eiglijk? ctrl-alt-del springt niet weg, virusscanner start niet op, internet ging eerst niet meer maar dit is nu weer verholpen en ik kan niet op antivirussites van o.a. symantec komen(stinger om onbekende reden wel en die is nu aan het scannen:))
 
Ik zat eerst te denken aan serflog, maar nu aan kelvir.

De site's die worden geblokkeerd staan in het HOSTS bestand met een IP-adres ervoor. Hierdoor wordt je naar de verkeerde site verwezen (pagina kan niet worden gevonden).

De site's moeten weg uit het HOSTS-bestand, maar dit heeft geen zin. Als je de bestanden verwijderd worden deze weer terug gezet doordat het virus nog actief is. Het virus moet dus worden uitgeschakeld, maar omdat ik niet precies weet om welk virus het gaat is dit erg moeilijk.

Nog een vraagje:
Worden er eerst een paar regels gezegt voordat je de link krijgt?
Weet je nog om welke link het ging. (Plaats deze niet op het forum maar stuur deze even via e-mail (Knop onder mijn bericht)). Als je het niet meer weet kan je misschien even in de gespreksgeschiedenis kijken. Als je het dan nog niet weet, meld dit dan even op het forum.

Succes.
 
er wordt ook nix gezegd voor ik de link krijg(wel van de contactpersoon zelf, maar das niet erg) het gaat dus niet om het virus dat ook kan communiceren:)

p.s. kheb je een mail gestuurd met het adres
 
Met behulp van google ben was er weinig te vinden. Om precies te zijn 1 link. Dat was een waarschuwing die 29 mei is geplaatst (2 dagen geleden). Ik denk dat je dus toch gelijk hebt dat het een nieuw virus is:eek:

Om erachter te komen welk bestand de problemen veroorzaakt doe je het volgende.

Ga naar start->uitvoeren->msconfig->ok->opstarten. Typ de "programma's" (met locatie, dus de tweede kolom "opdracht") even over (in bijvoorbeeld kladblok). Screenshots zijn ook mogelijk als de hele tweede kolom (opdracht) maar zichtbaar is. Als je dit hebt gedaan kan je drie dingen doen.
- Hier op het forum plaatsen.
- Opsturen naar mij (als je niet wil dat iedereen ze ziet).
- Zelf gaan zoeken. Dit kan echter problemen geven als je dit op de zelfde computer doet). Het virus zou bepaalde site's kunnen blokkeren.

Succes.

Raar dat het virus niet communiceert, omdat de laatste virus-varianten (van de msn-virussen) dit allemaal doen, maar dit is even niet belangrijk.
 
ow ***!!!! msconfig werkt ook niet!!! ik kan hem opendoen, maar na een seconde gaat hij uit:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan