beach_pictures_blanket.pif!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
het is mij gelukt door zeer snel te werk te gaan, maar het kadertje verdwijnt tog:confused: nuja: zie bijlage

zoals je kunt zien ben ik dus ook niet beveiligd tegen virussen:confused: geen enkele virusscanner werkt
 
Ga dan even naar het register. start->uitvoeren->regedit->ok.
Kijk even of deze ook wegspringt.
Als deze blijft staat zoek je de volgende sleutel op: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run.
Klik op de map run. Neem daar de kolom "gegevens" over. Je krijgt dezelfde opties als bij msconfig:
- Hier op het forum plaatsen.
- Opsturen naar mij (als je niet wil dat iedereen ze ziet).
- Zelf gaan zoeken. Dit kan echter problemen geven als je dit op de zelfde computer doet). Het virus zou bepaalde site's kunnen blokkeren.

Succes.

NIKS VERWIJDEREN!

Probeer eerst dat van XP_PC maar:)
 
Laatst bewerkt:
regedit gaat ook weg:confused: dat van xp_pc zal ik nu proberen

progje werkt, maar wat moet ik dan doen?
 
oops, kzie het al: bijlage was te groot, nog eens, ik heb het zeer snel meoten doen met die printscreen, msconfig verdwjint nogsteeds:confused: khoop wel dat je het kunt lezen want kheb per ongeluk beetje met resolutie zitten knoeien in irfanview
 

Bijlagen

  • naamloos.gif
    naamloos.gif
    23 KB · Weergaven: 29
Gelukkig heb ik goede ogen.:)

Vink in MSConfig > Opstarten de opstart-items van wkssvc32 uit (het zijn er waarschijnlijk twee of drie).
Klik Toepassen en OK.

Herstart meteen daarna in veilige modus.
Uitleg: http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm

Verwijder in veilige modus het bestand c:\windows\system32\wkssvc32.exe.

Herstart de pc in 'normale modus'.


Dit zou het probleem moeten oplossen.
 
Geplaatst door buffy
Gelukkig heb ik goede ogen.:)

Vink in MSConfig > Opstarten de opstart-items van wkssvc32 uit (het zijn er waarschijnlijk twee of drie).
Klik Toepassen en OK.

Herstart meteen daarna in veilige modus.
Uitleg: http://www.virushelp.nl/veilige_modus.htm

Verwijder in veilige modus het bestand c:\windows\system32\wkssvc32.exe.

Herstart de pc in 'normale modus'.


Dit zou het probleem moeten oplossen.

MSconfig vloog er toch in een keer eruit?
 
Geplaatst door XP_PC


MSconfig vloog er toch in een keer eruit?
Dat klopt maar met snel klikken werkt het wel. Zolang het venster niet actief is springt het niet weg. Je kan dus msconfig openen, dan snel op het bureaublad klikken. Daarna op het tabblad opstarten en dan weer snel op het bureaublad. En ga zo maar verder. Het is wat werk en zal een aantal keer mislukken. Uiteindelijk zal het lukken dus niet snel opgeven, maar blijven proberen.

Buffy wat was het virus/probleem?
 
Geplaatst door XP_PC
MSconfig vloog er toch in een keer eruit?

Zag er een screenshotje van, dus nam aan dat het nu wel werkt. Maar zo niet, dan kan het uitschakelen van de start-ups ook met HijackThis of desnoods handmatig in het register.

Eventueel kan de volgorde ook omgekeerd: eerst het bestand in veilige modus verwijderen, dan heropstarten (eventuele foutmeldingen negeren) en de opstart-entries fixen.:)
 
Geplaatst door buffy

Dit beestje heeft nog geen naam, voor zover ik weet. Het is deze: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=5458

Hele simpele infectie, eigenlijk.
Ik vraag me af of er nog een naam komt omdat het nog maar weinig voorkomt. Zo ja, dan ben ik benieuw, welke naam.

Ik vind het "virus" het meeste lijken op een simpele versie van het Serflog-virus.

Voor jou is het een simpele infectie, maar als iets simpel is kan het ook nog heel wat problemen geven en is voor andere niet altijd makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb exact hetzelfde probleem alleen kan ik dan op geen enkele internet-site meer komen (system recovery werkt ook niet meer). Toen ik het bericht van buffy las waarin staat om dat ene bestand eens uit de System32 map te verwijderen wilde ik hier naartoe gaan, maar tot mijn verbazing kan ik niet meer in deze map komen. Ik zal als ik vanmiddag weer thuis ben eens kijken of er ik nog in kan komen via de Veilige Modus, maar als dit niet gaat moet ik toch weten hoe ik 'm dan kan verwijderen.:confused:
 
tja, het werkt eiglijk nog steeds niet: ik heb ongelooflijk snel moeten klikken naar opstarten en dan printscreen en register zal ook niet werken omdat die ook uitspringt, kan ik het niet doen met het progje van xp_pc?
 
Geplaatst door skelle
tja, het werkt eiglijk nog steeds niet: ik heb ongelooflijk snel moeten klikken naar opstarten en dan printscreen en register zal ook niet werken omdat die ook uitspringt, kan ik het niet doen met het progje van xp_pc?

Dat werkt in principe hetzelfde als msconfig ja dus probeer het eens :).
 
amai, das wel een meevaller zeg:D dat progje dat ik voor buffy moest afzetten: ik was even gaan eten en toen ik trug kwam, stond er een foutenrapport op het scherm van dat programma!! en msconfig werkt weer:D:p nu ook eens kijken naar virusscanner... die werkt ook:D:p

virus staat blijkbaar nog niet egt stevig op zijn pootjes:p nu vlug bij opstarten dit afzetten en virusscanner vlug lanceren en eens scannen, want ik heb nu 3 dagn zonder virusscanner gewerkt

:edit: bestandje is verwijderd en dus is virus weg:)
 
Laatst bewerkt:
ai, tog nog niet helemaal opgelost: virusscanner kan niet updaten. kwas van plan om te scannen en dus eerst up te daten, maar helaas gaf hij een error aan. ook op symantec.com geraak ik dus niet, hoe zou dit op te lossen zijn?
 
De site's staan nog in het hosts-bestand. Je kan deze handmatig verwijderen, maar ook met een programma.

Dit is mogelijk met thehoster: http://www.funkytoad.com/download/hoster.zip
Even uitpakken (het is een zip-bestand naar een aparte map). Dan even opstarten en klikken op "restore original hosts".

Succes.

Het updaten lukt niet omdat de site wordt geblokkeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan