beach_pictures_blanket.pif!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
ah, tog nog gelukt dankzij dit progje:D!!! nu werkt alles weer zoals vroeger
 
Dat is mooi.

Vertel de mensen van wie je het virus hebt gekregen wel even de oplossing als hun nog steeds problemen hebben. Waarschuw ze ook dat ze niet zomaar overal op klikken (links) en niet zomaar bestanden binnenhalen. Zeker geen *.pif bestanden.
 
Ter informatie: zag een nieuwe variant vanavond; zelfde symptomen, maar het kwaadaardige bestand heet nu svcnxp32.exe.

Vermoedelijk gaat het hier om nieuwe varianten van de SDbot- oftewel Spybot-worm.
 
Bedankt voor de informatie.

Hoe zit het met de verspreiding ervan?

Op symantec heb ik nog geen informatie gevonden met betrekking tot de varianten van de afgelopen paar dagen:confused:
Betekent dit, dat het virus niet snel verspreid of hebben ze er gewoon nog te weinig informatie over?
 
Geplaatst door rve123
Bedankt voor de informatie.

Hoe zit het met de verspreiding ervan?

Op symantec heb ik nog geen informatie gevonden met betrekking tot de varianten van de afgelopen paar dagen:confused:
Betekent dit, dat het virus niet snel verspreid of hebben ze er gewoon nog te weinig informatie over?

Tja, wat de verspreiding betreft - ik weet het niet precies. Het zou kunnen dat het vooralsnog een vrij locale verspreiding is - nl. in Nederland en België (ik heb het inmiddels vaak gezien op de Nederlandse en Vlaamse fora waarop ik actief ben, maar op de buitenlandse fora nog helemaal niet).

Informatie van de grote antivirus vendors laat inderdaad nog even op zich wachten. Maar het is ongetwijfeld al in onderzoek.

Ik ben ook wel benieuwd wat hier precies aan de hand is. Zo lijkt deze worm het Hosts-bestand aan te passen. Maar het doet dat zodanig dat het in HijackThis-logs niet te zien is. Ben benieuwd hoe dat zit. En dat onvindbaar maken van de systeemmap is ook interessant natuurlijk. :confused:
 
Geplaatst door buffy
Ik ben ook wel benieuwd wat hier precies aan de hand is. Zo lijkt deze worm het Hosts-bestand aan te passen. Maar het doet dat zodanig dat het in HijackThis-logs niet te zien is. Ben benieuwd hoe dat zit. En dat onvindbaar maken van de systeemmap is ook interessant natuurlijk. :confused:
Het onvindbaar maken van de systeemmap doen wel meer virussen. Vaak is deze via uitvoeren dan nog wel te vinden.
Dat met het HOSTS-bestand is inderdaad raar. Bij skelle hielp het om The Hoster te draaien. Misschien zou je iemand (die het virus heeft) kunnen vragen om even handmatig in het HOSTS-bestand te kijken (natuurlijk met de mededeling NIETS te veranderen).

Ik vind het ook opvallend dat de verspreiding zo lokaal is. De meeste virussen komen uit het buitenland.

Zou je alsjeblieft alle info die je te weten komt hier willen posten of opsturen? Ik ben erg benieuwd naar dit virus (vooral omdat er nog niet zo veel over bekend is). Alvast bedankt.
 
Geplaatst door rve123
Het onvindbaar maken van de systeemmap doen wel meer virussen.
Heb je daar voorbeelden van? Ik loop al wat jaartjes mee in de malwarebestrijding en heb echt nog nooit eerder een worm gezien die ervoor zorgt dat de system32 map niet meer te vinden is.

Geplaatst door rve123
Ik vind het ook opvallend dat de verspreiding zo lokaal is.
Dat komt vaker voor.

Geplaatst door rve123
De meeste virussen komen uit het buitenland.
Er is geen direct verband tussen de herkomst en het verspreidingsgebied.
 
Geplaatst door buffy
Heb je daar voorbeelden van? Ik loop al wat jaartjes mee in de malwarebestrijding en heb echt nog nooit eerder een worm gezien die ervoor zorgt dat de system32 map niet meer te vinden is.
Ik kwam het een paar weken geleden ergens tegen (Ik heb alleen geen idee meer waar). Die persoon heeft toen een virusscan gedaan en er was het één en ander verwijderd. Toen was zijn system32-map weer terug. Ik zal nog even zoeken.
Ik begin nu aan mezelf te twijfelen:confused:

Geplaatst door buffy
Dat komt vaker voor.
Ik moet nu denken aan een artikel: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=45921

Geplaatst door buffy
Er is geen direct verband tussen de herkomst en het verspreidingsgebied.
Nu ik er over nadenk was zoiets ook het geval met het sober-virus. Die was in Nederland ook erg actief.


Ik ga zoeken naar dat stukje over de system32 map
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door rve123

Ik kwam het een paar weken geleden ergens tegen (Ik heb alleen geen idee meer waar). Die persoon heeft toen een virusscan gedaan en er was het één en ander verwijderd. Toen was zijn system32-map weer terug. Ik zal nog even zoeken.
Ik begin nu aan mezelf te twijfelen:confused:


Het enige wat ik me heel vaag zou kunnen bedenken is dat de map verborgen is gemaakt en de weergave van verborgen bestanden uitstond..

Maar dat is ook werkelijk alles :confused:.
 
Het schijnt dat deze worm met een rootkit werkt. Die rootkit zorgt ervoor dat alles met 'system' erin onzichtbaar wordt (ook al staan verborgen bestanden weergegeven). Er schijnt ook een service te worden geïnstalleerd die 'system.exe' heet (en die je dus ook niet kunt zien).

Later meer...
 
Eindelijk iets meer bekendheid en duidelijkheid.

Bedankt:thumb:
 
nou zo te zien is het virusprobleem bij iedereen in mijn lijst opgelost(168 contactpersonen) blijkbaar was de verwijzing naar dit topic voor iedereen een oplossing:D, maar het blijft tog oppassen geblazen met msn, hoewel het al een stuk beter is dan toen 7,0 nog in beta was:)
 
Het blijft inderdaad oppassen. Neem ook nooit *.pif bestanden aan. Let ook op de naam. Vaak is daar ook al aan te zien dat er iets niet klopt.

Waarschijnlijk klopt de beveiliging van msn ook niet, want in msn 7.0 (final) zouden *.pif- bestanden altijd worden geblokkeerd.
 
dit kon je tog afzetten;) met msn plus dacht ik, wat ik dan ook heb, en iedereen die last had van het virus heeft ook msn plus
 
Dat klopt.

Ik heb even gekeken en ik heb het zelf ook uit staan:eek:
De reden hiervoor is bij mij dat ik alle bestandtype's kan versturen zonder moeite en dat het sneller gaat.

Er is nu wel te merken dat er ook een risico aan vast zit.
 
Geplaatst door rve123

Er is nu wel te merken dat er ook een risico aan vast zit.

Die beveiligingen zitten er niet voor niets op.. Zelf heb ik er ook een snoeihekel aan hoor maar voor de nietsvermoedende gebruiker is het goed.
 
Geplaatst door XP_PC
Zelf heb ik er ook een snoeihekel aan hoor maar voor de nietsvermoedende gebruiker is het goed.
Precies de reden dat ik de beveiliging heb uitgezet, maar het klopt wel dat het voor de meeste mensen goed is.

Bij mij ging een bestandsoverdrachts ook veel langzamer met die beveiliging er op:confused:
Het duurde soms 20 minuten voor één liedje:confused:
Nu is het verzenden van een liedje zo gebeurd:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan