Beeld ''bevriest'' als ik halo 2 speel op vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom bouwt

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Berichten
333
nou, hierkomt ie:

ik ( wij ) heb laast een niuewe pc gekocht

nu heb ik halo ce ofterwijl 1 erop gezet en later halo 2 kocht <-- halo 2 is allen voor vista,...

als ik halo 2 opstart zie ik een filmpje van de merken ( microsoft games en bungie )

de eerste keer dat ik dat spel opstarte net niuew dus liep deze vast bij dat filmpje

dus dat filmpje is bezich en ineens ''bevriest'' het beeld met de muis bewegen werkt niet en het geluid gaat ook steets opnieuw...

ik moest de pc wel uitzetten door op de power knop te drukken

ik starte later halo 2 weer op en hetzelfde gebeuert weer,...
nou ik weer de pc uit gezet en halo later weer opgestart,

weer hetzelfde!:shocked:

dit gebeurde nu we 5 keer!

nu ik eindelijk in het menu zit en online ga

loop ik heel rustig een WEER hetzelfde

dit is ook zo bij canpainge

ik heb halo nu 2 dagen en heb lettertlijk de pc al 20 KEER opnieuw opgestart om dat hij vastliep!


zelfs in het menu liep hij een keer vast toen ik op mijn naam klikte om intelogen op LIVE gaming

het licht niet aan vista want bij mijn vriend gaat het wel goed en hij heeft ook vista

ook zijn er niet te veel prosesen gewoon aleen halo en verder niets....:eek:

ook: op de andere pc geberude dit nooit bij halo 1 maar nu ook op deze gelukkig pakt hij hem wel weer bij 1 wel maar bij halo2...


hier wat systeem info:

besturingssysteem: Vista home primium
Opslag: 1000 GB
model: aspire m5620
maker: Acer
AGEIA PhysX adapters: AGEIA PhysX 100 Series PCI Card
video kaart: NVIDIA GeForce 8600 GT
Audio: Realtek High Definition Audio

Processors: 4x Intel(R) Core(TM) Quad CPU q6600 @ 2.40GHz


ik hoop dat dit genoeg info is en anders zeg het maar:D
 
Ik heb ook eens problemen gehad met het 'vastlopen van mijn pc'.

Ik raad je aan even naar het volgende te kijken.

Netwerkcentrum openen > Links in het menu klikken op Netwerk beheren
Nu zie je al je netwerken die je kunt gebruiken; rechtsklik op het netwerk dat je gebruikt (Draadloos/LAN) en ga naar eigenschappen.

Nu kun je als het goed is een overzicht zien van protocollen; schakelen protocol 6 maar eens uit. Als deze al uitgeschakeld is , is het geen probleem.

Laat protocol 4 wel aanstaan! ;)

Herstart de pc voor resultaat. En als deze al aanstaat zal ik zeggen, kan er misschien wel iets mis zijn met je videokaart. Wat ik wel even wil weten is of er ook ergens anders wordt vastgelopen??

Succes.

Ps. als je wilt weten waar dit op slaat, dit heeft met je netwerk te maken.
 
Laatst bewerkt:
En als ik vragen mag, wat zou een netwerk-issue met een niet werkend spel te maken hebben?

@TS: Kijk eens of de drivers van de videokaart de meest recente zijn. Een installatie van de meest recente driver lost het vaak op.
 
Laatst bewerkt:
waar

ja maar heb jiji ook Vista want ik zie hem niet in mune start( netwerk beheer):(


nee laatmaar ik heb hem al
 
Laatst bewerkt:
ik heb hem nu op 4 en niet 6 dus maar nogsteets bevriest het beeld aan de videokaart licht het niet want op de hoes van het spel staat NVIDIA 6100, ATI X700 or above en ik heb NVIDIA GeForse 8600 GT dus...
 
Dan zou er geen probleem mogen vormen. Nogmaals, zijn de drivers van je videokaart geüpdate naar de allerlaatste versie (Forceware 182.xx)?
 
ik kijk nu even op de site van microsoft

en daar staatn ook wat ooplossingen

ook ondekte ik dat ok deze nieuwe pc geen directx zat dus dat probeer ik ook even:)
 
ik heb nu directx en halo 2 loopt niet meer vast ( ook videokaart geupdate)

maar nu loop het beeld heel schokkerig als ik vooruit rij dan zie je echt de beeldjes gaan dat je vooruit gaat,,,:eek:
en hoe los ik DIT dan weer op:eek:
 
Dat zul je dan moeten zoeken in de instellingen van het spel. Meestal te vinden onder ''Graphics'' of soortgelijke naam.
 
Welk scherm zit daar bij. las net iets over dat wanneer je scherm resolutie en mhz (60, of 70, 100mhz) niet juist staan dat dat invloed kan hebbenn op je game play, dus inderdaad o.a. schokkerig beeld. misschien dat eens uit testen :rolleyes:
 
heb ik al geprobeert...:eek:

Dat lijkt me niet, zeker gezien je reactie. Speel eens met de instellingen voor resolutie, en speciale effecten zoals schaduwen.

Welk scherm zit daar bij. las net iets over dat wanneer je scherm resolutie en mhz (60, of 70, 100mhz) niet juist staan dat dat invloed kan hebbenn op je game play.

Dat klopt niet helemaal. Zeker bij TFT schermen is het verschil vrijwel nihil. Voor de oudere CRT (beeldbuis) monitoren kreeg je daar vaak de irritante ''trillingen'' van de refreshes weg. De standaardinstelling is 60Hz (MHz is wat veel), dus laat dat even zo.
 
Ja sorry mhz was ff schrijf foutje :)

Ik had het ook maar gelezen. ik snap dan ook niet waarom zijn beeld schokt. ik heb een geforce 9500 gt 512 mb + 20.1 lcd en al mijn games draaien op hoogste stand zonder enige problemen en allemaal soeple. Ik heb ook een quad core phenom van amd en 4 gb 1066 ram en voor het geval de games die ik heb zijn allemaal vrij recent en hebben hoge eisen. bedoel, games zoals blacksite area 51, hawx (pc demo) , crysis warhead en wars, ghost recon advanced warfighter 1 + 2, fear 1 + 2. en ga nog maar beetje door. zou het misschien niet kunnen dat zijn hdd te langzaam is voor zijn pc. mijn vorige pc was een dual core en daar had ik ook zon probleem. totdat bleek dat mijn hdd te langzaam was voor het systeem waardoor mijn games dus niet soepel draaide. Is maar een opmerking
 
Heb je tijdens het spelen met de instellingen ook de instellingen helemaal Laag gezet? en daarmee getest?
 
JA,....

:D
het is oko niet zo dat je echt van die joekel beeldje zie maar net als je goedoplet,

dat je iets heel klijn zie schokken dus niet vloeiend...

zo erg is het ook niet maar ik voreg het me allen maar even af:)
 
Ik dacht zelf dat je je games speelde op diashow-snelheid, maar dit blijkt dus niet het geval.

Begrijp ik hieruit dat je vraag nu is opgelost? Klik dan rechtsonder aan de pagina even op ''Vraag is opgelost''.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan