Beeld valt uit, computer blijft aan staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartenvL

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2014
Hallo,
Het beeldscherm van mijn desktop computer (win 7, jaar of 6 oud) valt soms uit. De pc blijft wel aanstaan (lampjes blijven branden etc.). Het is niet dat het stroom van het beeldscherm wordt uitgeschakeld, er brandt nu namelijk een rood (=standby) lampje ipv een blauwe. Hij valt niet uit bij gebruik maar als je even weggaat. Vaak na ongeveer een uur. Zonder zwaar gebruik. Alleen Word of internet. Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Maarten

Laatst bewerkt:
Wat dacht je van de energiebeheer instellingen? Controleer die maar eens.

gast0225, bedankt voor uw reactie. Daar heb ik al naar gekeken. Bij slaapstand en bij beeldscherm uitschakelen staat allebei 'nooit'.

24.JPG
Dat staat volgens mij goed? Of staat het verkeerd? Of moet ik een ander sub-schermpje kiezen?

Oké jammer, maar bedankt voor de moeite. Hopelijk weet iemand anders het!

:D Ook als maar bij jou staat op nooit dat betekend niet dat uitgeschakeld is je moet proberen op geavanceerden energie instellingen ( 2x ! kijk screenshot ! ) wijzigen kijken, en daar sluimer + slaap-stand ook op nooit zetten bovendien nakijken ook beeldscherm en die ook op nooit ( 2X ! ) in geavanceerden instellingen zetten, ben zeker dat je op die manier niet hebt gedaan ..:D

345d62r.jpg
n4jvxj.jpg

zivg51.jpg
+ -->>ScreenShot015.jpg

Kijk eventjes onderweg hier ook -->> http://acer-nl.custhelp.com/app/ans.../~/de-slaapstand-of-sluimerstand-uitschakelen

Laatst bewerkt:
Bedankt ROYONIX, ik heb het veranderd. Alles stond op nooit, behalve 'Hybride slaapstand toestaan'.

Wat nog goed is om te melden, hij gaat niet standaard uit. Soms heeft hij twee dagen het probleem niet, en dan opeens 2x op een dag (terwijl de pc dan evenveel wordt gebruikt, en ook soms langere tijd inactiviteit).

:( En heb je ook zoals op die zeer kleine ( boven ! ) screenshot, ook zo ingesteld ?

Sluimer stand ook nagekeken en die verborgen aanvullende schema ? :( ?

sy8cjr.jpg
2mcbuhj.jpg

Laatst bewerkt:
Die heb ik ook uitgezet. Ik heb ook naar het aanvullend schema gekeken, die is ook goed.
Wat ik bijzonder vind, is dat hij niet standaard uitgaat na een bepaalde tijd. Maar de ene keer wel maar de andere keer niet. Dit is de rede dat ik betwijfel of het wel iets is met de sluimerstand oid.

Sluimer-stand en ale meest andere instellingen zoals beeldscherm en wanneer PC in slaap-stand moet kan je us op meerdere plekken ( 4 of 6 keer ! ) vinden, om die ook kunnen uit te schakelen nadat je die voor 100% zeker bent dat je wel gedaan hebt pas dan kies je een energie schema welke je vast zal blijven gebruiken met ook op OK of Toepassen te klikken ..
Kijk even dit weet je zeker dat je op die manier gedaan hebt ?? :( met Beeldscherm/ sluimer-stand / slaap-stand enz..enz.. een ook voor elke 4/ of 6 keer .... manieren :( ?

53d22e5c66ee7-UITSCHAKELEN_%21-new.gif

:o Uiteindelijk hoop ik wel dat jouw monitor niet ten einde ergens dichtbij is, of ook wat mis met videokaart is ?? :(

Laatst bewerkt:
Die instellingen zitten allemaal goed, ik hoop ook dat er niks met mijn videokaart en/of monitor is. Hoe zou ik mijn videokaart kunnen controleren?

Die kan je zeer makkelijk als je download en installeert app. Speccy daarmee kan je zien welke jij video-kaart hebt en ev. strakjes proberen laatste driver voor betreffende downloaden ..( hoop dat je dat lukt ?? :( ) ..

<<---LET OP ! ! Download je alleen maar GRATIS versie .. <<--Direct !

Laatst bewerkt:
kan weg.JPG
Als ik hier kijk, weet ik denk ik het probleem, mijn GeForce is rond de 90 graden Celsius, zonder zwaar lopende processen op dit moment (nu filmpje op Dumpert ;) , Outlook, Word en Speccy). Hoe kan ik dit oplossen? Kast open en schoonmaken? Is al jaren niet meer gebeurd.

Laatst bewerkt:
:shocked: Och ?? is dat zo ? 92-⁰C ??? :confused:

In dat geval inderdaad je moet zo snel mogelijk kast openen en beetje dat afstoffen, het best is dat je die met persluchtreiniger doet ( in actions winkel heb je die tubes voor nihil € ! :D ) kijk maar gelijk of niet misschien een of ander fan ( ventilatortje ) toevallig stil staat ? :( .

Laatst bewerkt:
Oke bedankt voor je reactie. Want hoe kan ik kijken of alle fans aanstaan?

:( Maar dat is PC-kast toch ?? en geen laptop ?

PC kast openen aan doen, en kijk ev. of alle fans ( ventilatoren dus ) draaien, niet zomaar met handen daar bij draaiende en op net-stroom aangesloten PC aankomen ! !..
Mocht dat wel zo zijn dat alle ventilators in orde zijn koppel je PC van stroom AF en ga je pas dan alles proberen af-stoffen ...:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan