Beeldbewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.
indien ik niet duidelijk ben met mijn vorige vraag-dan excuus -en hoor het graag met vriendedlijke groet gila
 
beste vrienden en vrindinnen sos ik krijg het niet klaar zal eenvoudig zijn geef mij de oplossing
de beide beelden achter elkaar openen geen probleem
als ik die beide op elkaar heb kan ik met de maus ze op het klembord ook naast elkaar zetten-hjoemaak ik de een actief
en dan bewerken plakken sopeciaal toevoegen ???
EN WAT BEDOELD MET CRTL+C BIJ NAAR HET KLEMBORD
ergens struikel ik krijg wel twee gelijke beelden naast elkaar als eind resultaat maar niet de twee verschillende
NOGMAALS GRAAG ADVIES GROET GILA
 
Om een afbeelding te kopieren naar het klembord druk je op de ctrl toets+ de c toets (gewoon met de letter c dus)
kopieren-->> ctrl+c
knippen-->> ctrl+x (een stukje uit het plaatje of tekst halen om het ergens anders weer in te plakken)
plakken-->> ctrl+v (het gekopieerde of geknipte stukje weer ergens inplakken)

klembord-->>een stukje van je intern geheugen waar de gekopieerde/geknipte data tijdelijk bewaard blijft


Een handige site is misschien wel http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Afbeelding actief maken-->>klik eenmaal met de muis in de afbeelding die actief moet worden.
 
Maestro bedankt ik heb het uitgedrukt en ga er mee aan de slag - en komputerwopordenboek heb ik in mijn favorieten gezet groet gila tot horen
 
het spijt mij maar kom er niet klaar mee - probeer het nog eens uit teleghgen.In de handleiding staat o.a.als volgt:
open de twee afbeeldingen
kopieer een van de twee afbeeldingennaar het klembord(CTRL+C)
maak de andere afbeelding actief
selecteer"bewerken"....plakken speciaal" ..."toevoegen"
en kies de positie voor de inhoudvan het klembord.
Ik ga als volgt te werk: OPEN FOTO 1 die komt op het klembord OPEN FOTO 2 die komt ook op het klembord boven op de foto 1 dan staan ze dus beide op het klembord zoals ik het zie-hoe kopieer ik dan een van de twee naar het klembord ze staan er ja reeds beide .-ik kan ze met de muis naast elkaar zetten .
Hoe kan ik dan verder varen volgensde handleiding ???
Lastige leergierige geduldige gila met vriendelijke groet groet gila
 
Beste vrienden/vriendinnen een hele goedemorgen uit mijn zon overgoten woonplaats i de buurt van Keulen-er is met
Photofiltre nog veel werk aan de winkel betreffende de dubbelphotos in een beeld-ik hoop dat jullie mij verder helpen groet gila
 
gila geeft de moed niet op - kijk in spanning naar
binnen komende mails groet gila
 
de lastige gila
ook was opo 9 oct.mijn vraag hoe krijg ik voor het verbeteren van de helderheid contrast en kleurverzadiging in het menu of de knoppes de vereiste gamma correctie ?
groet gila
 
Geplaatst door gila
verbeteren van de afbeelding dooer middel van menu knoppen
eerst een gamma correctie doorvoeren voor helderheid en contrast -hoe en wat is en krijg ik die gamma correctie
en actieveer ik de helderheid plus en min knoppen in de bovenste balk -ps mijn fotos zijn jpg is dat nog een punt??
groetjes en slaap ze voor zo meteen

Hier:
http://fotoclubdow.nl/PhotoFiltre/Helderheid/Heldertotaal.htm
via het menu, gewoon klikken of
op "Aanpassen" op de bovenste menu regel klikken.

http://fotoclubdow.nl/PhotoFiltre/Beginpagina.htm
toch de moeite een handleiding van 50 pagina's.

Er kan veel met dit programma zo te zien.

:cool:
 
bij mij is er kennelijk iets vreemd op het scherm
bij programma photofiltre starten krijg ik nu alleen de bovenste regel met icoontjes in beeld en niet de tweede regel-dat was eerst wel het geval
Klik ik nu op aanpassen dan zijn alle teksten zoals heldergeid contrast enz uitsluitend graug en zijn niet aan te vinken ra ra ?
 
DIE TWEEDE BALK VANMENU HEB IK INMIDDELS DOOR TE KLIKKEN OP FILTER
maar dan klikken op AANPASSEN geeft uitsluitend grauw beeld waardoor niets van de verborgen mogelijkheden is aan te vinken
WIE ? groet gila

heb veel van de handleidingen inmiddels gedrukt:mad:
 
klik op aanpassen - blijft grauw en kan daar niets aanvinken !!!groetr gila
 
De te gebruiken opties worden pas actief (donker) als het bestand(plaatje) wat je geopend hebt ook die bewerking aankan. Dus niet alle bewerkingen, kunnen op alle formaten plaatjes (.jpg, .gif, .bmp enz.) worden toegepast. Als alles 'grijs' is heb je geen plaatje geopend.
 
ik heb het plaatje geopend en het blijft grijs bij vinken aanpassen
ik zie door het grijs natuurlijk de mogelijkheden maar kan het niet aanvinken ? groet gilak
 
plaatje is mooi geopend maar bij aanpassen weigert hij !
 
beeöldbewerken

AANPASSEN blijft weigeren alles grauw
wie helpt mij groet gila
 
Je hebt nog steeds niet verteld welk bestandstype je geopend hebt (bmp, jpg, gif, tiff, enz)
 
excuus maar op 12 oct heb ik dat gemeld JPG
MET VRIENDELIJKE GROET GILA
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan