Beeldbewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch de volgorde niet goed of manier van werken.

=================
a.ik open beeld 1
b. ik open beeld 2
c. klik op 1 en druk Crtl en C nadat ik hem actief gemaakt heb
d. dit zelfde doe ik bij foto 2 Hoezo hetzelfde?
klik dan op bewerken en krijg niet actief PLAKKEN SPECIAAL

========================================

Op deze manier werkt het bij mij:

a. open beeld 1
b. open beeld 2
c. klik op 1 en druk Crtl en C
d. klik op 2
e. klik dan op bewerken en PLAKKEN SPECIAAL is te zien

Evenwel heb ik geconstateerd, dat indien een van de plaatjes een gif is
dit niet werkt.
Dus aan een gif plaatje kan ik geen jpg toevoegen.
Maar aan een jpg kan wel een gif worden toegevoegd.
=====================================
 
BEELDEBEWERKEN

MET HOE ZO BEDOELDE IK DAT IK OOK BIJ HET TWEEDE BEELD na hem asctief gemaakt te hebben drukte op CRTL en C
dit kennelijk fout!
verder ge ik je advies volgen tot horen!
 
de ene keer lukt het de andere keer weer niet zo als op bijgaande scan klik ik bewerken dan krijg ik bewerken niet actief
groet ruud
ps laat maar horen of de scan doorkomt anders stuur ik hem graag naar een emailadresz
 
probeer een scan kwijt te worden
 

Bijlagen

  • 21 oct..jpg33%.jpga.jpg
    21 oct..jpg33%.jpga.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 22
beeldbeweren

brengt de scan iets nieuws aan het licht -vooreerst goedenacht gila
 
De scan geeft mij geen bizondere info.
Zou toch moeten werken, vermits het twee jpg files zijn.

Dat het de ene keer wel en dan weer niet werkt zou kunnen liggen aan onjuiste volgorde, tenzij dat het programma een bug vertoont.

Maar er is hoop, er is een nederlandstalig forum:
http://photofiltre.jeroendebruijn.nl/photofiltreforum/index.php

Bezoek het, snuffel het door en kaart daar het probleem aan.

Ik zal ook maar mijn bed gaan opzoeken,
ik was nog enthousiat bezig om kleppen uit een kop te verwijderen. Geen erg in de tijd.
Zoals ze wel zeggen:
"De tijd vliegt... bukken er komt een wekkertje aan"

:cool:
 
Begin als eerste je 'gereedschappenpalet aan te zetten, dit doe je door in het menu Beeld eenmaal op gereedschappenpalet te klikken. Je krijgt dan rechts in je beeld de gereedschappen te zien.

Even de afbeeldingen samengevoegd.
-Beide bestanden geopend
-afbeelding 1 geselecteerd met de selectietool (het rechthoekje in je gereedschappenpalet), je klikt hiertoe eenmaal op het punt waar je de selectie wilt beginnen en sleept dan door tot het punt waar de selectie moet eindigen (je ziet dan een stippellijn om het geselecteerde gebied verschijnen) en laat dan pas de muisknop los.
-vervolgens klik je op ctrl+c
-vervolgens klik je op afbeelding 2
-vervolgens ga je naar het menu bewerken en kiest daar plakken speciaal, je volgt hierbij het pijltje naar 'toevoegen'
-hierna krijg je een venstertje te zien waar je hem wilt plaatsen (links, rechts, boven, enz)


attachment.php
 
Laatst bewerkt:
joanna zal waar zijn maar lees eens welke problemen gila heeft met het samenvoegen van twee beelden en reageermet vriendelike groet gila
 
maestro heb je advies opgevolgt maar en dan na het klikken op beeld twee en bewerken verschijnt niet plakken speciaal(blijft in grauw venster)is dus niet te activeren wel maar wel plakken als nieuwe afbeelding.
Nu moet ik voor alle duidelijkheid zeggen dat ik de beide beelden bewerkt heb met Adobe op b.v.helderheid enz -maarwel op jpg.Of Adobe als bewerking niet gewenst is -maar Photofiltre ik weet het niet! GROET GILA
 
maestro ik krijg de beide beelden naast elkaar - maar alleen als ik ze voor die tijd eerst opnieuw bewerk en dan weer opslaan onder ...
Maar nu een ander probleemtje als ze dan bv 130 kb zijn hoe verklein(verlaag) ik dat naar beneden de 100 kb
groet gila
 
Wel een lange draad zeg! Als ik het goed begrijp wil je 2 of misschien wel 3 plaatjes naast elkaar krijgen en dit als 1 jpg plaatje hebben?

Minder KB via Afmetingen afbeelding, zie boven menubalk.
:cool:
 
joana inderdaad een lange draad maar de aanhouder wint en
inderdaad twee plaastjes naast elkaar was het streven.

maestro ook bedankt er blijven raadsel maar probleem is opgelost vaak via omweg maar ook vaak rechtstreeks
ALLEN HARTELIJK DANK groet gila:eek:
 
Dan komen wij dus tot de conclusie dat een jpg niet altijd een jpg is.

Ofschoon iedere jpg wel in IE of irfanvieuw te zien is,
schijnen fotobewerkingsprogramma's een jpg file met een bepaalde header weg te schrijven waarmee een ander fotobewerkingsprogramma niet uit de voeten kan.

Dit fenomeen was ik al bij UltimatePaint tegen gekomen, kon ook sommige jpg bestanden niet openen en kreeg wel een bericht dat het niet te lezen was.

Dit wetende maakt het dus noodzakelijk om andere stappen uit te voeren om tot het gewenste resultaat te komen.

Dus Gila:
we zijn nooit te oud om te leren.
En iedere dag kunnen we weer wat bijleren.

:cool:
 
PETER ook bedankt en als je interessante programmas aan kunt bieden nederlands om te downloaden hou ik mij aanbevolen groetjes gila
 
nog eens een probleem photofiltre program
ik heb met mijn scanner twee fotos gemaakt van een muntdus van de voor en achterkant ieder daarvan bewerk ik op helderheid etc.dan wil ik ze naast elkaar hebben in een beeld VIA PLAKKEN SPECIAAL en dat lukt ALLEEN als ik ieder APART heb OPGESLAGEN EN VAN DAARUIT kom ik via plakken speciaal naar het gewenste resultaal.
Maar deze omwerk is tijdrovend en wil ik graag omzeilen maar hoe ??
 
Da's wat, zat net aan je te denken.

Zal vanavond laat eens kijken volgens je laatste post, of en hoe het werkt.

Moet nu naar cursus.

:cool:
 
ik heb met mijn scanner twee fotos gemaakt van een munt dus van de voor en achterkant ieder daarvan bewerk ik op helderheid etc.

Ja, dus twee plaatjes.

dan wil ik ze naast elkaar hebben in een beeld VIA PLAKKEN SPECIAAL en dat lukt ALLEEN als ik ieder APART heb OPGESLAGEN

.. maar je hebt toch al twee plaatjes?

EN VAN DAARUIT kom ik via plakken speciaal naar het gewenste resultaal.
Maar deze omwerk is tijdrovend en wil ik graag omzeilen maar hoe ??


.. ik denk dat dit toch wel de gebruikelijke weg is.

Zo heb ik het uitgevoerd:
Gescand: kop en daarna munt.
Opgeslagen als jpg.

Beide plaatjes geopend in photofiltre.
Kop aktief: Ctrl C
Munt actief en kiezen: bewerken - Plakken speciaal -Toevoegen.
"Opslaan als" onder nieuwe naam.

:cool:
 

Bijlagen

  • kop_mumt-1.jpg
    kop_mumt-1.jpg
    32,7 KB · Weergaven: 25
peter-ik zal er mee moeten leven maar het is zeer omslachtig
dank voor je reactie groet gila
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan