Beeldscherm stuurprogramma werkt niet meer [windows xp]

Status
Niet open voor verdere reacties.

vayle

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
hallo,

ik ben een paar dagen geleden begonnen met het spelen van Dynasty Warriors online. nu heb ik soms het probleem, het volgende gebeurt:

1. het beeld van het spel staat stil.
2. ik kan de muis niet meer bewegen
3. het beeld wordt zwart.
4. ik wordt naar het bureaublad gebracht, en zie dat alle kleuren op mijn beeldscherm slecht zijn.
5. ik krijg een melding dat mijn beeldscherm stuurprogramma niet meer werkt.

als ik naar de opties kijk van mijn scherm, zie ik dat: de resolutie op het laagst is, en de kleuren op 4bit staan. dit kan ik niet terugzetten zonder dat mijn computer vastloopt.
wat mij opvalt:
1. de resolutie en de kleur instelling zijn LAGER dan mogelijk is ZONDER drivers.

wat internet zegt:
1. Overal op internet staat de oplossing, update je drivers. Nu heb ik de drivers van de site van de fabrikant en helemaal geupdate, dus daar ligt het niet aan.
2. de minimum requirements voor de game staan hier: http://dynastywarriors.aeriagames.com/overview/requirements
mijn laptop VOLDOET aan de minimum requirements, ik heb 2GB ram, 265MB vid ram, 2.13 GHZ intel celeron, heb mijn computer getest, en de game zal het moeten doen.
3. ik heb geen andere programma's op eht achetrgrond draaien.
4. ik heb de game op het laagst runnen.

indien het een virus kan zijn, verdachte processen:
JQS.exe
unsecapp.exe

als het een virus is, heb ik het volgende probleem ook: 'ik kan geen windows updates krijgen' of 'enabelen', terwijl die wel aan staan in deze computer.

imo slaat de hele error nergens op, maar ik krijg'm toch.

Laatst bewerkt door een moderator:
processen zijn niet gevaarlijk volgens deze site

unsecap.exe

jqs.exe

mischien moet je de drivers helemaal er af gooien en dan opnieuw installeeren

Even een vraag over de spel, is het een oud spel? wanneer is het uitgebracht?
en wat is de naam van je videokaart?
en nog eventueel de besturingssysteem van je computer (met de hoeveelheid bits ):d

En over virussen : zover ik weet beschikt windows xp alleen over een firewall (dat ik persoonlijk niet echt behulpzaam vindt)
Ik zou avira antivirus aanraden.

Laatst bewerkt:
besturing systeem is win xp en aangezien er bijzonder weinig drivers waren voor 64bit versie daar van lijkt mij dat het een 32 bit versie is het is internet spel volgens mij dus dat word constant geupdate etc.

@ vayle

Het is niet nodig te schreeuwen (capslock gebruik word gezien als zodanig)

Verder geef je aan dat je al een aantal dingen hebt geprobeerd en wij daar niet mee aan moeten komen. Helaas vermeld je er niet gelijk even je pc specificaties bij. De vraag of je pc voldoet zou dus nog steeds gevraagd kunnen worden.

Dus post inderdaad ook je specs, zoadat we kunnen zien of je inderdaad voldoet aan de eisen.

Dan geef je aan je drivers te hebben geupdate, welke dan?

Ook heb je het over een virus, maar vermeld niet of je hierop hebt gescant en waarmee.

Al met al toch een boel dingen die belangrijks zijn voor een oplossing...

Laatst bewerkt:
srry, mijn systeem:

intel celeron 2.13Ghz
ram: 2 gig
systeem: windows XP (32bit)
grafische kaart: mobile intel 965 chipset family. (heb wel enige dingen gegeven in me post).

iemand van intel zei tegen mij dat de fout waarschijnlijk in de game zit, dus heb ik contact op genomen met aeria games. als je op de site waarschijnlijk hebt kunnen zien, zit dynasty warriors online nu in de BETA versie. ik weet het, het is nog geen officiele release. het spel wordt automatisch geupdate, dus heb ik de nieuwste versie.

zal het niet zo moeten zijn dat als de game het niet doet, dat ik dan de game niet hoor tekunnen opstarten, of de error direct in het begin al krijgen in plaats van na een half uur, een uur ofzo? en waarom heb ik dat de 1e 2 dagen niet gehad dan?

Nee, het is niet per definitie zo dat iets dan meteen helemaal niet werkt. Dat heb ik ook niet gezegt. Maar als je kijk naar de eisen die het spel stelt qua videokaart en die vergelijkt met jou onboard kaart, die helaas sowieso niet gemaakt is voor games, zie je dat je ver onder de eisen zit wat dat betreft.

De enige oplossing die echt zal werken is een nieuwe losse videokaart. Maar of je pc die investering nog waard is

Lita112 heeft wel gelijk, jouw videokaart kan weinig spellen aan en deze spellen die het kan zijn (redelijk) oude spellen.
Waarom die het eerste keer wel deed en nu niet , dat kan liggen aan de driver update.
Of zelfs een update van het spel zelf.
Soms doen oudere versies van je driver het beter op sommige spellen dan nieuwere drivers.

Als je een nieuwe videokaart ga aanschaffen dan raad ik je niet een onboard te kopen (wat verteld werd in een post voor mij)

suc6 :)

oke, nog even een beetje informatie:
samengevat over mijn grafische kaart:
het is een stuk schroot, wat niet goed is,

daar ben ik het mee eens :p

maar ik kan wel redelijke games aan, ik speel op mijn laptop assassins creed 1, bioshock 1, modern warfare1 (of dat deed ik). ik heb nog nieuwere games ge probeert, maar daar zat ik vast aan inlog gedoe, dus dat werkte niet. (ik ben van de try before you buy).

ook hoop ik dat ik eind dit jaar, begin volgend jaar een nieuwe computer kan kope, deze stel ik zelf samen, en zet ik ook zelf in mekaar :D,

ik heb intussen contact opgenomen met intel en aeria games (de maker van de game), om te kijken wat er precies aan de hand is. ik wacht nog op een antwoord van aeria, maar volgens intel, als de requirements goed genoeg zijn, zal ik me OS opnieuw moeten instaleren, omdat daar dan een fout in zit.

Het is ook nog een laptop :shocked:

Die zijn al helemaal niet om te gamen en die van jou kan ondanks het "inlog gedoe" de nieuwere games helemaal niet aan.

Nieuwe kaart plaatsen valt nu sowieso al af dus.

En de fout zit niet bij intel, al los je dat op het spel ondersteunt je videokaart niet. Het lost misschien een bug op, maar niet je hardware probleem helaas.

een laptop kan ook games aan hoor alleen je moet opletten dat je er een koopt met dedicated video memory (en eigen gpu) ik heb zelf een asus k50 ad speel crysis 1 er op en dat is een redelijk zwaar spel

sorry jongens, maar ik heb een update die alles alleen maar vager en raarder maakt, namenlijk:

ik heb system requirements lab gebruikt om tekijken of ik dynasty warriors online kan spelen op mijn laptop. begin nu niet direct te stoppen met lezen, want voor m'n laptop heeftie telkens (ongeveer) gelijk gehad. nu kreeg ik de volgende uitslag:

systemreqdynastywarrior.png

oftewel:
alles is goed op DE NAAM VAN ME CPU na. nu vraag ik me af, hoe kan dit tot mijn probleem leiden, aangezien mijn CPU enigzins hetzelfde of hoger is als de minimum eisen voor de CPU, en hoe kan dit leiden tot het crashen van m'n beeldscherm stuurprogramma, aangezien m'n beeldscherm op de grafische kaart na, niks met me CPU temaken heeft.

Het is een celeron en die presteren minder. (om het even dru uit te drukken)

Ik vind het echt heel vervelend voor je, maar je laptop is gewoonweg niet geschikt voor dit spel.

Je kan proberen je videokaart driver eens opnieuw te installeren, maar of het helpt...

En even nieuwe ondedelen plaatsen is in dit geval geen optie.

Daarbij is de site die je gebruikt een indicatie en heeft deze niet altijd gelijk. Dat wordt eigenlijk al bewezen door de pass van je videokaart, deze is toch echt ondergeschikt aan de daarboven genoemde losse kaarten en zelfs die zijn al verouderd.

uh, celeron is slechter, maar mijnes heeft toch een hogere clocksnelheid dan de gevraagde?

dat programa werkt niet can you run it zegt dat het niet werkt lijkt mij overduidelijk je laptop is niet goed genoeg voor dit spel accepteer dat en spaar voor een nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan