beeldschermstuurprogramma reageert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertal

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Beste mensen,

Ik hebt The sims 2, alle uitbreidingen, en speel dat regelmatig, maar ook regelmatig loopt de game vast. vooral als er wat meer 'mensen' op mijn kavel zijn, omdat ik gaan het maken heb kan ik dus een eigen bedrijf starten waardoor er veel mensen op mijn kavel komen.
Als het spel vast loopt sluit hij hem af en krijg ik de melding:

Het beeldschermstuurprogramma ialmrnt5 functioneert niet meer naar behoren. sla uw gegevens op en start de computer opnieuw op om de volledige beeldschermfunctionaliteit te herstellen. Tijdens de volgende keer dat u de computer opstart, wordt een dialoog venster weergegeven waarin u deze fout aan Microsoft kunt melden.

Het enige wat ik kan doen is dan op ok drukken, dus dat doe ik.
Vervolgens krijg ik een bericht van the sims:
Deze grafische kaart op deze computer meld een interne fout. Neem contact op met de producent van je grafische kaart voor technische ondersteuning. het programma word afgesloten.
Ben ik dus weer voor de zoveelste keer mijn game kwijt. Maar ik dacht van ik download een nieuwe driver. Dus ik ga naar Intel, zoek daar mijn kaart, en download de nieuwste driver voor windows xp home edition. Hij word gedownload, en begint met installeren. vervolgens krijg ik de melding:
Het stuurprogramma dat word geinstalleerd , is niet gevalideerd voor deze computer. vraag de fabrikant van de computer om het juiste stuurprogramma. Het installatie programma word afgesloten.
Hier schiet ik dus ook geen klap mee op. Nu weet ik niet precies wat de fout is, maar ik heb al wat gegoogeld, en kwam een beetje uit op een probleem met een driver, en dat dat dus hersteld moest worden, maar in 2006 was daar nog geen goeie driver voor(het forumtopic was uit 2006). Is hier nu een goede driver voor? Weet iemand wat het probleem is, en of het uberhaupt opgelost kan worden?
Het is een hele tijd goed gegaan bij mijn pc, maar hij doet het nu om het uur wel!

Alvast heel erg bedankt!

Groeten Bertal

JA, nog steeds met me HP, ach noooit een goeie pc geweest. altijd sloom en vaag doen. Terwijl, gewoon een goeie machine is opzich, als je kijkt naar wat erin zit.
Maar die driver die daar staat is heel oud, dus waarschijnlijk niet opgelost toch?

is inderdaad al een oude driver 04-2006

en die driver krijg je dus niet geinstalleert?
of was je naar intel site zelf geweest?dan kan het inderdaad zijn dat je die melding krijgt van "niet gevalideerd."

Ik was naar intel geweest, want mijn grafische kaart is ook van intel ja. wat is het trouwens voor kaart? een beetje een redelijke? Of is het echt helemaal niks?

is niet echt een kaart maar op moederbord gebakken chipset.
dus verwacht met games ook eigenlijk niet veel(tot niks)

Zoiets had ik ook al verwacht ja. Maarja, ik heb opzich een goede processor erin toch?
Maar is er iets te doen aan het probleem dat ik nu heb??
Groeten Bertal

alleen vande site die ik je linkte daar dus de driver van afhalen.
een keer schoon beginnen met drivers is ook wel eens goed

Het probleem valt dus niet te verhelpen?
In ieder geval niet met een goede driver? Maar wat is een minimale kaart voor zulke spellen dan? daar is 512 MB toch niet voor nodig?
Daarnaast snap ik niet waarom the sims 2 bij mij het niet doet.
Als ik naar de systeemeisen kijk is alles ruim voldoende! misschien ligt het er ook aan dat ik alle uitbreidingspakketten heb.
maar wat voor kaart raden jullie mij aan dan??
Groeten

De link die je kreeg van Harry bevat een mooi kaartje voor je hoor. Met de spellen van tegenwoordig is een kaart met 512 mb echt wel nodig.

Daarnaast zal het ook The sims mooier laten lopen en dat is toch het doel?

Maar kijk voor de lol ook eens op www.canirunit.com en zoek daar het spel uit de lijst. Klik op de grote button en het programmatje verteld je precies waar je pc eventueel tekort schiet voor dit spel.

Maar ik hoor eigenlijk vaak over Nvidea kaarten ofzo. wat is het verschil, is dat een beter merk? of past het niet in mijn pc? omdat ik geen pci-e ofzo heb?
Ik heb al op die site gekeken. Bij The sims zegt hij dat ik de driver moet updaten(wat dus niet lukt:P) en bij vrijwel alle andere spellen geeft hij inderdaad de melding dat de kaart gewoon niet goed genoeg is! Maar daar hebben ze het ook steeds over ATI en Nvidea. dat is deze kaart niet toch??

GR

de kaart die Harry je aangaf is het merk sapphire.

maar daar zit een ati chipset op.
en jou pc heeft een pci-e slot dus dat gaat passen

Owh zow. en nVidea is dus ook een merk chipset? ik dacht een merk kaart haha:P
maar deze kaart gaat goed samen met mijn hele pc?

Groeten

er wordt dus altijd gebruik gemaakt van een ati chipset of een nvidea chipset.

maar de merken kunnen dus anders zijn.bijv club3d,sapphire etc

de aangegeven kaart lijkt mij een prima oplossing voor je systeem.

Ik zal er nog eens over na denken! Misschien is het verstandiger om gewoon de hele pc te vervangen? T is geen nieuwe kast meer.

Groet

Ja idd.

Iig bedankt voor de reacties. ik zal er over na denken!

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan