beelscherm geen signaal???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Phoe. Ik heb alles nagekeken, alles zit vast, naslag gelezen op pcguide die Aptje stuurde, maar die 3 piepies blijven. Ik moet em dan maar gaan wegbrengen.
Is zo`n nieuwe moederbord duur? En kan ik ook een losse videokaart erin hangen, of maakt dat nu geen verschil meer uit?

Controleer in het bios nog even of de onboard wel op enabled staat en niet op disabled.

Als het inderdaad een defekte onboardkaart zou zijn, kan wellicht een PCI-videokaartje beeld brengen.
Maar soms werkt dit ook niet.

Het is in ieder geval een goedkopere oplossing dan een nieuw mb.

Laatst bewerkt:
Uhh, snap ik nou iets niet... hoe kan ik in het Bios kijken als ik geen beeld heb, dat kan toch niet??

Inderdaad. Je hebt helemaal gelijk.
Dat is nu precies de reserve m.b.t. de aanschaf van een nieuwe ( het niet kunnen uitschakelen van de onboard, als de nieuwe niet automatisch ingelezen wordt).

Dus als ik je goed begrijp: is het verstandig dat je altijd een losse videokaart hebt, dat als de onboard stuk is je altijd een reserve hebt.

Maargoed heb ik nu niks aan, lol...

Nee, dat bedoel ik niet.

Ik bedoel met reserve ( slag om de arm):

Eerst nog maar zien, dat als het inderdaad aan de onboard videokaart ligt, je in het Bios komt en de onboard kunt uitschakelen om te kunnen opstarten danwel de losse geïnstallleerd te krijgen.

mijn videokaart zit op het moederbord. Als ik kijk aan de achterkant waar de kabel van het beeldscherm ingaat. En dan in de kast kijk, dan is dat stekkertje verbonden op het moederbord....

Wacht even, je hebt dus de stekker niet op de aansluiting op de kaart, maar op de aansluiting op het moederbord aangesloten?

Mocht dat niet zo zijn, haal de videokaart eruit, en sluit het beeldscherm aan op de aansluiting op het moederbord.

hij hoeft niet per definitie te resetten, vaak moet dit ook in combinatie van een jumper of een knopje in de buurt van de batterij.

Sinds wanneer? Het is altijd al zo geweest dat het batterijtje er even uit moet, of (indien aanwezig) de jumper even omzetten.

Laatst bewerkt:
Wacht even, je hebt dus de stekker niet op de aansluiting op de kaart, maar op de aansluiting op het moederbord aangesloten?

Mocht dat niet zo zijn, haal de videokaart eruit, en sluit het beeldscherm aan op de aansluiting op het moederbord.

Sinds wanneer? Het is altijd al zo geweest dat het batterijtje er even uit moet, of (indien aanwezig) de jumper even omzetten.

Ja Probleempjes, de aansluiting zit op het moederbord!

Ik heb dit sinds gistermiddag. Nooit eerder problemen gehad. De computer is nog geen twee jaar oud. Ik heb op advies van andere hier dat batterijtje eruit gehaard en me RAM kaarten verwisseld. Voor zover ik kan zien heb ik geen jumpers erop zitten. Ik heb alle stekkertjes in de kast nagekeken en er zit niks los.
Sindsdien geeft ie bij het opstarten 1 piep en een paar seconden later nog eens 2 piepjes.

Verder start ie wel gewoon op en hoor ik hem ratelen, maar geen beeld. :(

Laatst bewerkt:
Ratelen?

Weet je zeker dat je de geheugen kaarten er goed in hebt zitten, en niet verkeerd om?

Heb je de videokaart er al uitgehaald, en het beeldscherm op het moederbord aangesloten?

Zeker weten dat je niks anders los getrokken hebt? (CPU fan, 4polige stekker, 20(+4) polige stekker, etc etc.

hmm, nieuwe video kaart was de truc.....

but thnx voor de hulp hier :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan