Beetje vaag, of logisch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

denven

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Hey allemaal ..
Ik heb dus een probleempje met mijn computer sinds 4 maanden al ofzo :P
ik speel de laatste tijd wat meer games, en het gaat niet helemaal lekker.

Ik zou eerst mijn systeem details vertellen:

Moederbord: Asrock 4core-1333 FullHD
CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2,4Ghz
CPU Coolor: Standard Intel Core 2 Duo (ja duo ja) cooler
Geheugen: 4x 1GB 533mhz
Videokaart: XFX GeForce 8800GTX 768MB (al het stroom aangesloten vanaf de voeding)
Voeding: 500Watt
Beelscherm: Belinea 22 inch . draaiende op 1650x1050 nu.
CD Speler - 1
DVD Brander - 1
HDD: 320GB Samsung Intern - 500GB Extern Western Digital.

Nou wil ik de laatste tijd wat meer gamen, maar ik heb het volgende probleem.

Het maakt NIET uit welk spel, maar zodra ik ingame ben (dus ook zelf kan lopen/rijden enz) , dan gaat me videokaart blazen, en het spel stottert gelijk als je snapt wat ik bedoel.. beetje schokkerig beeld zeg maar. Ik heb de laatste drivers voor mijn hardware en laatste updates van microsoft (dus ook sp3).
Nou wou ik dus GTA 4 spelen, en het begon de eerste 10 seconden goed, toen begon mijn videokaart weer te blazen, en het beeld heel erg te stotteren.
Dus ik zet alles op low in game, en zelfs op 800x600 gaat het traag, en heb ik allemaal flikkeringen in het beeld. En dat heb ik dus met elk spel.

Ik heb niets overgeklokt, dus ik vraag me af wat er is.
Zelf heb ik een vermoeden dat mijn voeding te laag is en de koeling voor mijn processor.

Ik vraag het maar hier, want ik zou wel willen weten waar het aan ligt, zodat ik hier en daar wat kan aanpassen kwa hardware.

Alvast bedankt!

oke, ik ga het even proberen straks als ik weer boven zit.
Ik plaats de resultaten later

Hardware Monitoring : Winbond W83627EHF/EHG
Voltage CPU : 1.29 V
+3.3V Voltage : 3.33 V
+12V Voltage : 8.87 V
Processor Ventilator : 2083 rpm
Processor Temperatuur : 51 °C
Moederbord Temperatuur : 63 °C
Power/Aux Temperatuur : 46.5 °C
:
Processor : Thermal Diode
Intel Core 2 Quad (Core 1) : 62 °C
Intel Core 2 Quad (Core 2) : 62 °C
Intel Core 2 Quad (Core 3) : 50 °C
Intel Core 2 Quad (Core 4) : 57 °C
:
NVIDIA GeForce 8800 GTX : nVidia Driver
GPU Temperature : 103 °C
GPU Fan : 100%
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf ST3320633AS : 49 °C

Ik kan trouwens de volgende games heel moeilijk spelen:

Need for Speed Underground & 2
Need for speed most wanted
need for speed carbon
need for speed undercover

Ja Need for speed fan :D :P

maar dit is toch heel raar?

Temperaturen staan boven deze reply.

Merk: Power Supply ATX Huntkey 500Watt

Hoe kan ik die voltage veranderen?
Ik dacht dat het normaal was?

Huntkey staat niet erg hoog in de lijst van kwaliteit van voedingen.
Het voltage kan je niet aanpassen, het wordt dus tijd om naar een andere voeding te gaan zoeken.

Huntkey staat niet erg hoog in de lijst van kwaliteit van voedingen.

Huntkey staat wel degelijk goed aangeschreven, alleen is deze dus aan vervanging toe...

@TS:
Onderstaand een overzicht van goede en slechte voedingen, neem er weer een van minimaal 500W

Merk Kwaliteit

A.C. Ryan Uitstekend
Aerocool Goed
Antec Goed
Aopen Goed
Asus Goed
Be Quiet Goed
Chieftec Goed
Coolermaster Goed
CWT Goed
Enermax Uitstekend
Enhance Goed
Enlight Goed
Fortron (FSP Group) Uitstekend
Hiper Goed
Huntkey Goed
Levicom Goed
Nexus Goed
OCZ Uitstekend
Procase Goed
Revoltec Goed
Sharkoon Goed
Silentmaxx Goed
SilenX Goed
Silverstone Goed
Superflower Goed
Tagan Goed
Thermaltake Goed
Topower Goed
Q-technology Goed
Yesico Goed
Zalman Goed

Q-tec Slecht
Sweex Slecht
Trust Slecht
X-Gear Slecht

Bron: http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/87874

Laatst bewerkt:
http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389407

Deze lijst klopt wat beter. (al is ie niet compleet: wat er staat klopt)

Ze zijn dus niet zo goed, als sommige sites denken.
Ondanks dat zou de voeding jouw systeem wel moeten kunnen draaien. Ik zou een mail sturen aan Huntkey. Misschien kan je de voeding wel latenv ervangen door een andere.
8,87V is niet normaal.

Hmm oke .. maar die voeding heb ik 4 maand ofzo, beetje stom dat ie nu al aan vervangen toe is. Ik vond Huntkey zelf ook al een beetje onbekende naam, ik dacht inderdaad zelf ook aan een Zalman voeding ..

Ik denk dat er een 600 - 700 Watt voeding inkomt, zouden mijn games dan soepel lopen?
Wat raden jullie mij aan voor voeding? Dan bedoel ik, waar hebben jullie het meeste goeds over gehoord?

Bedankt voor jullie hulp afvast! :D

Hmm oke .. maar die voeding heb ik 4 maand ofzo, beetje stom dat ie nu al aan vervangen toe is. Ik vond Huntkey zelf ook al een beetje onbekende naam, ik dacht inderdaad zelf ook aan een Zalman voeding ..

Ik denk dat er een 600 - 700 Watt voeding inkomt, zouden mijn games dan soepel lopen?
Wat raden jullie mij aan voor voeding? Dan bedoel ik, waar hebben jullie het meeste goeds over gehoord?

Bedankt voor jullie hulp afvast! :D
ik citeer mijn eigen tekst (tekstueel mag er wel wat aan vebetert worden... maar oke, het was de 1e versie)

Op dit forum, op sites van videokaartbouwers, en elders op Internet wordt vaak een bepaalde hoeveelheid Watt geadviseerd. Wanneer je een voeding met minimaal die bepaalde hoeveelheid Watt kiest uit de lijst "Heel goed", of "Goed", dan mag je er haast zeker van zijn dat deze voeding inderdaad zal voldoen.
Vind je een voeding van een merk uit een ander lijstje, dan bestaat het risico dat deze dus niet zal voldoen.
Dus neem er 1 uit het rijtje goed / heel goed (dus mijn lijstje) van 500W of meer.

Toch zou ik het op garantie spelen. Ook een voeding-merk als Huntkey kan goede voedingen leveren. (het is geen Qtek, of Trust)

600 - 700 Watt is wel een beetje overkill lijkt mij.
Heb je echt niet nodig. Wat betreft merk. Ik heb altijd Zalman gehad en ben daar nog steeds zeer tevreden over maar er zijn meer goede merken uiteraard.

Huntkey staat wel degelijk goed aangeschreven, alleen is deze dus aan vervanging toe...

Ik kom toch regelmatig berichten (o.a. tweakers) tegen dat Huntkey van een zeer wisselende kwaliteit is, dat er types zijn die behoorlijk (te) warm worden en daardoor instabiel.
Bovendien is het door jou genoemde lijstje bijna twee jaar oud, grote kans dat voedingen daarin genoemd/getest allang niet meer leverbaar zijn.

Mijn voorkeur voor voedingen ligt bij Enermax, Thermaltake, Zalman en Coolermaster.

[edit]
Hier b.v. een test waarbij een Huntkey voeding 'explodeerd' als men probeert de voeding te testen en in de buurt van het maximaal vermogen komt.
http://www.hardwaresecrets.com/article/527/7
[/edit]

Laatst bewerkt:
oke, ik ga dan voor de Zalman. Maar 500Watt is dus genoeg voor mijn systeem.
Ik ga erachter aan, en zeer bedankt voor jullie reacties :)

Ik zet het topic op 'opgelost'

Ik kom toch regelmatig berichten (o.a. tweakers) tegen dat Huntkey van een zeer wisselende kwaliteit is, dat er types zijn die behoorlijk (te) warm worden en daardoor instabiel.
Bovendien is het door jou genoemde lijstje bijna twee jaar oud, grote kans dat voedingen daarin genoemd/getest allang niet meer leverbaar zijn.

Mijn voorkeur voor voedingen ligt bij Enermax, Thermaltake, Zalman en Coolermaster.

[edit]
Hier b.v. een test waarbij een Huntkey voeding 'explodeerd' als men probeert de voeding te testen en in de buurt van het maximaal vermogen komt.
http://www.hardwaresecrets.com/article/527/7
[/edit]
Klopt: ze hebben hele slechte voedingen, maar ze hebben ook wel best aardige voedingen. Het is een merk waarbij een beetje geluk bij moet hebben.
(nu zou ik nooit willen gokken met dure hardware, dus het is beter een paar euro extra uit te geven).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan