• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beginletters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suselien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een flink adressenbestand dat nu compleet is weergegeven in kleine letters. Nu wil ik alle beginletters in een keer omzetten in hoofdletters. Dit schijnt mogelijk te zijn in Excel en heb dit ook al meerdere keren geprobeerd met de formule =BEGINLETTERS(...)
maar ik doe waarschijnlijk iets verkeerd.

Kan iemand mij stapje voor stapje vertellen hoe dit in zijn werk gaat?

Alvast dank!

Gr. Suus

Probeer anders is de cellen te kopieeren naar word. Hierin kun je bij opmaak - hoofdlettergebruik en hier instellen zoals in een zin. Vervolgens zou je dit weer kunnen kopieeren en plakken in excel. Ik weet niet of deze optie ook in excel zit.

Ervan uitgaande dat de om te zetten tekst in A1 staat kun je in B1 zetten =beginletters(A1).
Dit werkt bij mij prima.
Eventueel kun je daarna dit definitief omzetten door B1 te kopiëren en meteen weer met plakken speciaal, waarden te plakken. Hierdoor vervang je de formule door de waarde.

Opgelost

Dankjulliewel voor de snelle hulp!

Het is me gelukt door de gegevens eerst om te zetten naar Word en ze dan weer terug te plakken. Gelukkig leiden er meerdere wegen naar Rome ;)

Groetjes,

Suus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan