beginnen met .php!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@JP

ik geloof dat de code die jij gebruikt nogal omstreden is met het oog op beveiliging (ook al gebruik ik zelf altijd exact hetzelfde)

ik geloof dat de juiste manier iets is als:

PHP:
$connect = "mysql_connect($host, $user, $pass)";
if(!$connect) {
die ("could not connect")
}
else {
echo "succes";
}

ik weet verder niet waarom dit veiliger zou zijn..
 
PHP:
$sql_host = "localhost"; // 99% van de gevallen 'localhost'
$sql_user = ""; // Je MySQL gebruikersnaam
$sql_pass = ""; // Je MySQL wachtwoord
$connect = mysql_connect($sql_host,$sql_user,$sql_pass) or die("Kon geen verbinding maken met de MySQL server: " . mysql_error());
$query = "CREATE DATABASE `SPELLETJE`";
$result = mysql_query($query) or die("Kon database niet aanmaken: " . mysql_error());
erg leuke code, en als ik het goed heb zou deze gewoon moeten werken zorda ik de gegevens heb ingevult. maar ik heb helaas een probleem, ik heb dit op verschillende plaatsen in het script gezet, bijna overal, en ook nog een paar kee tussen <?php ?>
maar het is mij niet gelukt om deze hele tekst uit het beeld te krijgen.
ik zie dus dit hele script op het beeld zodra ik het met internet explorer open...:( das niet goed. ook word er geen DB aan gemaakt

please zeg me precies waar en hoe ik dit script moet plaatsen..:confused:
JB'tje
 
Dit script moet je plaatsen in een bestand met de extensie 'php'. Vervolgens moet je via http://localhost/script.php het script oproepen, waarna het script wordt uitgevoerd. Je kan overigens nog een echo "Database aangemaakt !"; op de laatste regel toevoegen, zodat je ziet dat 't gelukt is :)
PHP:
<?
$sql_host = "localhost"; // 99% van de gevallen 'localhost'
$sql_user = ""; // Je MySQL gebruikersnaam
$sql_pass = ""; // Je MySQL wachtwoord
$connect = mysql_connect($sql_host,$sql_user,$sql_pass) or die("Kon geen verbinding maken met de MySQL server: " . mysql_error());
$query = "CREATE DATABASE `SPELLETJE`";
$result = mysql_query($query) or die("Kon database niet aanmaken: " . mysql_error());
echo "Database aangemaakt !";
?>
Succes :thumb:
 
goed, ik heb het script geplaatst, en nu op die hyperlink van jou geklikt. ik het het prog script.php genoemd
er gebeurde nix??? of wel... ik weeet niet.
ik zou graag willen weten wat die localhost inhoudt... dat de fille op mijn computter staat???
ik weet wel wat mijn IP addres is en ook wat de "port" van mysql is.miscchien moet ik daar wat mee doen
maar leg me a.u.b. ff uit wat die localhost inhoud:)

JB'tje
 
de naam localhost zegt het eigenlijk al, een lokale host. lokaal betekent hier dus op je eigen computer. als je een webserver hebt geinstalleerd (met php en mysql) dan staat er in het configuratiebestand van je webserver:
DirectoryRoot = c:/www/ (of iets in die geest)
zet je in de map c:/www/ een bestand index.html en je gaat naar http://localhost/ dan zul je je html pagina zien. heb je php en mysql erbij geinstalleerd dan kun je ook php scriptjes uitvoeren (http://localhost/script.php) en connecten met je mysql database en vanuit je php daar queries op draaien (zoals je nu aan het doen bent). je moet dus wel zorgen dat apache/php/mysql allemaal goed met elkaar werken.

ik vond het een beetje moeilijk uit te leggen en misschien denk jij nu ja dat wist ik allemaal al, sorry in dat geval :)
 
Geplaatst door mvdd
@JP

ik geloof dat de code die jij gebruikt nogal omstreden is met het oog op beveiliging (ook al gebruik ik zelf altijd exact hetzelfde)

ik geloof dat de juiste manier iets is als:

PHP:
$connect = "mysql_connect($host, $user, $pass)";
if(!$connect) {
die ("could not connect")
}
else {
echo "succes";
}

ik weet verder niet waarom dit veiliger zou zijn..

Nee dat is goed wil je zeggen ...

JPeetje is een ervaren PHP-er. En ik durf er vergif op intenemen dat JP heel goed weet wat beveiliging.

Trouwens, dat script van jou maakt niet eens verbinding met de server :eek:
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door mvdd
de naam localhost zegt het eigenlijk al, een lokale host. lokaal betekent hier dus op je eigen computer. als je een webserver hebt geinstalleerd (met php en mysql) dan staat er in het configuratiebestand van je webserver:
DirectoryRoot = c:/www/ (of iets in die geest)
zet je in de map c:/www/ een bestand index.html en je gaat naar http://localhost/ dan zul je je html pagina zien. heb je php en mysql erbij geinstalleerd dan kun je ook php scriptjes uitvoeren (http://localhost/script.php) en connecten met je mysql database en vanuit je php daar queries op draaien (zoals je nu aan het doen bent). je moet dus wel zorgen dat apache/php/mysql allemaal goed met elkaar werken.

ik vond het een beetje moeilijk uit te leggen en misschien denk jij nu ja dat wist ik allemaal al, sorry in dat geval :)

Dat zijn kant-en-klare pakketen. Weinig controle enzo. Meestal beetje troep. Zet er zelf eentje inmekaar Apache 1.3.31, PHP 4.3.7 en MySQL 4.0.

Loopt hier als een zonnetje :)
 
Ik had je eerdere post over het hoofd gezien mvdd, sorry :eek:
Geplaatst door mvdd
@JP

ik geloof dat de code die jij gebruikt nogal omstreden is met het oog op beveiliging (ook al gebruik ik zelf altijd exact hetzelfde)
Die code die ik poste is niet de code die ik persoonlijk gebruik, ik bouw zelf een veel betere error handling. Verder heb ik geen idee wat je bedoeld met beveiliging, dit 5-regeltjes script heeft geen beveiliging nodig doordat de invoer van de scriptgebruiker afhangt. Als hij het script wil verknallen kan hij ook gewoon stukken code weghalen (hij bezit het script immers), en daar doe je nou eenmaal niets aan :). Beveiliging komt pas om de hoek kijken zodra je met GET, POST, COOKIE, SESSION, SERVER of andere bronnen van invoer werkt, maar tot die tijd hoef je je nog nergens druk over te maken.
ik geloof dat de juiste manier iets is als:

PHP:
$connect = "mysql_connect($host, $user, $pass)";
if(!$connect) {
die ("could not connect")
}
else {
echo "succes";
}


ik weet verder niet waarom dit veiliger zou zijn..
En van het verbinden met de database een mooie string maken, waardoor hij geen functie uitvoert, waardoor er geen verbinding whatsoever tot stand wordt gebracht ? Nee ... dat is niet echt de juiste manier :D
Geplaatst door masterprut
Nee dat is goed wil je zeggen ...

JPeetje is een ervaren PHP-er. En ik durf er vergif op intenemen dat JP heel goed weet wat beveiliging.
Bluf :evil:
btw, dat script van jou lijkt helemaal nergens op
yes.gif
Iets vriendelijker mag ook wel Thomas, lees de huisregels ;)
 
heel erg bedankt allemaal, nu werk alles bij mij.

masterprut, ik heb alles uitgevoerd van wat je me gezecht hebt om te doen om een locale server te worden, maar er is een probleempje gekomen. Ik heb alleen E-mail van hotmail. wel een mail server van mijn internet provider, maar die mag en kan ik niet gebruiken
dus ik kan daar ook geen server invullen. ik hoop dat dat niet al te er is??
verder, het beveiligings programma werkt perfect... maar als ik eenmaal ingelogt ben blijf ik dat ook. ook als ik het window sluit en dan weer opstart.

@ JPeetje

je SQL admin prgorammatje is echt goed!! maar als ik een database wil aanmaaken word er gezecht dat er geen contact gemaakt kan worden. das niet zo goed. ook heb ik niet kunnen vinden, waar kan ik een tabel aan maken/invoegen???
PHP:
<?
$sql_host = "localhost"; // 99% van de gevallen 'localhost'
$sql_user = "jeffrey"; // Je MySQL gebruikersnaam
$sql_pass = ""; // Je MySQL wachtwoord
$connect = mysql_connect($sql_host,$sql_user,$sql_pass) or die("Kon geen verbinding maken met de MySQL server: " . mysql_error());
$query = "CREATE DATABASE `SPELLETJE`";
$result = mysql_query($query) or die("Kon database niet aanmaken: " . mysql_error());
echo "Database aangemaakt !";
?>
dan krijg ik de foutmelding: "Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'JEFFREY@localhost' (Using password: YES) in c:\program files\webserver\apache\htdocs\maakdatabasespelletje.php on line 13
Kon geen verbinding maken met de MySQL server: Access denied for user: 'JEFFREY@localhost' (Using password: YES)"

ik heb wel de inlog gegevens ingevult en op dit moment gebruik ik geen password
de host name is ook goed 100% zeker
wat kan er fout zijn??

JB'tje
 
ik weet niet maar ik kan er als het moet ook nog de poort bij zetten en de "path to socket"
dan komt er volgens mij iets als dit
PHP:
$connect = mysql_connect($sql_host:3306:/mysql/,$sql_user,$sql_pass)
plus de rest.
maar dan krijg ik de foutmelding dat de ":" niet verwacht worden...
als iemand me op een of andere manier kan helpen??

JB'tje
 
Als je een mailserver nodig hebt kun je die van hotmail gebruiken. Dacht dat het mail.hotmail.com was.

Probeer SQL Admin anders. Een download link vind je in de download sectie.
 
ik heb ook de berichtenbalk gedownload, (echt mooi ding)
maar het zelfde probleem, kan geen verbinding maken:

"Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'Jeffrey@localhost' (Using password: YES) in c:\program files\webserver\apache\htdocs\berichtenbalk\balk.php on line 21
Kon geen verbinding maken met host: Access denied for user: 'Jeffrey@localhost' (Using password: YES)"
nu gebruik ik ff wel een Pasword (net blijkbaar ook)
he, in de eerst heb ik mijn passerd weg gelaten, maar WEL gebruikt, dus dat is geen oplossing (snap je??)


JB'tje
 
Je wachtwoord om verbinding met de database server te maken is incorrect. Spelfoutjes gemaakt ? Gewoon fout wachtwoord ingevoerd ? MySQL users met wachtwoorden wel geactiveerd ?
Voor die laatste, check hier even.
Je kan testen of dit laatste daadwerkelijk jouw probleem is, vul voor wachtwoord maar eens niets in
PHP:
$sql_pass = "";
Als je dan een melding krijgt zoals 'Kan query niet uitvoeren: Access denied for user ...@localhost', dan moet je die pagina op mysql.com zéér goed doorlezen :)

Succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Tis een beginner, geef 'm eerst maar SQL Admin, daar red ie zich wel mee :)
 
@ jepeetje

je, ik heb het gezien, ik heb het verkeerde stuk tekst gekopieerd.
zoals je kunt zien bij de foutmelding die ik eronder heb gezet
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'JEFFREY@localhost' (Using password: YES) in c:\program files\webserver\apache\htdocs\maakdatabasespelletje.php on line 13
Kon geen verbinding maken met de MySQL server: Access denied for user: 'JEFFREY@localhost' (Using password: YES)
je kunt zien dat ik wel een password heb gegeven

JB'tje
 
En JPeetje probeert juist duidelijk te maken dat je het eens zonder wachtwoord moet gebruiken :p

En probeer eens iets als root en geen wachtwoord
 
ja, ALLES werkt!!!
ik kan nu eindelijk beginnen met het proberen van het in de database zetten van gegevens :D

JB'tje :thumb:
 
Laatst bewerkt:
@ JPeetje

ik heb de berichtenbalk van jou gedownload, en ook de goede gegevens bij config.php ingevult.
ik heb ook een database die er voor nodig is, maar nu word er gezecht: "Kon query niet uitvoeren: Table 'spelletjes.berichtenbalk' doesn't exist"
ik heb nu geprobeerd, om z'n tabel aan te maken, maar dat lukt niet helemaal.
vraag:
- hoe moet ik de tabelnaam noemen (ik d8 .berichtenbalk)
- hoe moet ik de kolom noemen??
- wat moet ik bij stap 3 van de 3 invullen?? (Primaire sleutel, Unieke waarden, Niets, auto_increment ) (wat moet ik aanklikken en vinken)

JB'tje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan