beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aricci

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
Berichten
33
Hallo mensen,

Ik kon geen algemene programmeer vragen afdeling/topic vinden dus doe ik het maar hier.
Ik ben zeer geinterriseerd in programmeren.Weet er helemaal niet van maar wil het graag leren.Ik wil ooit mijn eigen apps kunnen maken..en wie weet een eigen OS? ..
als ik zo''n vraag stel antwoorden de meestenb met "veel lezen!".Dat is waar...maar wat moet ik lezen?wat leren?waar moet ik beginnen?Welke stappen zijn de juiste stappen?
Eerst XML?of Java? of C++... wat raDEN JULLIE AAN ,BOEKEN?


alvast heel erg bedankt voor de reacties.

(houd er rekening mee dat ik helemaal niets afweet van programmeren,de maximale wat ik ooit had gedaan is 10 jaar geleden websites maken in html wat ik overegens zelf ben vergeten en wat je ook geen programmeren kan noemen natuurlijk)
 
Welkom Aricci

Inderdaad raad ik ook aan lezen en andere appi bekijken hoe zij het hebben gedaan.
Je hebt de vraag in het sub forum c/c++ geplaats daarom vermoed ik dat je daarmme wilt beginnen. Ik weet niet tot hoeverre je weet van c/c++, want het is wel een heel uitgebreide taal, dus als je met iets kleins wil beginnen en dan kijken of je verder wilt, zou ik gaan voor Python dat lijkt erop.

Als je c/c++ wilt leren. Zou ik kiezen voor c++ niewer dan c en veel gebruikt, maar ik weet zeker dat sommige forum leden zouden zeggen csharp ofterwel c#, dit is niewer dan c++ maar je kunt er minder mee, wel is het soms makkelijker en sneller:D. c++ is eigelijk bijn heel c# en meer. maar ik heb niet gewerkt met c# dus moet je verder verschillen aan andere forumleden vragen..:p

voor c++: c++ handleiding kun je alvast kennis maken

en van boeken weet ik ook niks ik heb het van internet geleerd wel is het handig.
ik heb van sommige mensen gehoor c++ voor dummies, google het maar..

ik hoop dat ik je geholpen heb:p:D;)
 
dus als je met iets kleins wil beginnen en dan kijken of je verder wilt, zou ik gaan voor Python dat lijkt erop.

Hoewel ik het met je eens ben dat Python een goed begin is om de principes van programmeren te leren, wil ik wel even aantekenen dat Python en C++ twee totaal verschillende dingen zijn. Dat de syntax vaag op elkaar lijkt komt doordat alle syntaxen van alle talen vaag op elkaar lijken.

Als je c/c++ wilt leren. Zou ik kiezen voor c++ niewer dan c en veel gebruikt, maar ik weet zeker dat sommige forum leden zouden zeggen csharp ofterwel c#, dit is niewer dan c++ maar je kunt er minder mee, wel is het soms makkelijker en sneller:D. c++ is eigelijk bijn heel c# en meer.

Met C# kun je alles wat je met C++ ook kunt. Het voordeel is dat alles iets eenvoudiger is. Het nadeel is dat het 'slordig' met resources omgaat waardoor programma's langzamer kunnen gaan lopen.

Als je serieus een OS wil gaan maken zou ik kiezen voor een combinatie van C en C++. Met C kun je veel dichter op de hardware programmeren (wat je nodig hebt voor een OS). Misschien zul je zelfs wat assembly moeten leren.

ik heb van sommige mensen gehoor c++ voor dummies, google het maar..

Ik ben principieel tegen alle 'voor dummies' boeken.
Hier is een lijstje met fatsoenlijke boeken.

Maar voordat je een boek koopt, kun je er altijd voor kiezen om gewoon de gratis versie van Visual Studio C++ te downloaden en te beginnen met deze online tutorial.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan