Beginner vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmel789

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi ik ben begonnen met access.

Ik heb een aantal zaken waar ik niet uitkom.

Bij een tabel is de vraag datum + verhuurtermijn = einddatum.
Weet iemand hoe ik dit moet maken zodat ik dit kan laten zien.

En bij deze datum moet automatisch de datum ingevuld worden. nu vul ik bij eigenschappen -> gebeurtenissen =date() in maar er komt geen automatische datum.

Kan iemand helpen.

Alvast bedankt.

Mvg,

Tim Eijgelshoven

Een standaarddatum vul je het beste in bij de veldeigenschappen in de tabel. Als je in het ontwerp van je tabel kijkt, zie je een aantal opties die je kunt instellen. Eén daarvan heet <Standaardwaarde>. Daar vul je in: =Date(). Je kunt dat ook doen op het formulier, als je geen standaardwaarde wilt in de tabel. Dan vul je het in bij de eigenschap <Standaardwaarde> op het tabblad <Gegevens>, niet bij Gebeurtenis dus. Een gebeurtenis is, zoals het woord eigenlijk al zegt, een actie of verzameling van acties. Dat programmeer je met VBA, maar dat is in dit geval een beetje overdreven ;)

Je eerste vraag los je op met een query. Daarin maak je een berekend veld met de formule
Code:
einddatum:[datum] + [verhuurtermijn]
Dan wordt de einddatum altijd netjes berekend.

bedankt voor de info... maar met het =date() doet ie wel op alle formulieren uitgeven maar ik moet hebben dat als ik morgeh weer een nieuwe klant aanmeld bijvoorbeeld dat de voorige klant niet ook de datum van vandaag krijg.. dit gebeurt nu wel.

haha stomme fout vanmezelf heb de =date() :P had em nog in de verkeerde getypt.. komt omdat ik tijdelijk een engelse versie heb... nu de andere nog uitproberen

die andere krijg ik niet aan t lopen dan wordt... dan wordt mijn subformulier steeds wit en krijg ik een fout melding... ik vul die in bij <Criteria>

Het is ook geen criterium.... ik zei dus dat je een nieuw berekend veld moet aanmaken ;)
En dat is de bovenste regel.... Pak het eerstvolgende lege veld, en zet daar je berekening in.

haha thnx man dat was em :P die wist ik niet :P tis gelukt kan ik eindelijk verder :)
egt bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan