Beinvloedt toevoeging in url van gratis websitebouwers zoekresultaten (wordpress etc)

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
362
Wat ik nou eens heel graag zou willen weten van deskundigen, en dit graag met een ja of nee is wanneer je een website maakt bij een gratis websitebouwer, zoals Weebly of Wordpress, waardoor je een url krijgt, waar behalve je eigen websitenaam steeds de naam van die organisatie achter staat of dit in het nadeel is van zoekresultaten (Google etc.) of niet.
Voorbeeld: www.huppeldepupennoemmaarwat.weebly.com

Graag een ja of nee, want ik wordt helemaal gestoord van die onzekerheden.
 
Bedankt!:thumb: Helaas wordt dit door anderen (in mijn live-omgeving) tegengesproken. Hoe kan dat toch....
 
Helemaal met tecsman eens!!

De url wordt wel meegewogen in het index oordeel van Google, echter... een subdomein van domein weebly (in jouw voorbeeld) wordt een stuk minder meegewogen dan het domein weebly zelf. Je kunt trouwens meer resultaat halen met een goed gekozen title, description, headers, en content. Deze wegen bij elkaar veel zwaarder dan de domeinnaam.

Waarom ga je niet gewoon voor een eigen domein?!
 
Helemaal met tecsman eens!!

De url wordt wel meegewogen in het index oordeel van Google, echter... een subdomein van domein weebly (in jouw voorbeeld) wordt een stuk minder meegewogen dan het domein weebly zelf.
Ik begrijp niet goed, wat je hiermee bedoelt. Ik gis, ook vanwege dat je het eens bent met de vorige antwoorder, dat een url met weebly erachter minder goed scoort bij Google. Omdat het domweg minder 'gewicht'(van meewegen) heeft.
Je kunt trouwens meer resultaat halen met een goed gekozen title, description, headers, en content. Deze wegen bij elkaar veel zwaarder dan de domeinnaam.
Akkoord!

Waarom ga je niet gewoon voor een eigen domein?!
Dat ga ook doen, sterker nog, ik heb 'm al, zie hier maar ik wilde nu eens 100 % zekerheid hebben.
 
Laatst bewerkt:
RE: .... een url met weebly erachter scoort minder goed bij Google ....
In www .subdomein .domein .nl geeft Google een klein beetje waardering aan "domein", en een heel klein beetje aan "subdomein". (.nl is trouwens het toplevel domein). Ik zeg bewust "klein beetje" omdat vrijwel alle SEO onderwerpen minder dan 1% meewegen.

Google heeft veel mogelijkheden om kruiscontroles te doen op de content van je website. Bijvoorbeeld woorden in je title en description die mets met de content op je website te maken hebben werken negatief op je ranking. Google weegt tegenwoordig NAP (Naam, Adres, Phone) wat zwaarder mee in je totale ranking. Ook hier worden kruiscontroles op uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
RE: .... een url met weebly erachter scoort minder goed bij Google ....
In www .subdomein .domein .nl geeft Google een klein beetje waardering aan "domein", en een heel klein beetje aan "subdomein". (.nl is trouwens het toplevel domein). Ik zeg bewust "klein beetje" omdat vrijwel alle SEO onderwerpen minder dan 1% meewegen.
Ik begrijp hieruit, dat de eigen naam (het 1e deel) van dergelijke url's qua SEO (zie eens wat een vaktaal ik ook kan!:0) min of meer een gedegradeerde status heeft tov het 2e deel (de naam van de websitebouwer)? En dat ALLE ingrediënten, of dat nou de url's of de inhoud van de website betreft, vrijwel altijd minder dan 1 % van de totale weging vertegenwoordigen?

Google heeft veel mogelijkheden om kruiscontroles te doen op de content van je website. Bijvoorbeeld woorden in je title en description die mets
Je bedoelt hier niets , dus een schrijffout neem ik aan?
met de content op je website te maken hebben werken negatief op je ranking. Google weegt tegenwoordig NAP (Naam, Adres, Phone) wat zwaarder mee in je totale ranking. Ook hier worden kruiscontroles op uitgevoerd.
Zeer bedankt voor deze uitleg!
 
Laatst bewerkt:
Je eerste vraag: klopt + klopt
Je tweede vraag: tikfoutje van mij, moet idd niets zijn

Google:
Focus on the user and all else will follow.
De weging om tot een ranking te komen is een algoritme dat regelmatig door Google wordt aangepast. Er is volgens mij maar 1 ding waar naar gekeken wordt en dat is de "kwaliteit" van de website. Hiermee bedoel ik hoe uniek jouw content is temidden van andere websites. Wat heeft jouw website toe te voegen. Ook het technische aspect (zoals laadtijd van pagina) wordt hier in meegewogen.
 
Je eerste vraag: klopt + klopt
Je tweede vraag: tikfoutje van mij, moet idd niets zijn
OK.

Google:

De weging om tot een ranking te komen is een algoritme dat regelmatig door Google wordt aangepast. Er is volgens mij maar 1 ding waar naar gekeken wordt en dat is de "kwaliteit" van de website. Hiermee bedoel ik hoe uniek jouw content is temidden van andere websites. Wat heeft jouw website toe te voegen. Ook het technische aspect (zoals laadtijd van pagina) wordt hier in meegewogen.
Hiermee kan gedoeld worden op bijvoorbeeld hetgeen ik hier aangesneden heb?
 
Hi Everhart,
Wil je graag wat minder quoten, dan worden de berichten minder lang. Quotes met een begrijpend OK zijn echt overbodig :d

Bij je andere bericht gaat het om de kwaliteit van een technisch aspect.

Mijn advies: doe afwijkende dingen alleen als je weet waar je mee bezig bent. Als je in de Google index zit met linkjes en teksten die je niet wilt dan heb je een hele lange adem nodig voordat dit is verdwenen uit de index.
 
Een bekende van mij heeft zich al die tijd ook van zijn visie in dit onderwerp gekweten. Hij wilde het voor mij doen in Wordpress, maar dacht al die tijd, dat dan de url: www.eigennaam.wordpress.com onvermijdelijk was.
Dat blijkt niet te kloppen, aldus de host (PCExtreme), waar ik al een tijdje de domeinnaam, zonder verder hostingpakket, heb geregistreerd.

Ik kan met gebruik van een bepaald weinig kostend hostingpakket, die ondersteuning biedt aan PHP en Mysql (is dat laatste hetzelfde als een database?) Wordpress inzetten, zegt de host vandaag.
Dat wil ik dan ook gaan doen.

Echter de vraag van deze bekende is met deze wetenschap is vervolgens 'of zoekmachines zich niet laten bedotten door de eerste pagina in Wordpress, maar dat ze zien dat alle pagina’s in Wordpress zijn gemaakt'. En ik daardoor eenzelfde licht negatief zoekresultaateffect ('1 %') genereer als wanneer de url een subdomein en een domeinnnaam herbergt.?
In dat geval, zo beweert hij, ben ik dus terug bij af. Ik moet iemand een site laten maken in HTML, zegt hij! Dus geen kant en klare softwarepakketten. Dan heb ik zekerheid, dat het pagina’s zijn die uitsluitend verwijzen naar mijn eigen www.(eigennaam).nl.
Als hij daarin gelijk heeft, twijfel ik weer over wat ik nou moet doen.
Daarnaast weet ik niets van het maken van een website in HTML. Terra Incognita voor mij.
Zou het fijn vinden, als iemand mijn vraag begrijpt en een antwoord weet.:thumb:
 
Eigen domein met Wordpress

Je kunt op een eigen domein heel makkelijk een website neerzetten met Wordpress (of Joomla, of Drupal, of whatever).
Dat is en blijft je eigen domein.
En de webpagina's die je maakt met Wordpress staan dan ook gewoon in je eigen domein en krijgen dan ook gewoon een URL die met je eigen domeinnaam beginnen.

Helemaal niets aan de hand.

Ik neem aan dat jouw kennis of bekende het allemaal goed bedoelt,
maar er ontbreekt denk ik wel veel praktische kennis en ervaring.


Overigens zou ik Wordpress niet "een kant en klaar softwarepakket" noemen.
Wordpress is gereedschap
en dat moet je inzetten om een website te bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ff gekeken. Vanaf het dynamic pakket kun je Wordpress gebruiken. Wordpress draait meestal op een AMP. Dit is de afkorting van Apache (webserver), MySql, (database server) en PHP (scripting/programmeer taal).

Stel je hebt een domeinnaam "example.nl" gekozen, dan gebruikt Wordpress pretty url's, bijvoorbeeld
www.example.nl/producten/printers/deskjet
Dit is juist zoekmachine vriendelijk omdat hier voor een klein deel naar wordt gekeken met de controle dat de pagina hier werkelijk over gaat.

De head sectie van een webpagina ziet er voor de homepagina niet veel anders uit dan de andere pagina's, daar wordt verder niet naar gekeken. Wel wordt er gekeken naar de content in head en body sectie van de pagina, dat is logisch.

Wordpress heeft zich bewezen als goed cms, maar ik kan mij voorstellen dat iemand die er nog nooit mee heeft gewerkt het liever met basic html doet. Het grote nadeel van losse html pagina's is dat je niet op een centrale plek iets kunt aanpassen. Het grote voordeel van een cms is dat het content gericht is.

Mijn mening: kies een cms, bijvoorbeeld Wordpress (marktleider in de website bizz volgens mij). Lees hier meer waar alle cms verwijzingen staan.

*** edit / aanvulling

Als de kennis niet toereikend is zou CMS Made Simple een goede opstap zijn in de cms wereld.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik als voorbeeld geen bestaande domeinnamen

Even een kleine off-topic puntje:

Als je hier een voorbeeld wilt geven van het gebruik van een domeinnaam,
gebruik dan altijd example.com.

Als je zelf voorbeelden gaat verzinnen, dan loop je kans dat je iets verzint wat in werkelijkheid gewoon bestaat.

Er zijn internationale afspraken over het gebruik van fantasie-namen of voorbeeldnamen.
Die vind je hier: http://www.iana.org/domains/reserved
 
Aangepast, dat je dan op zo'n site komt..... Thanx voor de tip. Ga ik gebruiken! Ik werd altijd duizelig van het verzinnen van domeinnamen in voorbeelden :)

Terwijl ik thuis in mijn hosts file www.localhost.nl gebruik om een meer echte testomgeving te hebben in xampp.
 
Laatst bewerkt:
Nee, bij mij staat in system32/drivers/etc/hosts
127.0.0.1 localhost.nl
127.0.0.1 www.localhost.nl
Omdat ik een keer in een cookies ontwerp tegen een probleem aan liep dat localhost niet werkt. Daarom gebruik ik www.localhost.nl voortaan, en het mag volgens de RFC die je noemde :) (zolang ik zelf maar weet dat www.localhost.nl mijn xampp omgeving is)
 
Laatst bewerkt:
Aanvullend vraagje ivm zoekresultatenklassering websites door Google etc.: spelen afbeeldingen daarbij een rol?
Stel je hebt een website over dansen, en je plaatst daarbij afbeeldingen met vissen of kunstwerken, die daar voor een buitenstaander niets mee te maken hebben, maar omdat je dat vindt passen, beïnvloedt dat dan de zoekresultaten negatiever als wanneer je afbeeldingen plaatst met dansende mensen en dergelijke?
 
Nee

De afbeelding zelf heeft geen invloed op de zoekresultaten.

Herstel: datgene wat wordt afgebeeld heeft geen invloed.
Het image-bestand kan wel invloed hebben om een andere reden: te groot bestand (te veel kb) heeft een negatieve invloed.

De crawler van de zoekmachine kan het plaatje niet zien, dus de 'inhoud' (vissen opf kunstwerken) is niet bepalend.

Wat wel weer erg bepalend is:
- de bestandsnaam
- de alt-tekst
- de titel
Dat zijn zaken die door de crawler wèl opgemerkt en geinterpreteerd kunnen worden.

Dus als je op een kunst-site afbeeldingen van schilderijen zet, met als titels: plaatje-1, schilderij_2, image-3 dan heeft dat geen positieve invloed.
Als je titels geeft als "De Nachtwacht van Rembrandt", "Zonnebloemen door Vincent van Gogh" dan heeft dat positieve invloed
omdat die titels relevante informatie geven.
 
OK. Bedankt.
Mijn vragen zijn nu:

Bestandsnaam: is dat de naam, die ik binnen mijn computer heb gegeven aan de afbeelding? Indien wat anders, hoe kom ik er achter, wat die naam is?

Alt-tekst: wat is het verschil met bestandsnaam? Gelet op de informatie die hier staat: http://www.vindkracht9.nl/alt-tekst/

Titel: is dat wat ik onder of bij een afbeelding heb gegeven aan de betreffende afbeelding?

Algemeen
: maakt het voor de zoekresultaten uit of e.e.a. op de Home-pagina of andere pagina's staat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan