belangrijke updates niet geïnstalleerd

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
vandaag probeerde in een vijftal belangrijke het ga update te installeren . ze zijn opgehaald maar tegen het einde van installatieproces krijg ik telkens weer de 'mislukt'-boodschap/.
is dat erg? en hoe op te lossen? het gaat om beveiligingsupdates voor MS.Net Framework.

ik heb gedaan wat jij voorschreef het installeren leek goed te gaan, pas op het einde (toen het leek of de installatie bijna klaar was kwam de boodschap van niet gelukt. de foutcode is 80073B3.

gedaan wat je zei. maar nog steeds géen installatie van die belangrijke updates mogelijk ...
dat wil zeggen 2 van de 5 (iets zijn we dus wel opgeschoten).

Laatst bewerkt:
Krijg je een foutmelding?

1. Herinitialiseer Windows Update Componenten
1a. Klik op de downloadlink hieronder om het onderstaande bestand te downloaden.

1b. Bewaar het .bat bestand naar je bureaublad.
1c . Rechtsklik het en klik op Uitvoeren als administrator.
1d. Indien Gebruikersaccountbeheer reageert, klik op Ja.
1e. Je zal nu een opdrachtregel met beheerdersrechten zien. Wanneer het klaar is, zal het automatisch afgesloten worden.
1f. Herstart de computer

2. Combineer [windowstoets+r] -> typ: services.msc Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op Background Intelligent Transfer Service.
Klik op het tabblad Algemeen onder Opstarttype op Handmatig en klik op Toepassen.
Klik op het tabblad Aanmelden en controleer of de service is ingeschakeld in alle weergegeven hardwareprofielen.
Klik op het tabblad Algemeen, klik op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op Windows Modules Installer.
Zorg ervoor dat op het tabblad Algemeen naast Opstarttype de optie Automatisch is geselecteerd.
Controleer bij Status van service of de service is gestart. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op Windows Event Log.
Zorg ervoor dat op het tabblad Algemeen naast Opstarttype de optie Automatisch is geselecteerd.
Controleer bij Status van service of de service is gestart. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op de Windows Update-service.
Controleer of naast Status van service de waarde Gestart wordt weergegeven. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Dubbelklik in het venster Services op Software Licensing.
Controleer of naast Status van service de waarde Gestart wordt weergegeven. Als dit nog niet het geval is, klik je op Starten en vervolgens op OK. Typ het wachtwoord of een bevestiging als je wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Sluit het venster Services en probeer de updates voor Windows opnieuw te installeren.

Laatst bewerkt:
wilde ik gaan doen,.
als ik op de link klik, krijg ik in een zwart schermpje allerlei opdrachtregels. is dat het .bat-bestand? hoe kan ik dat bewaren op bureaublad en waarom?

is idd het batchbestand.
Bureaublad is in principe een duidelijke en makkelijke plaats om vanaf daar e.e.a. uit te voeren. Je mag zelf een andere plaats kiezen als je dat wilt uiteraard. Het pad van het bureaublad is c:\Users\{htil}\desktop of c:\Gebruikers\{htil}\bureaublad

Laatst bewerkt:
ik begin het te snappen. maar daarmee heb ik het nog niet voor elkaar. als ik op de downloadknop druk, zie ik in een zwart venster een boel opdrachtregels voorbij komen, dan sluit het weer en valt er niets te bewaren. of moet ik nu meteen door naar stap 2?

Om de wijzigingen actief te laten worden, moet je systeem opnieuw opgestart & zou het probleem verholpen moeten zijn.
Werkt het nu?

is idd het batchbestand.
Bureaublad is in principe een duidelijke en makkelijke plaats om vanaf daar e.e.a. uit te voeren. Je mag zelf een andere plaats kiezen als je dat wilt uiteraard. Het pad van het bureaublad is c:\Users\{htil}\desktop of c:\Gebruikers\{htil}\bureaublad
je gaat iets te snel voor mij. ik ben pas bij de regel met de downloasdknop. Zoals ik zei heb ik daarop gedrukt. Toen zag ik die opdrachtregels voorbij komen, daarna waren ze weer weg. ik heb dus niets opgeslagen want er was gewoon niks om op te slaan.
jij zegt dat ik het .bat-bestand moet opslaan. omdat ik niet wist van het hoe of wat, heb ik contact met je opgenomen. ik ben dus eigenlijk pas bij stap 1a.

Kennelijk worden de commando's in dat bat bestand direct uitgevoerd als je op die download link klikt.
De bedoeling is dat je het bestand eerst op je PC opslaat om het daarna te start met administrator rechten (Stap 1b).
Klik dus met rechts op die downloadknop en kies: "Koppeling opslaan als"
Sla voor het gemak het bestand op je bureaublad op.

de installatie is weer niet gelukt. bij de 13e van de inmiddels 15 updates bleef het systeem hangen, in taakbeheer was voor dit proces geen enkele activiteit.
kan ik deze updates niet gewoon overslaan?

extra info: er is geen enkele update geinstalleerd, de pc vroeg later weer om installatie van 15 updates.

inmiddels zijn alle updates geinstalleerd op drie na, waarschijnlijk zijn dat de eerdere boosdoeners.

Laatst bewerkt:
Ok, om vast te kunnen stellen of die over geslagen kunnen worden, geef dan de KBnrs. door van de updates.

beveiligingsupdate op windows7 SP1 x86 (KB2729452); idem KB274599; KB2833946

Ik wil je dringend adviseren deze niet over te slaan.

Voer deze tool eens uit.
Schakel de virusscanner tijdelijk even uit voor een nieuwe updateronde.
Kijk uiteraard ook wat de 'Veilige Modus' voor je kan betekenen.

Laatst bewerkt:
ik heb de eerste twee onderdelen proberen te draaien, beide keren moet er een productcode worden gespecificeerd zegt ie en dan press any key to exit

1. Heb je niet geactiveerd ?(controleer dat met [windowstoets & pause] → scroll naar onderen)Met deze opdracht kan je de windows licentie code opgeven.
    • Combineer [windowstoets & r]
    • typ: cmd ➟ [Ctrl & Shift & Enter]
    • typ: slmgr.vbs -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
    En met deze opdracht wordt de windows activering uitgevoerd.
    • Combineer [windowstoets & r]
    • typ: cmd ➟ [Ctrl & Shift & Enter]
    • typ: slmgr.vbs -ato
    Backup daarna je activatiebestanden.
  2. Indien je een gejatte versie hebt, zullen de updates niet geïnstalleerd kunnen worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan