belangrijke windows update

Status
Niet open voor verdere reacties.

saldos

Inventaris
Lid geworden
3 aug 2001
Er is een belangrijke update van Windows voor directx.

Unchecked Buffer in DirectX Could Enable System
Compromise (819696)
Software: Microsoft DirectX

Impact: Allow an attacker to execute code on a user's system
Max Risk: Critical
Bulletin: MS03-030

De patch is hier te krijgen:

patch

Dit staat er in mijn Windows Update:

819696: Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows
Downloadgrootte: 854 kB, < 1 minuut

Zjištené slabé místo zabezpecení v rozhraní Microsoft DirectX by mohlo útocníkovi dovolit spustit programy v pocítaci se systémem Microsoft Windows. Útocník by vám však nejdríve musel poslat email nebo vás zlákat k návšteve zlomyslného webu. Instalací této aktualizace od spolecnosti Microsoft zajistíte lepší ochranu svého pocítace. Meer informatie... (Deze site is wellicht in het Engels.)

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp

Is dat Russisch? :confused:

Klopt muurhond. Ik had precies hetzelfde en ik begreep ook niet waarom dit in zo een rare taal is geschreven.
ik wilde Microsoft een mailtje schrijven wat dit te betekenen heeft, want volgens mij weten ze het zelf nog niet eens.

Hoi,

Dat had ik ook (ik dacht dat het Noors was of zo???)

Maar ik heb die Russische of Noorse or whatever maar gewoon gedownload.

Moonangel

Eerder Oost-Europees, maar ja, MS heeft wel erg vaak rare acties.

Mijn advies, installeer gewoon DX 9.0b dan heb je die patch niet nodig, en ben je meteen weer helemaal bij :)

Geplaatst door Sith Warrior
Mijn advies, installeer gewoon DX 9.0b dan heb je die patch niet nodig, en ben je meteen weer helemaal bij :)

Sith Warrior,
Die patch waar we het over hebben is DX 9.0b zelf.

Emm nee das niet waar, ik heb hier nog windows 98 pc tje draaien en daar stond bij kritieke updates die patch in die rare taal en bij windows updates stond DX 9.0b

ik begreep geen hol van die rare taal maar ik zag paar x woord directx er in voor komen dus heb ik maar eerst 9.0b der opgezet voor ik die path ging doen, maar die is dan niet meer nodig.

DirectX lek waarschijnlijk binnen 30 dagen misbruikt door nieuw virus...

Onlangs verscheen het bericht dat er een serieus lek was ontdekt in Microsoft DirectX. Door twee buffer overruns kon een kwaadaardige gebruiker willekeurige code draaien op een kwetsbare PC. Inmiddels is er een update verschenen, maar volgens TruSecure zal binnen 30 dagen dit lek misbruikt worden en is patchen alleen niet de oplossing. Het DirectX lek laat namelijk zien dat zelfs data, in dit geval MIDI geluidsbestanden, die als goedaardig werden beschouwd omdat ze niets konden uitvoeren, als voertuig voor virussen kunnen dienen.
(CSN)

Bron: security.nl

Geplaatst door gezina

(...)

Onlangs Door twee buffer overruns kon een kwaadaardige gebruiker willekeurige code draaien op een kwetsbare PC.

(...)

Bron: security.nl

En wanneer spreekt men dan over een ''kwetsbare'' pc? Ik heb DX9.0b erop staan. Ze gaan hun gang maar hoor, ik maak me er geen zorgen over. Et gebeurt zo vaak dat er weer een lek in dit en dit is, maar het is nog nooit misgegaan. Ik neem et dus niet zo nauw meer met al die heisa.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan